"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Verwijderd
Zijn er ook pII mobo's die ook PIII ondersteunen??
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 14:43 ]
De wijzen komen uit het Oosten!
De meeste mobo's wel. licht aan de chipset en aan de bios...Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 14:42:
Misschien dat iemand het hiero weet??
Zijn er ook pII mobo's die ook PIII ondersteunen??
Als ik maar een beetje kan computeren
Ik zou zeggen schroef je kast open en kijk eens even goed, dan weet je het tenminste zeker.
Dus....Ik heb de kast al opengesloopt om eens te kijken maar kan nergens een typenummer vinden.
@Knowledge: Er zijn idd P2 mobo's die p3 ondersteunen. De mijne in ieder geval, als je nog een P3 in de aanbieding hebt. Graag.
@TS: Waarom wil je een update doen?
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Verwijderd
quote:
Ik zou zeggen schroef je kast open en kijk eens even goed, dan weet je het tenminste zeker.
Eh ja kast ligt toch altijd open maare hoe zie je dat dan? of hoe zie je het in de bios zoals hierboven ergens gezegt?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 15:05 ]
Verwijderd
10/09/98/i440BX-<<P2B>>-00
Maare op google vind ik hiero niks op (die i-string van je)
*Zal wel weer aan mij ligge!
*Ik geef google lekker de schuld!
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 15:13 ]
Die identifierstring is idd ook heel makkelijk. Je kan ook nog biosagent gebruiken: http://www.unicore.com/biosagent/index.cfm. Succes
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Je moet ook de scheidings tekens weglaten:Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 15:10:
ja ben nu op stage duzz kan nie thuis op die pc checken maar we hebben hiero ook een p2 staan en daar komt het volgende onder "Press DEL to enter SETUP" te staan:
10/09/98/i440BX-<<P2B>>-00
Maare op google vind ik hiero niks op (die i-string van je)
*Zal wel weer aan mij ligge!
*Ik geef google lekker de schuld!
http://www.google.nl/sear...F98%2F+i440BX-+P2B+00&lr= Het is dus een Asus P2B, gebaseerd op een 440 BX chipset, met bios van 10-09-1998
Verwijderd
@ KnoWL3Dge
Je hebt een P2b op je werk
In somige kan maximaal een 500 mhz PIII
In andere kan maximaal een 1400 mhz Celeron. (Bèta bios 1014.3 nooodzakelijk)
Dit ligt aan de voltage regulator. Sommige kunnen niet lager dan 1,8 volt en je hebt voor coppermine CPU (PIII 800) wel lager nodig (meestal)
Dit kan je uitzoeken op de website van www.upgradeware.com (als de upgrade mogelijk is. Dan zal de PIII 800 er ook in passen)
[ Voor 9% gewijzigd door BovenHond op 02-03-2004 15:35 ]
[ Voor 95% gewijzigd door BovenHond op 02-03-2004 15:35 ]
Verwijderd
Ook in de oudere kan een Coppermine, alleen heb je dan een FC-PGA CPU nodig en een slot1 convertor met voltage jumpers. Die zet je dan op 1.8V en voila, draaien maar. De CPU draait dan wel op een iets te hoog voltage, maar dat schaadt niet. Gewoon een goed koelertje gebruiken. Ik heb zelf ook tijdlang een PIII-800E op mijn P2B gedraaid.Matsu_matsu schreef op 02 maart 2004 @ 15:32:
edit:
@ KnoWL3Dge
Je hebt een P2b op je werk
In somige kan maximaal een 500 mhz PIII
In andere kan maximaal een 1400 mhz Celeron. (Bèta bios 1014.3 nooodzakelijk)
Dit ligt aan de voltage regulator. Sommige kunnen niet lager dan 1,8 volt en je hebt voor coppermine CPU (PIII 800) wel lager nodig (meestal)
Dit kan je uitzoeken op de website van www.upgradeware.com (als de upgrade mogelijk is. Dan zal de PIII 800 er ook in passen)
Tualatin is een ander verhaal; daar moet je idd de nieuwere revisions voor hebben.
* EXX draait nu een Tualatin Celly 1300 op zijn P2B.
[ Voor 7% gewijzigd door EXX op 02-03-2004 15:55 ]
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Verwijderd
Dat zou ik juist ten strengste afradenVerwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 16:29:
Gewoon even checken met aida voor de zekerheid. Het is een kleine moeite om dat even in te installeren, en je hebt er enorm veel plezier van.
Aida is een ontzettend handige tool, maar het is pas nuttig als je zelf de resultaten goed kunt interpreteren. Kun je dat nog niet, dan is het beter het met de hand te leren...
Je wilt niet weten hoeveel topics hier geopend worden met noodkreten op basis van verkeerd geinterpreteerde tooltjes...
Help! Aida zegt dat ik 4 DIMM sloten heb maar ik vind er maar 3
Volgens Aida heb ik een 1533MHz PC maar hij hoort 1800+ te zijn (of omgekeerd)
Aida zegt dat mijn PC SDR en DDR SDRAM kan slikken, past dat dan in dezelfde sloten
Dat is wat je krijgt als iedereen zonder na te denken die progjes gaat gebruiken. Tooltjes zijn exact dat: gereedschap. De creatieve geest moet nog altijd tussen je oren zitten, anders gaat het fout...
Oslik blyat! Oslik!
Alhoewel tot mijn spijt vaak het tegendeel bewezen wordt, is het uitgangspunt van dit forum nog wel Tweakers. Je mag er dan ook vanuit gaan dat deze Aïda goed kunnen interpreteren en het verschil tussen 1800+ en 1800 MHz best weten. Ik ben het echter met je eens dat de gewone man zeker niet met Aïda moet gaan kloten.
Verwijderd
Ik ga echt niet alleen maar op die progjes af! Hup kast los! Daar heb je oogjes voor!dion_b schreef op 02 maart 2004 @ 16:48:
[...]
Dat zou ik juist ten strengste afraden
Aida is een ontzettend handige tool, maar het is pas nuttig als je zelf de resultaten goed kunt interpreteren. Kun je dat nog niet, dan is het beter het met de hand te leren...
Je wilt niet weten hoeveel topics hier geopend worden met noodkreten op basis van verkeerd geinterpreteerde tooltjes...
Help! Aida zegt dat ik 4 DIMM sloten heb maar ik vind er maar 3
Volgens Aida heb ik een 1533MHz PC maar hij hoort 1800+ te zijn (of omgekeerd)
Aida zegt dat mijn PC SDR en DDR SDRAM kan slikken, past dat dan in dezelfde sloten
Dat is wat je krijgt als iedereen zonder na te denken die progjes gaat gebruiken. Tooltjes zijn exact dat: gereedschap. De creatieve geest moet nog altijd tussen je oren zitten, anders gaat het fout...
Kijk, met die houding is het weer (paradoxaal genoeg) geen enkel probleem als je wel Aida oid installeertVerwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 18:51:
[...]
Ik ga echt niet alleen maar op die progjes af! Hup kast los! Daar heb je oogjes voor!
Als het een MSI OEM plank is, kun je meestal onderin rechts (ergens in de buurt van de front panel connectors) in miniscule lettertjes de MS-xxxx code vinden.
Oslik blyat! Oslik!