Toon posts:

tweede acces point in netwerk om signaal te versterken

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een router (belkin 54g) waar dhcp functie op enabled staat. Ik heb niet overal in huis signaal dus ben ik een acces point (ook van belkin 54g) gaan bij kopen. Het is mogelijk om connectie te maken met het acces point, maar wanneer je connectie maakt met het acces point heb ik geen internet...

Ik heb momenteel firewall en mac adress filtering af staan, het netwerk en het dns hebben zowel op router als acces point dezelfde naam en instellingen.

Nu zou ik dus willen dat wanneer ik inlog op het acces point ik ook op internet kan. De router en acces point verbinden met een utp kabel is geen optie, ik heb net voor een wifi netwerk gekozen omdat kabels leggen geen optie is. Dit moet toch mogelijk zijn niet?

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:27

rally

Deyterra Consultancy

Dat gaat wat lastig worden zonder draden.

Je zult dat access point toch op een of andere manier moeten "verbinden" met je netwerk.

Volgens mij kun je met die Linksys (en de meeste andere merken) geen Wireless Bridge to Multipoint opzetten (but correct me if I'm wrong).
Nogmaals. Bij mijn weten zijn er geen (betaalbare) WAP's die zowel in bridging modus kunnen staan en als Roaming WAP functioneren.

Wij hebben het bij een klant als volgt moeten oplossen een een roaming netwerk te kunnen opzetten zonder draden te trekken:

WAP voor "Zone 1"
WAP11 (nr 1) - Bridging modus naar "WAP11 (nr2)" voor "Zone 2"
WAP11 (nr 1) - Bridging modes naar "WAP11 (nr1)" en deze aan de WAP voor Zone 2 gekoppeld. We hadden dus maar liefst 4 accesspoints nodig om dit voor elkaar te krijgen. Per "Extra Roaming" WAP hebben we dus 2 extra WAP's nodig. 1 voor de Bridge naar de "backbone" en eentje voor het verzorgen van de Roaming verbinding.

http://www.deyterra.com

Verwijderd

ik heb hier twee wifi axes points van lapwing.nl (E-Tech ofzo?) die bridge spelen tussen pand A en pand B. Als ik de beveiliging niet goed doe, kun je met je leptoppie op de brug in pand B gewoon internetten zonder de brug te verpesten.

ik moet ff checken wat die preciese instellingen zijn, maar deze dingen kosten werkelijk geen barst.

zo staan ze:
wlan_A in bridge mode naar alleen MAC van wlan_B,
wlan_B moet ik ff kijken.

... wlan _B moet ik nu toch heen om koffie te krijgen, dus daar kijk ik wel ff naar als ik er toch ben ;)
edit:

gekeken:
wlan_B staat in bridge mode - point to point. de optie eronder is bridge mode - point to multipoint. Guess what :)

als ik beide systemen in point to multipoint zet dan kan ik aan beide kanten internetten en heb ik aan beide kanten gewoon netwerk over de bridge.
e-tech routertjes zijn het, als je ze van www.lapwing.nl besteld ben je zo klaar, ze kosten een paar tientjes. Als je een dealer nodig hebt moet je even googlen, ik ken er wel twee maar weet niet of het als reclame gezien wordt als ik die bedrijfsnamen hier neermik, gezien het feit dat het welvaren van die bedrijven positieve invloed op mijn carriere kan hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 10:55 . Reden: gekijkt (en koffie op.) ]

Verwijderd

Lollig nu kan ik eindelijk s een zinnig antwoord gaan geven. Ik heb zelf ook dat wireless acces point (er van uit gaand dat je de F5D7130df hebt). Welke firmware heb je want die van mijn kon ik meteen update naar een nieuwere versie 3.07 (dit geldt ook voor je router want die is technisch hetzelfde) als ik het goed heb en als je dan bij wireless bridge kijkt krijg je de volgende keuze mogelijkheden:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wireless > Wireless bridge

Wireless Bridging or Wireless Distribution System (WDS) is used to connect Wireless Routers and Access points together to extend a network.

1) Wireless channels must match between Router and AP.
2) Security settings (WEP) must match between Router and AP.
3) If MAC filtering is enabled, user must be sure to add the WLAN MAC address(es) of the Router/AP in order to allow communication with each other.

(vink vakje) Enable Wireless Bridging. (enabling this feature allows other Access Points to connect to this Access Point.) Default is enabled (stond bij default uit bij mijn!)
(vink vakje) Enable ONLY specific Access Points to connect. (Enter Wireless MAC Address of AP to connect to. If this Item is not checked, any AP can connect. Note: when connecting APs, at least one needs to call out the MAC address of the other. Hint: the MAC Address can be found using a site survey on a wireless client card.)
AP1 : : : : :
AP2 : : : : :
AP3 : : : : :
AP4 : : : : :

(vink vakje) Disable ability for Wireless CLIENTS to connect. (This feature should only be used when the AP is used exclusively to connect wirelessly to other APs.)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Voor zover ik het hierboven genoemde begrijp kun dus gewoon wireless 2 ap of 1 ap en 1 router aan elkaar knopen.

suc6 ermee en meld ff als het zo gelukt is.

Btw. hoe plaats je een plaatje want k wou eigenlijk een printscreen van dit hierboven geven ;).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Aan de hand van de instellingen in de router dacht ik wel dit mogelijk zou zijn, maar het is me toch nog niet gelukt. Als ik terug thuis ben ga ik nog wat verder proberen, ik zal hier nog wel mijn bevindingen posten.

Bedankt

Verwijderd

Kun je svp nog doorgeven/afronden hoe dit is afgelopen. Mede omdat ik een dergelijke vraag/probleem heb staan:

Wireless router draadloos koppelen aan Access Point
Pagina: 1