Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit me al tijden af te vragen waarom er voor elk electronisch aparaat een b-merk bestaat met de meest exotische namen maar gsm's totaal niet.
Iemand enig idee waarom dit is?

Verwijderd

sagem

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:20

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 10:18:
Hoi,

Ik zit me al tijden af te vragen waarom er voor elk electronisch aparaat een b-merk bestaat met de meest exotische namen maar gsm's totaal niet.
Wat dacht je van de Sagem ... om te huilen! :r

Te laat ..

[ Voor 4% gewijzigd door Smarron op 02-03-2004 10:19 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:33
oh geen b-merk?

sagem, alcatel, siemens misschien ook wel, etc etc.

Strava | AP | IP | AW

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-11 08:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 10:18:
Hoi,

Ik denk dat het vooral is omdat veel mensen een mobieltje nog steeds zien als een status symbool en daardoor voornamelijk een nokia of een duur uitziende telefoon kopen.
Veel huishoudelijk apparatuur heeft geen status (meer) en daardoor is het volkomen normaal om een b-merk aan te schaffen.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 22:59
Siemens een B merk!?!

Wat ik persoonlijk B-merken vind:

Alcatel (heb zelf nieuwste model, de One Touch 735)
Sagem (Ooit gehad)
KPN xxxxx (swing etc. maar dat zijn ook alcatels)
Philips (philips telefoons .. ze willen wel maar kunnen niet)

Topmerken:

SonyEricsson (t610 gehad)
Samsung (Heb nu de e700)
Nokia (3210,3310,6510,6310i,8210i,8850)
Siemens (SL55,M35i)
Motorola (hoewel het slechtst van de deze 5 vanwege de onduidelijke menus)

[ Voor 95% gewijzigd door stfn345 op 02-03-2004 10:26 ]

• ppleeuw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05-2024
Sagem een B-merk? vroeger misschien... Tegenwoordig hebben ze alles wat een ander merk ook heeft en soms nog wel meer. En in frankrijk is het een A+ merk...

Verwijderd

Topicstarter
nhimf schreef op 02 maart 2004 @ 10:21:
[...]

Ik denk dat het vooral is omdat veel mensen een mobieltje nog steeds zien als een status symbool en daardoor voornamelijk een nokia of een duur uitziende telefoon kopen.
Veel huishoudelijk apparatuur heeft geen status (meer) en daardoor is het volkomen normaal om een b-merk aan te schaffen.
Goeie...

Maar kom op zeg al die b-merken de jullie noemen vindt ik niet b-merken.
Misschien dat sommige merken erg waardeloze gsm's op de markt hebben gebracht maar dat was voornamelijk in de begin periode.
Toen was het allemaal nogal plastic fantastic houwtje touwtje.

Die hatsji flatsji dvd spelers bij de drogist en re-labeled spullen die je onder 10 namen vindt, dat soort b-merk spul.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:36

Whuzz

Dodgeball!

Nokia 8)7
(Grapje natuurlijk, maar wel met een serieuze ondertoon)

Aan degene die zei dat ie Siemens een B-merk vond: |:(
Je zou voor de grap eens naar reparatiecentra moeten gaan en daar rondvragen over het merk telefoon dat ze het vaakst langs ziet komen. Nokia zul je ongetwijfeld vaak horen vallen. Nu zijn dat ook de meeste verkochte telefoons, dus is het logisch dat je ze dan wat vaker ziet, maar de verhoudingen duiden toch op meerdere oorzaken.
Ik heb nog nooit gehoord dat er vaak siemensen terugkwamen, alleen het type-1 toetsenbordje van de S55 was een foutje.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Whuzz schreef op 02 maart 2004 @ 10:32:
Nokia 8)7

Je zou voor de grap eens naar reparatiecentra moeten gaan en daar rondvragen over het merk telefoon dat ze het vaakst langs ziet komen. Nokia zul je ongetwijfeld vaak horen vallen. Nu zijn dat ook de meeste verkochte telefoons, dus is het logisch dat je ze dan wat vaker ziet, maar de verhoudingen duiden toch op meerdere oorzaken.
Ik heb nog nooit gehoord dat er vaak siemensen terugkwamen, alleen het type-1 toetsenbordje van de S55 was een foutje.
Shit, ik wilde ook nokia zeggen :+

Verder vind ik Alcatel enzo altijd meer een b-merk, en b.v. van die swing telefoons.

