[Win 2K] Bestanden verbergen tijdens kopieren *

Pagina: 1
Acties:

• R.A.
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Goeiemorgen,

Ik vroeg me af of het mogelijk is wanneer je bestanden kopieert naar een ander doelstation, dat op die schijf de bestanden pas weergegeven worden nadat deze er compleet op staan. I.v.m. gebruikers die op die bestanden zitten te wachten en vroegtijdig die al willen openen. Windows en linux hebben dit standaard niet. iemand idee hoe ik dit kan instellen met Windows? Het is voor win2k machines maar ik hoop dat het gewoon een algemene instelling is.

Groeten,
Roy

edit:
Ik drukte per ongeluk te snel op versturen. Zou iemand mijn titel kunnen veranderen, naar '[Win2k] Bestanden verbergen tijdens kopieren'. Alvast bedankt

[ Voor 15% gewijzigd door R.A. op 02-03-2004 08:50 ]

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 18:09
Nee volgens mij is dit niet mogelijk omdat hij nu de ruimte kan reserveren, zodat hij niet halverwege een bestand de copy afkapt.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

als je klaar bent met kopieren maak dan een bestandje "klaar.txt" ofzo.
vertel ook dat ze daar simpelweg even op moeten wachten.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Neen, maar er is wel een andere oplossing: Eerst kopieer je het bestand met een extra extensie (bv document.doc.~tmp) en eenmaal gekopieerd, verwijder je de extra extensie.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 09:37:
Neen, maar er is wel een andere oplossing: Eerst kopieer je het bestand met een extra extensie (bv document.doc.~tmp) en eenmaal gekopieerd, verwijder je de extra extensie.
massa's gewone gebruikers hebben de extensie uitgeschakeld hoor. dus die zien alleen de bestands naam. Daar komt bij dat het gros van de gebruikers klikgeil is en dus zodra ze het bestand in welke vorm zien ze er gelijk op klikken en het in gebruik nemen.

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:08

Jimbolino

troep.com

copieer het eerst naar een map die niet zichtbaar is voor de gebruikers. Verplaats hem pas als ie klaar is met kopieren

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Jimbolino schreef op 02 maart 2004 @ 09:47:
copieer het eerst naar een map die niet zichtbaar is voor de gebruikers. Verplaats hem pas als ie klaar is met kopieren
Ook een oplossing. Maar je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat de onzichtbare map zich op het doelstation bevindt.

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 10:29

Nowhereman

Ygenweis

het hangt v/d gebruikers isntellingen af, maar als deze zo ingesteld staan dat ze geen verborgen bestanden kunnen zien kun je het zo doen:

Start cmd-prompt

code:
1
2
3
attrib + h source-map
copy *.* source-map doel-map
attrib -h doelmap\*.*

-Pwn the day-

• R.A.
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Thanks voor de snelle reply's. Ik denk dat ik dan maar gewoon kopieer naar een map dat ze niet kunnen zien. Alles staat daar ingesteld dat ze verborgen mappen niet kunnen zien. Dus de perfecte oplossing voor hier :-d.
Pagina: 1