Probleem met Edimax BR-6104K router

Pagina: 1
Acties:

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:23

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Topicstarter
Zoals de titel al zegt ik heb een (vrij vervelend) probleem met mijn Edimax 6104K router. Het internet valt steeds voor de helft uit. MSN en IRC werken steeds zonder problemen maar na een tijdje (soms 3 uur, soms 10 minuten) kan ik geen sites meer bezoeken en moet ik de modem resetten om weer te internetten / FTP'en / Emule etc.

Ik heb inmiddels al een firmware update gedaan maar dit heeft niet geholpen. Ook op internet kan ik niet echt een oplossing (of uberhaupt het probleem) vinden.

De setup hier thuis is :

Allied Data Copperjet 810 als modem, doorgelinkt naar de router, deze staat weer aangesloten op een switch die het internet door het hele huis verdeelt.

Kent iemand dit probleem of weet iemand een oplossing?
Het bonnetje kan ik niet meer vinden helaas dus terug ermee is lastig vandaar dat ik het op deze manier probeer. In het ergste geval moet dan maar een nieuwe router aangeschaft worden, maar ik hoop dat iemand me hier kan helpen.

Verwijderd

kan iemand hier aub op reageren?, ik heb hetzelfde probleem maar dan met CHELLO

Greetz
Hewo

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04 22:25

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm hebben jullie een bepaalde applicatie draaien wat veel poorten open zet? ik lees hier boven BV emule, dit programma kan sommige routers laten crashen door de vele connecties die dit programma met zich mee brengt.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

nou ik heb eigenlijk alleen msn aan, dat soms ineens uitvalt ( dit is niet echt ernstig), maar me stream op winamp werkt ook niet echt goed ( valt om de 5 seconden uit ) Ik kan NIET zonder muziek leven :9~ :9~

PS: ik heb alle poorten in de router al open gehad, dit zonder succes.. hij valt nog steeds om de 5 seconden uit.. ditzelfde heb ik met webpagina's, alles werkt goed en dan opeens staakt internet ermee en moet ik 10 seconden wachten tot internet weer reageert en kan ik weer verder surfen (dit gebeurt iets van 10 x per dag.) Hier erger ik mij mateloos aan.

Net of blokkeert de router de verbinding even voor 10 seconden ( hierdoor valt echt alles uit, msn, winamp etc )

Greetz
Hewo