Ik draai een op een debian machine een apache webserver, met daarop geinstalleerd php4, mysql server en phpmyadmin. Nou kan ik met phpmyadmin helemaal nix, geen database toevoegen of wat dan ook, alleen maar in een bestaande database (genaamd test, bestond al meteen bij de installatie) wat tabelletjes toe voegen. De hele kolom mysql die je normaal ziet als je als root ingelogd bent zie je gewoon niet. nu had ik gezocht hier op got en gevonden dat je alle rechten voor iedereen "uit"kon zetten door het commando: 'safe_mysqld --skip-grant-tables' (gevonden in: [rml][ MySQL ] Root heeft geen rechten op tabel users[/rml] )
dit werkte en ik kon de user rechten editen met phpmyadmin. (ik ben wat grafisch aangelegd, dus dat vind ik het makkelijkste werken) Maar toen kwam het volgende probleem. als ik in de user tabel de root user wil aanpassen, zie ik dat deze alle rechten al heeft, klik ik dan op grants, dan staan daar alle rechten niet aan gevinkt. Als ik deze vervolgens aan vink en de veranderingen wil opslaan, dan krijg ik de volgende error:
wat moet ik hier mee?
dit werkte en ik kon de user rechten editen met phpmyadmin. (ik ben wat grafisch aangelegd, dus dat vind ik het makkelijkste werken) Maar toen kwam het volgende probleem. als ik in de user tabel de root user wil aanpassen, zie ik dat deze alle rechten al heeft, klik ik dan op grants, dan staan daar alle rechten niet aan gevinkt. Als ik deze vervolgens aan vink en de veranderingen wil opslaan, dan krijg ik de volgende error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Host % - Gebruiker root Fout SQL-query : GRANT Select, Insert, Update, Delete, Create, Drop, Reload, Shutdown, Process, File, References, Index, Alter ON *.* TO 'root'@'%' WITH GRANT OPTION MySQL retourneerde: Unknown command |
wat moet ik hier mee?
[ Voor 3% gewijzigd door Yukkie op 02-03-2004 00:41 ]
We've got that ring of confidence