Verwijderd

B-merken:

Trium (vind ik zelf echt bagger)
KPN (Saffey, Swing)
Alcatel (ken der die hebben hem 3x kapot in een jaar)
Mitsubisi (ofzo, i-mode dingen. niet om aan te zien)

Twijfel:

Toshiba (misschien, batterijen enzo niet goed)
NEC
Motorola

Duidelijk A-merk:

Nokia
Sony-Ericsson
Samsung
Panasonic

Verwijderd

Hier in Taiwan, zitten meer van die echt Bmerken.
De grootste is wel OKWAP.
Eerste firmware update je kon niks alleen iemand verstaan.
Tweede firmware update hey je kon bellen maar niemand verstaan.
Derde firmware update je kon bellen en de ander kon je verstaan en hij vestaat jou ook!.

Terwijl de gsm's allang in de handel waren :P
Dus dat is toch wel een van de grote Bmerken lijkt mij :)
Zelf heb ik nu hier sagem gekocht kost geen drol doet het ook nog :)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:20

Smarron

The bend

ppleeuw schreef op 02 maart 2004 @ 10:24:
Sagem een B-merk? vroeger misschien... Tegenwoordig hebben ze alles wat een ander merk ook heeft en soms nog wel meer. En in frankrijk is het een A+ merk...
Ja, ok. Maar neem jij de Fransen serieus. :X

Nee zonder gekheid, in Frankrijk is de Sagem idd erg gewild, mijn neefje uit Bordeaux wilde er 1 nemen en vroeg mij om advies. Ik heb het hem sterk afgeraden, maar het bleek dat het 1 van de beste was van alle merken daarzo! Kun je je het voorstellen! 8)7

De Sagem is idd wel van vroegere tijden. Wel humor overigens. Displays die spontaan explodeerden. :D De meeste telefoons van nu doen het behoorlijk, merk of geen merk.

Wat ik nu wel meer zie zijn van die namaakdingen met klepjes. Echt look-a-likes van de Samsung en Motorola telefoons. Helemaal leuk zogenaamd, maar met 4 kleuren en verder kan het gewoon niks. Maar goed, het wordt verkocht ... En zolang het niet snel kapot gaan zal het wel goed zijn.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 19:49
Nokia 8)7

Ik werk al een tijdje niet meer in een primafoon, maar in mijn tijd was nokia idd een wanproduct, vooral de 3210. Geloof dat ze daarna wel weer betere foons zijn gaan maken.

Philips is idd een b-product qua naamsbekendheid, maar ze hebben altijd hele goede telefoons gemaakt. Veel feautures weinig geld. Design van menu's en foon bleef vaak achterwegen en dat is een doorslag punt.

Sony is een b-merk, samen met ericson is het een a-merk, maar dat kan alleen van de ericson gezecht worden, aangezien van sony's hand niet zoveel vandaan komt.

Hello fellow humans

Verwijderd

De telefoons van KPN zijn zeker niet slecht!!

Probeer maar eens een Pocketline Gripz kapot te krijgen, 100 keer uit m,n zak gevallen, in het water, maakt allemaal niets uit, blijft werken.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:33

Wallie

Herr

RaZoRhEaD schreef op 02 maart 2004 @ 10:22:
Siemens een B merk!?!

Alcatel (heb zelf nieuwste model, de One Touch 735)
Sagem (Ooit gehad)
KPN xxxxx (swing etc. maar dat zijn ook alcatels)
Philips (philips telefoons .. ze willen wel maar kunnen niet)
Philips slecht? Zijn toptoestellen.. degelijk en super batterijen erin, denk maar aan de Xenium, was iedereen supertevreden over.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Zullen we eerst eens vaststellen wat de definitie van een A-merk en van een B-merk is ?
A-merk : goede kwaliteit, erg bekend, mede omdat er veel reclame voor wordt gemaakt.
B-merk : goede kwaliteit, minder bekend, mede omdat er weinig tot geen reclame voor wordt gemaakt.

Ik heb zelf een Sendo, volgens hierboven is dat dus een B-merk.
En je kunt op je vingers natellen dat Siemens, Sony Ericsson, KPN dus GEEN B-merken zijn.

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

sewon ook zo'n vreemd merk, sommige beweren dat het van samsung is, de kwaliteit igg niet, dan heb je nog maxon en sendo die komen ook niet verder en kopieren ook hopeloos design en technieken. alcatel is niet meer die hebben hun mobielafdeling verkocht.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 10:36:
B-merken:

KPN (Saffey, Swing)

Twijfel:

NEC
Motorola

Duidelijk A-merk:

Nokia
Sony-Ericsson
Samsung
Panasonic
Motorola een B-merk grapje zeker, grootste gsm producent van amerika en nummer 4-5 van gsm verkopers wereldwijd.

Same goes eigenlijk voor nec en toshiba die in azie toch een erg groot marktaandeel hebben.

