Kan Chello op een andere netwerkkaart?

Pagina: 1
Acties:

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:23
Ik moet morgen bij iemand een nieuwe pc gaan installeren en diegene heeft internet via de kabel van chello. Nu wil hij graag internet op z'n nieuwe pc, maar ik ben bang dat die geen isa sloten op het moederbord heeft en dan past de zijn chello-netwerkkaart dus niet. Nu heb ik nog wel een goedkope 10 mbit pci netwerkaart hebben die ik er als vervanging in kan stoppen, maar nu is de vraag hoe ik deze aan de gang krijg zonder het mac-adres van die kaart aan chello door te geven. Heeft iemand van jullie een oplossing voor mijn probleem?

bvd

$n@p$hot

Verwijderd

Je kan gewoon een andere netwerkkaart gebruiken :)

edit:
Het enigste wat je hoeft te doen is (uiteraard) de netwerk instellingen (ip, subnetmask, dns enz.) goed te zetten.. en dan moet ie het doen (niks geen MAC gezeik)

Verwijderd

chello heeft isa en pci kaarten die je gratis krijgt

• $n@p$hot
Hoe dan?
Gewoon de kabel overpluggen werkt echt niet. Heb ik net nog geprobeerd. Maar ik weet ondertuusen welk mamaplankje hij in zijn pc krijgt, dus als jullie mee even kunnen vertellen of door een isa-slot opzit dan hoef ik die geen andere netwerkkaart te nemen. Het mamaplankje is een ASUS CUSL2C Intel 815E. Je moet niet denken dat ik te lui ben om het zelf even op te zoeken, want mijn Internet Explorer crasht steeds als ik naar de Asus site ga.:(

bvd

$n@p$hot

Verwijderd

Hier in Amsterdam (voormalig a2000) nu chello kan je niet zomaar je netwerkkaart vervangen. Je moet het nieuwe mac adress door bellen aan de helpdesk (reken maar op 40 min aan de telefoon). Je kan het best zeggen dat je oude netwerkkaart kapot is dan krijgen ze ook geen argwaan.

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:48
Waarom geen mac-adres aan Chello doorgeven? Dat kan toch niet anders? Gewoon met winipcfg release all, en dan met nieuwe netwerkkaart re-new all toch?

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

De echte truuk is zeggen dat je vorige week gebeld hebt en dat ze het nog niet verandert hebben, dan gaan ze het meteen voor je doen.

• $n@p$hot
Maar was er ook geen trucje om alle netwerkkaarten vrij te geven en hem dan over te pluggen en vernieuwen kiezen? Dit heb ik vanmiddag namelijk geprobeerd maar ik kreeg wel een ip van de dhcp-server maar ik kon nniet surfen :(

Verwijderd

kan , maar stop er geen 10/100 kaart in ...dat werkt niet ....neem een 10mbit kaart realtek oid [heb ik ook ]

• $n@p$hot
Op donderdag 14 december 2000 22:54 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
De echte truuk is zeggen dat je vorige week gebeld hebt en dat ze het nog niet verandert hebben, dan gaan ze het meteen voor je doen.
Daar trappen ze heus niet in. Ik ken iemand die bij de Chello helpdesk werkt en hij zegt dat ze precies bijhouden wanneer iemand belt en waarover

• $n@p$hot
Op donderdag 14 december 2000 22:55 schreef scsi-freak het volgende:
kan , maar stop er geen 10/100 kaart in ...dat werkt niet ....neem een 10mbit kaart realtek oid [heb ik ook ]
ik heb een kaartje met een realtek chip 10/100 mbit die kan ik handmatig forceren op een snelheid. Moet ik hem op 10 mbit half-duplex of full-duplex zetten?

Verwijderd

heb zelf een lancity kabelmodem en daar moet je eerst ff de spanning vanaf halen als deze dan opnieuw heeft geboot kan je hem in een andere netwerk kaart steken

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:13
onder linux kun je ook een mac adres invoeren. dus als je nou het mac adres van je oude chello kaart invult kun je het gewoon veranderen en moet ie het ook doen :)

• $n@p$hot
Op donderdag 14 december 2000 22:58 schreef Freez het volgende:
onder linux kun je ook een mac adres invoeren. dus als je nou het mac adres van je oude chello kaart invult kun je het gewoon veranderen en moet ie het ook doen :)
Allen jammer dat er Windows ME op komt te staan. Maar toch bedankt voor de tip kan ik in mijn eigen server wel gebruiken.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:36
Ik plug gewoon mijn Win2000 portable met 10/100 Mbit Dynalink pc-mcia-adapter eraan i.p.v. een win98se met chello 3comkaartje. Werkt perfect, hoef zelfs geen instellingen te veranderen. Heb trouwens nooit wat hoeven instellen op mijn portable. Hang hem op mijn werk gewoon aan het netwerk en thuis aan de chello.

