[Exchange 2003] Gedeeltelijke Catchall

Pagina: 1
Acties:

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 16:26

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Topicstarter
Ik heb al rond zitten kijken hier en op google (en technet/KB van MS), maar ik kan niet vinden wat wil.

Wat ik dus wil is een gedeeltelijke catchall. Ik wil wil dat alle e-mail dat niet ontvangen kan worden naar een aparte mailbox gaat ipv dat het gebounced wordt.
Stel ik heb 2 mail adressen adres1@domein.tld en adres2@domein.tld.
Als er iets naar deze adressen wordt gestuurd, dan moeten ze respectievelijk naar de mailboxen "adres1" en "adres2".
Maar als er iemand iets stuurt naar adres3@domein.tld of *@domein.tld, dan moet het naar de mailbox "opvangbak".

Dus in het kort: alle email op "@domein.tld" moet naar de mailbox "opvangbak" tenzij een emailadres is gekoppeld aan een mailbox (adres1@domein.tld met mailbox adres1). Dus ik wil geen volledige catchall zoals die op technet/KB van MS te vinden is.

In eerste instantie wilde ik gebruik maken van de pop3connector, maar ik kwam erachter dat de mogelijkheden hiermee erg beperkt zijn. Mij is daarom ook aangeraden om gebruik te maken van bsmtp.

ps ik had al in een ander topic iets gepost, maar dat was niet mijn topic, dus vandaar dat ik een eigen topic open.

ps2 nog even de specs :P Exchange 2003 op Windows SBS 2003

[ Voor 10% gewijzigd door nhimf op 02-03-2004 10:04 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 16:26

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Topicstarter
*kick*

Niemand die hier een oplossing voor weet?

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• ArthurBorsboom
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03-2025
Ik zit met het zelfde probleem. Kan het ook niet zo gauw in Google o.i.d. vinden. Iemand al een oplossing?

Plannen is voor loosers

• ArthurBorsboom
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03-2025
Na intensief zoeken hier een werkende oplossing:

http://hellomate.typepad....3/08/exchange_catcha.html

optie 2.

Dit script werkt wel. Let op, bij gebruik van 1 domein, 2x hetzelfde domein invullen

Plannen is voor loosers

Verwijderd

Als je nou intensief gezocht had op de miscrosoft site had je gevonden dat zo'n "catchall" messagesink alleen de undelivered berichtjes bij het opgegeven adres delivert...

intens man!
http://support.microsoft.com/?id=315631

staat nota bene bovenaan de pagina die je zelf opgeeft.