Alleen omdat ze in Nederland niet super veel verkopen maakt er niet meteen een B-merk van.

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

Trium = Mitsubisi

Verwijderd

Nokia zeker een B-merk, ze hebben vanaf het eerst model een ontwerpfout gehad. De batterij zat niet goed vast en daardoor viel hij vaaak uit, en beeldscherm zat niet altijd goed vast.
Nou kan dat best gebeuren maar als je dan nog 6 modellen uit brengt met hetzelfde probleem ben je een B-merk of je gebruikt zelf je telefoons niet.
en welke merken doen dat ...

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:02
KPN is géén telefoon-merk!

KPN zet alleen z'n naam op telefoons van andere merken
Alcatel is de bekendste (Swing, Flash, Gripz)
maar ook Panasonic werd een paar jaar terug flink misbruikt door KPN (alle KPN-hemellichaam-namen)

Leeg - Sinds 20180907

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:53

Yucon

*broem*

Nokia 8)7

Die oude m/c35's kwam je toch in aardige hoeveelheden kapot tegen. Vaak werkten ze ook wel redelijk maar vielen ze op de vreemdste momenten uit waardoor mensen er gewoon mee door bleven klooien ipv ze op te sturen.

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 11:41

RetepV

ALLES valt te repareren

Ik heb zelf een Samsung C100 en ik vind het een B-merk. Het is een leuke telefoon met alle opties en een mooi schermpje. Maar de menu's zijn crappy, de bediening zuigt en als je hem zo in je zak hebt ziet hij er na een half jaar uit alsof hij al 5 jaar oud is. En het voelt ook zo goedkoop aan, al dat plastic.

Maar voor mij zijn bijna all telefoons wel B-merk, bij bijna alle telefoons is meer bespaard op de productiekosten dan goed voor ze is.

Alleen Motorola, Philips en Sony lijken wat meer voor kwaliteit te gaan. En de duurdere types van Siemens en Nokia ook wel.

Misschien kun je beter eerst definieeren wat een B-merk is. In mijn definitie is een B-merk een merk dat mee probeert te doen met de groten, maar op alle mogelijke punten probeert te besparen op de kwaliteit.

Zoals Asus een A-merk is en MSI een B-merk. Beide hadden boards met dezelfde features, maar de MSI was niet zo compatible met alle hardware, ging sneller kapot, en naar de website gaan voor support was jezelf voor de gek houden. MSI is tegenwoordig wel wat beter hoor, maar ik praat nu over pakweg 5 jaar geleden.

[ Voor 32% gewijzigd door RetepV op 02-03-2004 11:15 ]

Macbook Pro

• Whuzz
  • Laatst online: 12:36

Whuzz

Dodgeball!

Yucon schreef op 02 maart 2004 @ 11:03:
Die oude m/c35's kwam je toch in aardige hoeveelheden kapot tegen. Vaak werkten ze ook wel redelijk maar vielen ze op de vreemdste momenten uit waardoor mensen er gewoon mee door bleven klooien ipv ze op te sturen.
Hm, ik heb zelf een S35 gehad en die doet het nog steeds :)
Ik ken ook nogal wat mensen met M35's (de grote postbank actie, dus er zijn ook nogal wat M35's in omloop he) en ik heb er nog nooit 1 stuk zien gaan. Maar goed, ook Siemens zal niet heilig zijn, daar zitten ook vast wel eens fouten in, maar het is ab-so-luut geen B-merk.
Nokia wel, ook al verkopen ze dan zo goed. Verkoopaantallen zeggen niets over de kwaliteit van een product.
Zwarte Levi's 501 verkopen ook erg goed (draag ze zelf ook) maar ik ken geen broek die sneller slijt. En ook prijs zegt dus weinig over de kwaliteit soms...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 10:54:
Zullen we eerst eens vaststellen wat de definitie van een A-merk en van een B-merk is ?
A-merk : goede kwaliteit, erg bekend, mede omdat er veel reclame voor wordt gemaakt.
B-merk : goede kwaliteit, minder bekend, mede omdat er weinig tot geen reclame voor wordt gemaakt.
Ik pak even Connexie erbij en ga advertenties tellen:
Nokia
Alcatel
Sagem
Samsung

In mijn herinnering zijn dat ook de merken die in Connexie het vaakst adverteren.