Verwijderd

probeer gewoon of het werkt .... maar ik bewijfel het ....

Verwijderd

ZWAAR VAAG DIT !!!..|:(

Bij mij kan ik gewoon leuk op elke pc of wat dan ook de chello kabel gooien... ik hoef alleen maar ip goed te zetten (als dat niet is)....

Ik denk dan dan dat het per regeo is...(ik woon in nijmegen).. of het is iets anders namelijk : CHELLO SUCKZ AZZ !!:r

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Op donderdag 14 december 2000 23:22 schreef Mafioso-real1 het volgende:
ZWAAR VAAG DIT !!!..|:(

Bij mij kan ik gewoon leuk op elke pc of wat dan ook de chello kabel gooien... ik hoef alleen maar ip goed te zetten (als dat niet is)....

Ik denk dan dan dat het per regeo is...(ik woon in nijmegen).. of het is iets anders namelijk : CHELLO SUCKZ AZZ !!:r
Yup hier in eindhoven gaat het wel....gewoon ff ipgegevens releasen op ouwe bak. Ombouwen, klaar is kees. Je hebt wel een probleem als de DHCP-server WEER eens down is. (zelf meegemaakt.)

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ligt aan de modem.
Een com21 kan gewoon over gezet worden.
Een Terayon niet. Via NT kun je een Relase geven en dan reboten. Anders moet het via de helpdesk.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Op vrijdag 15 december 2000 10:40 schreef spook het volgende:
Ligt aan de modem.
Een com21 kan gewoon over gezet worden.
Een Terayon niet. Via NT kun je een Relase geven en dan reboten. Anders moet het via de helpdesk.
Sorry I beg to differ, ik heb een terayon en bij mij werkt het wel.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• $n@p$hot
Op vrijdag 15 december 2000 10:37 schreef ronaz het volgende:

[..]
Yup hier in eindhoven gaat het wel....gewoon ff ipgegevens releasen op ouwe bak. Ombouwen, klaar is kees. Je hebt wel een probleem als de DHCP-server WEER eens down is. (zelf meegemaakt.)
Dat het niet meer werkt als de dhcp-server down is is niet zo erg, want als hun oude kaart niet past gaan ze bij chello toch een nieuwe aanvragen. Maar kan iemand mij ertellen of de kaart op 10 mbit full-duplex moet of op 10 mbit half-duplex.

bvd

$n@pShot

Verwijderd

Omdat ik hier weer allerlei onzin lees zal ik het maar even vertellen :)

Com21 -> kan gewoon andere NIC gebruiken. Zo lang je het TCP/IP protocol bij die NIC maar goed invuld.

Terayon -> zorg dat je eerst release doet op de oude NIC. Dan pas de kabelmodem op de nieuwe NIC doen en renew doen of rebooten.

Verder maakt het geen reet uit of je de kabelmodem aan een 10 of 100 Mbit kaart hangt. Werkt gewoon. Bij sommige kaarten moet je als het niet werkt wel ff sjekke naar de duplex instelling. Maar dat komt bijna nooit voor.

De chello helpdesk heeft er helemaal geen problemen mee als je een andere NIC gaat gebruiken. Handig is wel om dit even door te bellen omdat het dan bij je klantgegevens gezet kan worden. Dat scheelt eventuele onduidelijkheden als er in de toekomst gebruik gemaakt moet worden van het MAC adres van de nieuwe NIC. (bv bij het opzoeken van lease gegevens of bij abuse zaken)

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 15 december 2000 10:42 schreef ronaz het volgende:

[..]
Sorry I beg to differ, ik heb een terayon en bij mij werkt het wel.
Dat kan inderdaad.
De Com21 heeft een eigen MAC en geeft daardoor geen problemen.
De Terayon werk (meestal) DHCP en dan ligt het aan de instellingen van de DHCP server.
Bij ons slaat deze de MAC van de netwerk kaart op, daardoor kun je geen andere netwerk kaart gebruiken zolang de lease niet verlopen of gerelased is.
Blijkbaar worden er verschillende instellingen gebruikt voor DHCP.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Verwijderd

Je hoort het nieuwe MAC address door te bellen, omdat chello het ip address bind aan het MAC address van de netwerkaart (net zoals DHCP).
Dus normaliter gewoon MAC doorbellen...
eeehhh gek op MAC!
Pagina: 1