Adobe illustrator bestand: illu7 -> illu9?

Pagina: 1
Acties:

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:02
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/ZN523Y0QD7E/picserver.jpeg

Hoe krijg ik het voor elkaar, dat ik de tekst (linkse tekst) weer gewoon kan aanpassen?

Volgens mij zijn er geen "Outlines" van gemaakt...

Edit: Hmm, volgensmij zijn het dan toch wel outlines. Is er een manier om er weer voor te zorgen dat je het aan kan passen?

Hij is gesaved in outlines, en daarna opnieuw geopened kan dus niet meer "Redo-en"

[ Voor 33% gewijzigd door jdiezrequejo op 02-03-2004 09:21 ]

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:02
hmm blijk het probleem al gevonden te hebben.

Mijn baas heeft het in Illu 9 bij de optie save as, opgeslagen als een Illu 7 bestand. Waardoor de tekst niet meer aangepast kan worden.

Is dit nog terug te draaien?

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

-> Webdesign & Graphics

+ kleine titelaanpassing...

Geef ook even aan wat je al allemaal zelf hebt geprobeert :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Volgens mij is het gewoon een kwestie van het feit dat hij er outlines van heeft gemaakt voordat ie um ging opslaan. En dat is niet handig wil je nog wat aan moeten passen. Kan me niet voorstellen dat dat met conversie ineens vanzelf gaat.

Anyway.. als het om voorbeeld tekstje gaat dan is het gewoon kwestie van opnieuw tekstje tikken.

Tip voor je baas, bewaar ook altijd een versie met de tekst zonder dat er outlines van zijn gemaakt. Terug kan erg lastig worden zeker als het om vage lettertypes gaat die niet echt bekend zijn.. en tijd is geld :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Dit heeft nix te maken dat ie in illustrator 7 is gesaved. Outlines zijn outlines en niet meer terug te brengen in 'gewone' tekst...
Het enige wat je kan doen is zoals hierboven al staat opnieuw de tekst tikken in het juiste font.. helaas...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:36
Save altijd de .AI en als er iets naar een drukker moet ofzo een aparte .EPS waarin ik alles omzet naar contouren. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Om het even helemaal duidelijk te maken:

Met Illustrator 9 kun je dingen doen met transparantie. Deze zijn niet overdraagbaar naar AI7 formaat. Als je dus zoiets AI9 ding in je tekening toepast, en je bewaart in AI7 formaat, dan moet Illustrator iets eraan veranderen om het uitwisselbaar te maken. Als het goed is geeft Illustrator bij het bewaren een dialoogvenster met de vraag: 'lijnenvormen behouden of afvlakken?'.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

benoni schreef op 02 maart 2004 @ 19:28:
Om het even helemaal duidelijk te maken:

Met Illustrator 9 kun je dingen doen met transparantie. Deze zijn niet overdraagbaar naar AI7 formaat. Als je dus zoiets AI9 ding in je tekening toepast, en je bewaart in AI7 formaat, dan moet Illustrator iets eraan veranderen om het uitwisselbaar te maken. Als het goed is geeft Illustrator bij het bewaren een dialoogvenster met de vraag: 'lijnenvormen behouden of afvlakken?'.
Ik geloof niet dat dat ook maar iets met de vraag over tekst te maken heeft.. niet dat je geen gelijk hebt.

Zo is het ook zo dat als je in Photoshop 7 netjes alles in mapjes rangschikt en iemand het opent in 5 dat er van die structuur niets meer overeind blijft... en zo ken ik er nog wel een paar :P

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als je tekst in AI9 of AI10 combineert met transparantie, en je dat vervolgens gaat bewaren als AI7, dan krijg je de vraag of dat het plaatje moet worden afgevlakt. Als je hiervoor kiest, zal Illustrator de tekst om gaan zetten naar lettercontouren om te kunnen afvlakken.

Addit:
Sorry dat ik deze thread niet eerder had kunnen beantwoorden, ik herkende 't probleem omdat in er in mijn studio al een paar stagiairs in precies dezelfde val gelopen waren; die hadden een AI8 bestand bewerkt met AI9, bewaard zonder op de melding te letten; en oops alle teksten en plaatjes zijn door Illustrator in stukjes geknipt.... :'(

[ Voor 40% gewijzigd door benoni op 02-03-2004 20:31 ]

Pagina: 1