Sagem heeft trouwens een ontzettend grote research & development afdeling. Hun marketing is ook niet slecht, alleen in Nederland krijgen ze weinig aandacht om twee redenen:
1. Iedereen heeft nog de 820/840 in zijn hoofd, de toestellen die Dutchtone destijds verkocht voor 99 gulden met 90 gulden beltegoed.
2. Men kiest in Nederland niet zozeer voor de specificaties (waar Sagem erg goed in is, eerlijk gezegd, neem de MY-X6: één van de eerste toestellen met VGA-camera én een 65K kleuren scherm) maar voor de merknaam en het imago. Sagem heeft nu eenmaal een duf imago, en ze proberen al jaren daarvan af te komen, maar nu is het te laat.

Voor Alcatel geldt punt 2 ook wel enigszins, maar daar komt nog bij dat die in eerste instantie hun toestellen niet onder hun eigen naam uitbrachten.

Oja, de naam B-merk wordt ook weleens gebruikt voor de huismerken van ketens, waarbij de kwaliteit hetzelfde is als van A-merken, omdat ze in dezelfde fabriek als A-merk producten worden gemaakt.

De C-merken zijn dan de onbekende merken, vaak komen er uit één fabriek ontelbare kleine merkjes, elk product zijn eigen merk zeg maar.

In die zin zijn alle tot nu toe genoemde merken A-merken.
De letters A en B (en C) zeggen dan ook meer over de marketing rondom een bepaald merk dan over de kwaliteit van de producten zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Canaria op 02-03-2004 11:15 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 15:16

bonzz.netninja

Niente baffi

mm sagem ook geen b-mark, Marktleider in GB. Als je dan toch een b merk zou moeten noemen zou ik trium noemen, die wij verkochte waren echt 100% ruk

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Sony Ericsson is in mijn ogen een b-merk. Ze leveren heel veel functies voor een lage prijs, maar dat gaat duidelijk ten koste van de kwaliteit. Ik heb zelf een T68i en het is niets dan ellende wat deze telefoon mij tot nu toe heeft gebracht.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Tja, als ik het zo lees, lijkt het er niet echt op dat er daadwerkelijk b-merken onder de GSM's zijn, eerder B-modellen (althans, in Europa). Zoals ik hier lees zijn het dus vooral de oudere Sagems, Mitsubitschi (toch :?), Nokia's, Philips etc etc etc. die problemen hadden. Maar tegenwoordig doen ze niet onder voor de betere modellen :)

Signature

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:53

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

B-merk ... Philips...

Niet vanwege de kwaliteit (die is vaak uitzonderlijk goed), maar vanwege de slechte marketing/vormgeving/inspelen op de wensen van de markt... :'(

An Explanation of l33t Speak

• dawuss
  • Laatst online: 24-11 12:28

dawuss

gadgeteer

In mijn ogen is de definitie van een B-merk die Courage geeft, een beetje te negatief.
Als ik denk aan een B-merk, dan zie ik toch duidelijk een minder qualiteitsniveau vaak. Naamsbekendheid is niet direct een indicator voor het wel of niet zijn van een B-merk.

Heb zelf nu een Bosch, een Ericsson, een Alcatel en een Sagem gehad. Allemaal redelijk goedkoop, maar alleen met die Ericsson heb ik toch echt de meeste problemen gehad.

En die Bosch zag er het goedkoopste uit, maar Bosch zelf is toch niet echt een B-merk te noemen. Die draaien al een behoorlijke tijd mee.

Verder zou ik Sagem en Alcatel toch echt geen B-merken meer willen noemen, dat was vroeger misschien zo, maar tegenwoordig maken ze producten die echt niet meer onder doen voor "Grotere namen" als Nokia en SonyEricsson. Ze maken alleen wat minder reclame.

Wat ik op dit moment het dichtste bij een B-telefoon vind komen (niet vanwege het merk) is de Philips Fysio lijn. Dat zijn gewoon echt budget telefoontjes, met zo min mogelijk fratsen (dat scheelt ;)). In ruil daarvoor kosten ze geen drol :)

[ Voor 15% gewijzigd door dawuss op 02-03-2004 11:21 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Chillz
RetepV schreef op 02 maart 2004 @ 11:11:
Ik heb zelf een Samsung C100 en ik vind het een B-merk. Het is een leuke telefoon met alle opties en een mooi schermpje. Maar de menu's zijn crappy, de bediening zuigt en als je hem zo in je zak hebt ziet hij er na een half jaar uit alsof hij al 5 jaar oud is. En het voelt ook zo goedkoop aan, al dat plastic.

Maar voor mij zijn bijna all telefoons wel B-merk, bij bijna alle telefoons is meer bespaard op de productiekosten dan goed voor ze is.

