statistieken per pagina vb index.php?pid=home

Pagina: 1
Acties:

• hilarisch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-04 22:34
ik heb een hele tijd zitten zoeken naar een teller/statistieken, zowel iets als nedstat (tellertest.com) als naar een php script (hotscripts.com)

Ik wil alleen dat er wordt bijgehouden welke pagina hoe vaak wordt bezocht.

Het probleem is alleen dat mijn pagina's (bijna) allemaal index.php heten.

Doormiddel van een pageid en eventueel een artikelid of nieuwsid worden de verschillende pagina's van elkaar onderscheiden.

Weet iemand een script of statistiekendienst die hier wel rekening mee houd?

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Da's een bekend probleem. Je kan het oplossen met de techniek die GoT ook gebruikt: door een rewrite van een url als http://gathering.tweakers...list_messages/882502/last naar iets als http://gathering.tweakers...ages?mid=882502&page=last te vertalen.
Hoe dit precies heet, weten anderen hier wel.

Dan kan je gewoon je favoriete statistieken programma blijven gebruiken. (Zijn die er eigenlijk, ik ken alleen maar slechte?)

[ Voor 17% gewijzigd door Sendy op 02-03-2004 00:57 . Reden: Ik of GoT deed iets raars. ]

• hilarisch
deze optie was ik ook al tegen gekomen.

Mijn provider biedt hier alleen geen ruimte voor dus hoop/probeer ik op deze manier een oplossing te vinden

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:58
hilarisch schreef op 02 maart 2004 @ 01:00:
deze optie was ik ook al tegen gekomen.

Mijn provider biedt hier alleen geen ruimte voor dus hoop/probeer ik op deze manier een oplossing te vinden
Hoeso geen ruimte? Heb je al gehoord van de techniek met een aangepast error document? Als je naar index.php/test=1/test=2 link en die pagina bestaat niet wordt je 404 pagina aangeroepen. Er zijn technieken om dan de gegevens daarin door te sturen.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:51

DataGhost

iPL dev

ik heb zelf een teller gemaakt, die kan je zo hebben als je tenminste toegang hebt tot php/mysql :)
die kijkt gewoon aan de hand van de url welke pagina het is en zet die in de db als ie nog niet is bezocht, anders update ie de teller van die pagina op dat uur

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

djluc schreef op 02 maart 2004 @ 07:59:
[...]

Hoeso geen ruimte? Heb je al gehoord van de techniek met een aangepast error document? Als je naar index.php/test=1/test=2 link en die pagina bestaat niet wordt je 404 pagina aangeroepen. Er zijn technieken om dan de gegevens daarin door te sturen.
De 404 oplossing werkt niet echt lekker in IE voor zover ik weet. Het blijft een halfbakken oplossing iig :P

Volgens mij kun je mod_rewrite ook met .htaccess enablen toch?

Verwijderd

Ja kan, werkt prima.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:58
Bosmonster schreef op 02 maart 2004 @ 09:04:
[...]De 404 oplossing werkt niet echt lekker in IE voor zover ik weet. Het blijft een halfbakken oplossing iig :P
Volgens mij kun je mod_rewrite ook met .htaccess enablen toch?
Het is ook zeker niet een mooie oplossing, maar als je verder niets kunt is het de laatste redmogelijkheid. Over .htacces heb ik niets geschreven omdat ik aanneem dat de TS dat wel geprobeerd heeft.

• hilarisch
dataghost schreef op 02 maart 2004 @ 08:09:
ik heb zelf een teller gemaakt, die kan je zo hebben als je tenminste toegang hebt tot php/mysql :)
die kijkt gewoon aan de hand van de url welke pagina het is en zet die in de db als ie nog niet is bezocht, anders update ie de teller van die pagina op dat uur
klinkt interessant. Je zou me een groot plezier doen als je me daarvan een linkje kan geven.

Maar misschien moet ik me ook maar even gaan verdiepen in mod_rewrite als dat ook gewoon met een .htaccess kan.
Pagina: 1