Toon posts:

Raid or non-raid ? That's the question !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuw moederbord aanschaffen :
mijn voorkeur gaat uit naar de Abit KT7.
Mijn vraag is de volgende: als ik niet van plan ben om meerdere harde schijven te gaan gebruiken heb ik toch niets aan Raid ? Of toch wel ?

Bedankt Gerrit

Pentium III 500, 128 mb Toshiba, Maxtor 20 gb hd, Diamond TNT2 Ultra, Sony 19 inch monitor,
Altec Lansing 880 ADA Dolby, 3D Mark 2000: 2705

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:49
Raid is aleen mogelijk bij gebruik van meer dan 1 harde schijf, jij zal dus niks aan een raid capable mobo hebben.

[Edit:] Tip: MSI k7t pro 2(a), getest door anandtech en stabieler bevonden dan de abit.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Geen extra geld uitgeven aan Raid als je het toch niet gebruikt, Raid begint bij 2 schijven dus met 1 schijf kun je beter een mobo kopen zonder, dus ik zou gaan voor de k7t pro 2a, is een leuk bordje.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb bij Anandtech die review gelezen, en ik denk dat ik voor de MSI KT7 pro 2a ga !

Bedankt voor de adviezen..

Gerrit

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-08 09:06
Heb ik wat aan raid als ik 1 IBM 13gb udma 66 en een 4gb quantum udma 33 heb??

- NAC Breda -

Verwijderd

Nee. Het enige wat je dan kan is een jbod maken. JBOD staat voor just a bunch of drives. Hiermee kan je er een grote schijf van 5 GB van maken. Het levert je echter geen snelheid op. Wat je wel kan doen is een softwarematige raid maken van 2 GB. De ene schijf en een partitie (even groot) van de andere schijf. Maar dat werkt lang niet zo snel als hardwarematig, omdat het redelijke capaciteit vraagt van je proc.

Promise bv kan van 2 partities een raid maken. Maar ook hier haal je geen extra snelheid uit.
Pagina: 1