Alleen Motorola, Philips en Sony lijken wat meer voor kwaliteit te gaan. En de duurdere types van Siemens en Nokia ook wel.
Ja, maar het gaat ook niet om jouw telefoon

het gaat om het merk in het geheel...

volgend het voorbeeld van de DVD spelers:
Als iemand zegt dat ie een dvd-speler van Sony heeft gekocht, dan heeft 'ie een A-merk. Zo ook met bijvoorbeeld Philips, Samsung, Pioneer etc.
die namen die zeggen iets, ze worden geassocieerd met kwalitatief goede producten

Maar als iemand zegt dat ie een dvd-speler van bijvoorbeeld CyberHome, Home Electronics of een ander nietszeggend merk koopt, dan is't een B-merk
Dan kan het nog wel een goede speler zijn, no doubt about it... maar de naam wordt niet (door de massa) gelinkt met kwaliteit

Zo ook met telefoons dus
Sagem kan dan wel goede telefoontjes maken misschien tegenwoordig,
maar de naam wordt niet met een goed product geassocieerd

terwijl Nokia's IMHO klote-mbbielen zijn (zien er leuk uit, accu gaat erg lang mee, maar ze zijn binnen de kortste keren kapot, veelal software problemen)
maar dat is weer een A-merk, gewoon doordat veel mensen er 1 hebben en daarvan een groot gedeelte wel tevreden is

Leeg - Sinds 20180907

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 21:50

johnneman

rofl de bofl

Webgnome schreef op 02 maart 2004 @ 10:21:
sagem, alcatel, siemens misschien ook wel, etc etc.
RaZoRhEaD schreef op 02 maart 2004 @ 10:22:
Siemens een B merk!?!

(knip) Alcatel (heb zelf nieuwste model, de One Touch 735)
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 10:36:
B-merken:
w0w, wat hoor ik veel alcatel :o, niet verwacht!
(niet dat ik (goede) ervaringen er mee heb hoor ..)
Maar alcatel maakt (buiten de gsm's dus om (blijkbaar :9 )) wel kwaliteits spul

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:48
RetepV schreef op 02 maart 2004 @ 11:11:

Ik zelf hem een samsung x-100 en vind dat toch wel een a-merk, leuke telefoon, mooi scherm, goed menu (zelfde menu als bij de e700) en van erg steving materiaal. Hij voelt niet goedkoop aan en ziet er ook niet zo uit.

Samsung gaat ook zeker voor kwaliteit maar niet voor de c serie zo te zien :)

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:16

ADH_ED

Hoogbevaagd

Heb zelf een Alcatel, maar echt slecht vind ik hem niet.

Xelibri is gewoon een bmerk :r , met spraakbesturing, je gaat toch geen sms opzeggen tegen je mobieltje, straks denken ze nog dat je gek bent

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:32
Oscar Mopperkont schreef op 02 maart 2004 @ 11:16:
Sony Ericsson is in mijn ogen een b-merk. Ze leveren heel veel functies voor een lage prijs, maar dat gaat duidelijk ten koste van de kwaliteit. Ik heb zelf een T68i en het is niets dan ellende wat deze telefoon mij tot nu toe heeft gebracht.
Gekke ogen heb jij dan :9 Ik vind Sony Ericsson nou echt geen B-Merk. Heb er zelf ook 1. Misschien ligt het gewoon aan de telefoon die je hebt, maar SE heeft erg populaire telefoons met toch wel goede kwaliteit. T610 (gaat wel) en de T630, (Z600 is eigenlijk beetje hetzelfde als T630) zijn toch wel goede telefoons, en de 630 haalt toch wel heel wat telefoontjes in kwa kwaliteit.

Ik vind SE echt totaal geen B-Merk. Sagem vind ik eigenlijk ook niet echt meer slecht, m8 van me heeft de nieuwste Sagem, en dat is toch echt wel een degelijk telefoontje, niet mijn smaak ofzo, maar er is niks mis mee.

• Noork
  • Niet online
B-merk (het ~)
1 kruideniersartikel, geproduceerd door een minder bekende fabrikant of door een bekende fabrikant onder een andere naam dan die van het A-merk

Wie kent sagem nou niet? En zo slecht zijn die dingen ook weer niet. Net zoals Trium, Alcatel, Philips, KPN (is dat niet alcatel). Ik denk dat er geen b-merk telefoons bestaan. Althans in Nederland niet. Ik denk dat we in China of zo best wel rare merken kunnen ontdekken.

[ Voor 14% gewijzigd door Noork op 02-03-2004 11:25 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Bunghole schreef op 02 maart 2004 @ 11:21:
Heb zelf een Alcatel, maar echt slecht vind ik hem niet.

