[XP] ICS "blokkeert" sommige adressen

Pagina: 1
Acties:

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52
Ik heb mijn wanadoo verbinding op de normale Windows XP manier gedeeld (zonder firewall). De Pc's die door de de verbinding werken kunnen geen toegang krijgen tot bepaalde webadressen.

Ik kan op de PC waar het internet gedeeld word, overal heen. Op de aangesloten PC's kan ik bijna overal heen. Sommige sites (bijvoorbeeld www.flameseeker.com ) werken gewoon niet.
Bij het pingen krijg ik dan de melding: destination host unreachable. Dit geld voor elke poort.

Als ik de website dan bekijk op de Delende PC, werkt het allemaal prima.
Ik heb gewoon de Autamische configuratie gebruikt voor ICS zoals ook staat vermeld in de FAQ.

Echt een rare puzzel, aangezien het alleen bij een paar websites is (gelukkig doet GoT het wel). Het moet aan de Delende PC liggen, want als ik de wanadoo verbinding op de andere PC's aansluit, werkt het wel. Ik heb niets vreemds ingesteld. Wel heb ik handmatig geprobeerd de DNS server in te stellen voor wanadoo (195.96.96.97). Maar ook dat hielp niet.

Nogmaals: Ik kan op de Clients alles (gamen, e-donkey, FTP etc), behalve bepaalde domeinnamen.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:11

Wokschotel

Op 6 wielen

Misschien een routingprobleempje bij Wanadoo? Direct naar het ipadres pingen werkt wel?

- probeer eens een traceroute om te zien waar het fout gaat
- stel een andere DNS-server in. Via de search kun je hier wel een lijst vinden :)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:59

n00bs

Het is weer Zomer!

Heb je DNS juist ingesteld? als je gewoon DNS IP aangeeft van Wanadoo op alle PC's en zorgt dat port 53 doorgelaten wordt... je kan ook nog proberen via de proxyserver van Wanadoo te serven op de clients...
En maybe zijn je host files kaduk?

Verwijderd

Wat voor IP/subnetmask gebruik je op je interne netwerk?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:59

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 16:44:
Wat voor IP/subnetmask gebruik je op je interne netwerk?
Dat heeft echt geen invloed op dit probleem ;)