advies voor nieuw systeem gevraagd.

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
er komt een nieuw systeem, niet te duur.
ik heb gekozen voor een duron.
Wat voor moederbord moet ik daarvoor nemen?
Niet primair om te overclocken, maar een goed stabiel bordje zonder geintegreerde troep. zo rond de 300-375 piek.
Zijn er verder nog compatibiliteits problemen met de duron en soft/hardware die handig zijn om te weten?

specs

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 21:14
Als ik jou was zou ik een Asus A7V nemen of de (iets goedkopere) Abit KT7.

Het eerste wat je moet doen nadat je Windows hebt geïnstalleerd, is de laatste via 4 in 1 drivers installeren. Dat scheelt een hele hoop gezeik ;).

specs

Verwijderd

Ik zou voor de Abit KT7 gaan
heb ik zelf ook met duron 700 >:)
nog niet oc, maar ik heb verder geen stabiliteits problemen of iets dergelijks :)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
MSI k7t pro, pro 2 of pro 2a
Deze zijn rond de 100 piek goedkoper dan de abit en asus borden, stabieler en de pro 2's zijn net zo makkelijk in overklokken

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Asus A7V, voor de stabiliteit.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:08
Op donderdag 14 december 2000 23:05 schreef nitenite het volgende:
MSI k7t pro, pro 2 of pro 2a
Deze zijn rond de 100 piek goedkoper dan de abit en asus borden, stabieler en de pro 2's zijn net zo makkelijk in overklokken
ik ben het met nitenite eens
en ik heb zelf de abit kt7, dus dit zeg ik nie omdat ik hem toevallig zelf heb ofzo

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

Op donderdag 14 december 2000 23:39 schreef FrankGuthrie het volgende:
Asus A7V, voor de stabiliteit.
stabiliteit? :? Als ik me niet vergis heb je dan toch wel iets meer aan een k7t pro 2(a)

• maratropa
  • Niet online
maar als ik het ged begrijp zit je met asus, abit en msi wel goed? en abit? dfi?

specs

• TheOneLLama
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01-2022

TheOneLLama

A llama like no llama before

Uhm..
volgens mij moeten (sommige) van jullie iets beter naar de vraag kijken..
hij vraagt om een redelijk budget bordje, waarop ie niet eens veel wil OCen. Dan moet je niet gelijk met Abit bordjes naar z'n hoofd gooien..

* TheOneLLama heeft zelf ook een ABIT

Voor asus geld hetzelfde maar die zou ik zowiezo niet kopen als ik jou was
(omdat het vuile CounterStrike cheaters zijn :()

Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com

Verwijderd

MSI is in dit geval best keuze. k7t Pro2 heb je nog de vrijheid voor OC-en, je hebt stabiliteit en zijn nog 75 tot 100 piek goedkoper ook, dan Abit of Asus borden.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Gladiool: als je totaal niet wil OC'en .. zoek gewoon een MSI K7T pro zeer stabiel en niet te duur. (rond 315 piek)
er is nu ook de MSI K7T pro 2 en de pro 2a
waarbij de laatste ATA 100 support heeft
de andere zijn 'beperkt' tot ATA 66
De pro 2 is slechts (max) een geeltje duurder dan de oude Pro. Er zijn ook goedkopere SocketA mobo's maar er zijn zeer weinig mensen op deze site die je er zo een zullen adviseren.
Het Abit en Asus bord zijn duidelijk duurder en bieden jouw niets waarvan je gebruik zult maken.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1