Xelibri is gewoon een bmerk :r , met spraakbesturing, je gaat toch geen sms opzeggen tegen je mobieltje, straks denken ze nog dat je gek bent
Nou nee, de keuze voor spraak bij Xelibri is puur omdat de telefoon is ontwikkeld voor het uiterlijk, niet de functionaliteit. :)

Signature

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Bunghole schreef op 02 maart 2004 @ 11:21:
Xelibri is een lijn van Siemens. Alleen laten ze de naam Siemens niet zien op de telefoons, omdat dat nog steeds geassocieerd wordt met Duitse degelijkheid, terwijl de Xelibri's het vooral moeten hebben van het trend-aspect. Er is niet voor niets een zomer- en een wintercollectie.

• Chillz
Canaria schreef op 02 maart 2004 @ 11:25:
Xelibri is een lijn van Siemens. Alleen laten ze de naam Siemens niet zien op de telefoons, omdat dat nog steeds geassocieerd wordt met Duitse degelijkheid, terwijl de Xelibri's het vooral moeten hebben van het trend-aspect. Er is niet voor niets een zomer- en een wintercollectie.
Yep...

Siemens steekt het niet onder stoelen of banken dat Xelibri van hun is
URL's zijn bijv. ook gewoon gelinkt met siemens.com in sommige gevallen

ze zetten het alleen niet op de Xelibri beestjes zelf

maar t'is er wel aan te zien,
de knoppen (voor zover die erop zitten :P )
de menu's, de lettertypen...
overduidelijk Siemens

Xelibri is net zoiets als die Upper-Upper-Upper-Class apparaten die Nokia maakt
ben de naam kwijt... maar van die edelmetaal, met diamantjes ingelegde beestjes die alleen bij bepaalde juweliers te krijgen zijn
en die zijn ook duidelijk geen B-merk ;)

Leeg - Sinds 20180907

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 11:22
Ik heb zelf 2 triums gehad.
Dit waren echt goede toestellen.

Degene die ik heb gehad waren:
De blauwe met klepje en uittrekbare antenne.
De Goud kleurige met klepje, tril functie en uittrekbare antenne.

Ik kon ze gewoon uit me zak laten vallen als ik er 40 KM/h mee reed.
En ze bleven het gewoon goed.
_/-\o_

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Chillz schreef op 02 maart 2004 @ 11:31:
Xelibri is net zoiets als die Upper-Upper-Upper-Class apparaten die Nokia maakt
ben de naam kwijt... maar van die edelmetaal, met diamantjes ingelegde beestjes die alleen bij bepaalde juweliers te krijgen zijn
en die zijn ook duidelijk geen B-merk ;)
Vertu :)

• Cobelens
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 10:54:

Ik heb zelf een Sendo, volgens hierboven is dat dus een B-merk.
En je kunt op je vingers natellen dat Siemens, Sony Ericsson, KPN dus GEEN B-merken zijn.
volgens de van Dale:

A-merk (het ~)
1 kruideniersartikel dat geproduceerd wordt door een bekende fabrikant en dat in de winkel niet onder een door die fabrikant bepaalde prijs verkocht mag worden

B-merk (het ~)
1 kruideniersartikel, geproduceerd door een minder bekende fabrikant of door een bekende fabrikant onder een andere naam dan die van het A-merk

Dat betekent dat merken zoals Ericsson, Samsung, Nokia, Siemens, Motorola A-merken zijn, omdat ze *bekend* zijn.

Merken zoals Sagem en Sendo zijn B-merken, omdat ze *minder bekend* zijn.

Het gaat om de naamsbekendheid en de daarbij behorende (wat hogere) prijs. Niet of er slechte of goede batterijen en toetsenborden erin zitten of de slecht of goed te doorlopen menu's.

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 21:50

johnneman

rofl de bofl

Cobelens schreef op 02 maart 2004 @ 11:34:
[...]

Het gaat om de naamsbekendheid en de daarbij behorende (wat hogere) prijs. Niet of er slechte of goede batterijen en toetsenborden erin zitten of de slecht of goed te doorlopen menu's.
Ja maar door goede batterijen en bijvoorbeeld toetsenborden en meer,
word een bedrijf wel bekender en groter ;)
Plus als je alleen brakke dingen maakt, word je vast niet bekend (postief dan :9 )..
Dus ik denk dat dat er toch wel wat mee te maken heeft (indirect misschien dan..)

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

• Cobelens
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het is net als wasmiddel. Ariël en Omo zie je vaak op TV (erg storend :) ), zijn dus A-merken. Tijden geleden vond de Consumentenbond het C1000 huismerk toch beter, maar is wel B-merk.

