Hallo ik ben bezig met een website voor een bedrijf. Maar ik kom nogal wat problemen tegen.
Allereerst waar de website aan moet voldoen.
• Juiste weergave onafhankelijk van welke resolutie de gebruiker heeft.
• Uitklapmenu die over het "hoofd" frame heen valt zodra er op geklikt wordt
Voordat ik begon heb ik de website eerst "uitgetekend" in photoshop.

Begin pagina.

Voorbeeld hoe het er uit moet zien zodra er op het menu geklikt is.
Ik heb dit dus al compleet werkend gekregen met het gebruik van een iframe. Het menu is een java menu'tje. Eerst gebruikte ik geen iframe maar een "normaal" frame. Toen zat ik met het probleem dat het menu onder de hoofdframe door ging. Na het gebruik van iframe niet meer.
Alleen nou zit ik met het probleem dat het iframe resolutie afhankelijk is. 800*600 is de weergave goed maar zodra ik het bekijk met 1024*768 krijg ik het zwaar misvormend
Mijn vraag is als volgt:
Hoe kan ik het beste mijn website indelen. Kwa gebruik van frame's, menu's e.d. zodat hij aan bovenstaande eisen voldoet?
PS Ik werk met het Macromedia pakketje: Studio MX 2004-->Dreamweaver, Menu komt uit fireworks.
Allereerst waar de website aan moet voldoen.
• Juiste weergave onafhankelijk van welke resolutie de gebruiker heeft.
• Uitklapmenu die over het "hoofd" frame heen valt zodra er op geklikt wordt
Voordat ik begon heb ik de website eerst "uitgetekend" in photoshop.
Begin pagina.
Voorbeeld hoe het er uit moet zien zodra er op het menu geklikt is.
Ik heb dit dus al compleet werkend gekregen met het gebruik van een iframe. Het menu is een java menu'tje. Eerst gebruikte ik geen iframe maar een "normaal" frame. Toen zat ik met het probleem dat het menu onder de hoofdframe door ging. Na het gebruik van iframe niet meer.
Alleen nou zit ik met het probleem dat het iframe resolutie afhankelijk is. 800*600 is de weergave goed maar zodra ik het bekijk met 1024*768 krijg ik het zwaar misvormend
Mijn vraag is als volgt:
Hoe kan ik het beste mijn website indelen. Kwa gebruik van frame's, menu's e.d. zodat hij aan bovenstaande eisen voldoet?
PS Ik werk met het Macromedia pakketje: Studio MX 2004-->Dreamweaver, Menu komt uit fireworks.
[ Voor 15% gewijzigd door Appie Heijn op 02-03-2004 10:07 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L