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Ken nog een merk. MAXON.
Mijn ex hafd zo'n ding. Was een gsm die alleen via libertel verkocht wert. Zo'n telefoon met een klepje enkel voor de microfoon.
Wat een prutsding zeg. Had er al gezegt dat ze beter een 3210 of een 3310 kon kopen. Die klepjes kunnen toch alleen maar kapot gaan. Had ook verder behalve voor de microfoon en ophangen toch geen functie. Het zag er ook gewoon niet degelijk uit. Toch gelijk gehad. Na een jaar geloof ik. kleppie kapot!!!!! Reparatiekosten 50 euro ofzo.
Daarna heeft ze een 3310 gekocht. Ook veel gevallen enzow, rammeld nu wel een beetje (er zit iets los in), maar tenminste degelijk en werkt nog steeds!!!

http://www.maxon.co.uk/gsm.htm
Moet je maar eens kijken naar de nieuwe modellen. MAN ik dacht dacht philips soms al slechte designers heeft(Gelukkig gaan ze de laatste tijd weer de goede kant op), maar het kan dus vele malen erger. Ze lijken ook zoveel op elkaar.

Nee ik ben blij met siemens. Niet altijd even mooi en gewoon klote batterijlevensduur, maar wel degelijk en weinig (Software)problemen mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Nimrod|IA op 02-03-2004 11:57 ]

>Systeemspecs<

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Nimrod|IA schreef op 02 maart 2004 @ 11:56:
http://www.maxon.co.uk/gsm.htm
Moet je maar eens kijken naar de nieuwe modellen. MAN ik dacht dacht philips soms al slechte designers heeft(Gelukkig gaan ze de laatste tijd weer de goede kant op), maar het kan dus vele malen erger. Ze lijken ook zoveel op elkaar.
Dan vind ik dit er toch nog niet zo slecht uit zien:
http://www.maxon.co.uk/mx7830.htm

micheljansen.org

Verwijderd

ik werk zelf in een telefoonzaak en kan je zeggen dat nokia vaak veel te vroeg met zijn modellen op de markt komt daardoor zitten ze vaak bomvol met software fouten, jij zegt swing is een b-merk maar dat waren telefoons die in die tijd het minst mankeerde hedendaags vind ik sony-ericsson en samsung (behalve[de A-8oo zeer goed.
quote]netlan schreef op 02 maart 2004 @ 10:36:
B-merken:

KPN (Saffey, Swing)

Twijfel:

NEC
Motorola

Duidelijk A-merk:

Nokia
Sony-Ericsson
Samsung
Panasonic[/quote]

• ADH_ED

ADH_ED

Hoogbevaagd

Canaria schreef op 02 maart 2004 @ 11:25:
[...]

Dan heb ik niet zo goed opgelet, sorry.

Maar wat betreft Alcatel, dat vind ik zeker geen b-merk. De Swings waren weliswaar lomp, maar wel duurzaam. Die dingen zijn niet kapot te krijgen

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-11 21:04

Jentae

Houdt van aglets.

Die nieuwe rode Alcatel die je horizontaal kunt houden voor tijdens het gamen is best leuk...
Ik had een Maxon MN1 bij mn Libertel Prepaid toentertijd... da's pas een B-ding, de accu had het al na 3 maanden begeven en omdat het echt een exclusief Libertel toestel was konden ze m nergens repareren behalve bij de Libertel shop (kostte toen ook klauwen vol geld)

Eer aan je korf (haha)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Over die M35's, ik heb er zelf een (niet van de postbank) en ken veel die er ook een hebben. Nu gebeurt het bij vrijwel allemaal dat de telefoon vaker aan de oplader ligt dan dat ie te gebruiken is, dus na een paar jaar is die accu helemaal de @%^$# in gegaan dus :X bij een vriend van me zo erg dat ie em niet kan gebruiken zonder dat ie in de oplader zit :X

of is dit echt zo erg bij _alle_ telefoons?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 10:57
Ik heb een 3210 (ergens onder het stof) met hetzelfde probleem gehad. De accu is dan gewoon gaar. Ik kon dan nog 8 uur vooruit met het ding. Alleen je kon dan 5 minuten bellen ofzo voordat ie weer leeg was.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:18

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Mijn M35i is echt geweldig (wel de non postbank). Helaas is de batterij kapot, en daardoor heb ik er echt ontzettend hard mee gesmeten omdat hij op de lulligste momenten begon te zeiken dat de batterij leeg was. Maar de elektronica doet het nog...
B-merk GSM? heb er geen ervaring mee, maar op gsmarena.com staat CHEA:
Afbeeldingslocatie: http://212.213.255.72/keepthls/bigpic/ch168.gifAfbeeldingslocatie: http://212.213.255.72/keepthls/bigpic/ch178.gifAfbeeldingslocatie: http://212.213.255.72/keepthls/bigpic/chjms110.gifAfbeeldingslocatie: http://212.213.255.72/keepthls/bigpic/ch198.gif
:X
Sewon kan dr ook wat van:
Afbeeldingslocatie: http://212.213.255.72/keepthls/bigpic/sw1000.gifAfbeeldingslocatie: http://212.213.255.72/keepthls/bigpic/sw2880cs.gif

en dan is er nog Telital
en je hebt Bosch

anyways, de siemens ligt in de la, en een Motorola V525 is besteld. tot die tijd loop ik rond met een Motorola M3588. hilarisch groot, kan niks, maar hij doet het. en dat is belangrijk.

[ Voor 12% gewijzigd door mentalmadnizz op 02-03-2004 14:24 ]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• ADH_ED

ADH_ED

Hoogbevaagd

mentalmadnizz schreef op 02 maart 2004 @ 14:21:

B-merk GSM? heb er geen ervaring mee, maar op gsmarena.com staat CHEA:
het betere jatwerk, ik zie nokia en sendo invloeden

Verwijderd

Topicstarter
Wat heb ik gedaan had deze topic nooit moeten openenen.
Mensen die sony een b merk noemen 8)7

Als een toestel ruk is is het nog geen b-merk.

Ik noem, yoko, audiosonic, marquant, trust, he, al die troep die je bij de blokker, kijkshop kunt kopen voor heel weinig geld.
Als je het aanraakt echt voelt dat het goedkoop is en duidelijk mindere kwaliteit is als een sony, philips etc. (er zijn uitzonderingen).

Dat soort spul zie ik niet bij gsm's liggen.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:15
Ik heb zelf een siemens C25 gehad, en nu een C55.
Meer en meer zie ik ook in mijn omgeving Siemens verschijnen, en als je rekening houd dat een GSM voor een levensduur van 3 jaar gemaakt zijn zie je dat ze enorm goed zijn van kwaliteit.

Die mensen die Nokia een bijna B-merk noemen kan ik wel begrijpen, maar ik zou het een monopoly merk noemen, die teveel risico moet nemen om aan de kop te blijven (ontploffende batterijen, softwarefouten,...).

[ Voor 32% gewijzigd door naftebakje op 02-03-2004 14:46 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• dawuss

dawuss

gadgeteer

en je hebt Bosch
Yeah! Afbeeldingslocatie: http://www.portel.it/images/phones/bosch_509.gif Dat is pas nostalgie B)
en dan is er nog Telital
OMG :X
Afbeeldingslocatie: http://212.213.255.72/keepthls/pics/telit/teg80_00.jpg

Kijk, dat zijn pas B-merken. Telital, CHEA, Sewon, Maxon. Niet Sagem, Alcatel en Philips, dat zijn gewoon grote namen in electronica.

micheljansen.org

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 23:56

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

dawuss schreef op 02 maart 2004 @ 15:17:
[...]

Yeah! [afbeelding] Dat is pas nostalgie B)

[...]

OMG :X
[afbeelding]

Kijk, dat zijn pas B-merken. Telital, CHEA, Sewon, Maxon. Niet Sagem, Alcatel en Philips, dat zijn gewoon grote namen in electronica.
Ik werk ook in een telefoonzaak en kan het in dit antwoord wel vinden. Elke fabrikant maakt wel eens ruktoestellen

Nokia (b.v. 8210 heb tot nu toe 3 blije gebruikers gehad en voor de rest allemaal problemen)
Samsung (b.v.A800 zo'n 60 procent gaat 2x of meer terug naar de fabrikant)
Siemens (b.v. SL55, zo vaak teruggezien omdat ie snel kapot gaat)
Panasonic (b.v. GD87, zo veel software problemen)

Merken als Sagem, Alcatel hebben ook mindere en betere toestellen. Als je de besturing onhandig vindt (zoals veel mensen bij motorola blijken te hebben) is het toestel ook niet per definitie slecht. Persoonlijk ben ik van mening dat de echte B-Merk toestellen wat lastiger zijn te vinden in NL bij de grotere winkels (of helemaal niet).

Buiten dat, als een B-merk goed werkt en het biedt de functionaliteit die je wil? who cares, boven alle functies is nog altijd het goed functioneren het belangrijkste. Daarom is het in de meeste gevallen ook niet verstandig om meteen een toestel te kopen wanneer het uitkomt aangezien daar in veel gevallen nog teveel fouten inzitten die in latere revisies worden verholpen (of je moet later terug voor een softwareupdate, werkt ook ;)
Pagina: 1