Hallo, Jongens
Ik wil wat aan jullie vragen. Ik heb een probleem met mijn PC.
Ik heb een MSI KT6 Delta-FIS2R samen met een AMD 2700+ XP.
Mijn standaard instelling is 166 fsb x 13 =2158 MHz. Verder heb geen core center geïnstalleerd.
Moederbord is nieuw november 2003 gekocht verder heb ik ook RAID 1 aan staan. Ik ben tevreden over mijn moederbord op 1 ding na.
Mijn probleem is: de multiplier springt af en toe spontaan op x 9. Waardoor mijn processor herkent wordt als een Duron 1.5 Ghz.
Ik weet niet hoe dit komt maar ik begin me eraan te irriteren. Ik doe niks raars met mijn PC dus ik overclock hem niet, omdat ik zeker van wil zijn dat alles optimaal blijft werken.
Om de multiplier op 13 te krijgen moet ik de BIOS in en vervolgens met de FSB spelen even lager zetten bijvoorbeeld op 133 daarna weer op 166 zetten, de instellingen opslaan en opnieuw opstarten.
Dan pas wordt alles herkend als 2700+ XP. Soms help dit ook niet.
Dit blijft een tijdje goed, totdat hij weer spontaan op 1.5 Duron springt met multiplier x 9 (fsb 166)
Wat is eigenlijk aan de hand? ik heb op Internet meer van zulke verhalen gelezen wat moet ik precies doen?
Ligt dit aan mijn Moederbord of aan de processor?
Is mijn Processor unlockt ofzo? Kan ik voordelen uit dit halen?
Ik gebruik hem niet meer wil iemand het kopen?
Athlon XP Processor High-end
Core Thoroughbred-B
CPU Model 8
Manufacturing Process 130 nm
Approximate Transistor Count 37.6 million
Approximate Die Size 84 sq. mm
Performance Rating 2700+
Working frequency 2167 MHz
Package Type OPGA
Operating Voltage 1.65 V
Max Die Temperature 85° C
L1 Cache Size 128 KB
L2 Cache Size 256 KB
Multiplier 13x
FSB Frequency 333 MHz
Stepping Code AIUHB
Manufacture Year 2002
Manufacture Week 46
Production Batch G
Batch Production Number 0013
Bedankt voor jullie reacties,
Update: ik heb sinds 2 weken een 3200+ XP en als draait goed geen problemen met multiplier gehad!
Ik wil wat aan jullie vragen. Ik heb een probleem met mijn PC.
Ik heb een MSI KT6 Delta-FIS2R samen met een AMD 2700+ XP.
Mijn standaard instelling is 166 fsb x 13 =2158 MHz. Verder heb geen core center geïnstalleerd.
Moederbord is nieuw november 2003 gekocht verder heb ik ook RAID 1 aan staan. Ik ben tevreden over mijn moederbord op 1 ding na.
Mijn probleem is: de multiplier springt af en toe spontaan op x 9. Waardoor mijn processor herkent wordt als een Duron 1.5 Ghz.
Ik weet niet hoe dit komt maar ik begin me eraan te irriteren. Ik doe niks raars met mijn PC dus ik overclock hem niet, omdat ik zeker van wil zijn dat alles optimaal blijft werken.
Om de multiplier op 13 te krijgen moet ik de BIOS in en vervolgens met de FSB spelen even lager zetten bijvoorbeeld op 133 daarna weer op 166 zetten, de instellingen opslaan en opnieuw opstarten.
Dan pas wordt alles herkend als 2700+ XP. Soms help dit ook niet.
Dit blijft een tijdje goed, totdat hij weer spontaan op 1.5 Duron springt met multiplier x 9 (fsb 166)
Wat is eigenlijk aan de hand? ik heb op Internet meer van zulke verhalen gelezen wat moet ik precies doen?
Ligt dit aan mijn Moederbord of aan de processor?
Is mijn Processor unlockt ofzo? Kan ik voordelen uit dit halen?
Ik gebruik hem niet meer wil iemand het kopen?
Athlon XP Processor High-end
Core Thoroughbred-B
CPU Model 8
Manufacturing Process 130 nm
Approximate Transistor Count 37.6 million
Approximate Die Size 84 sq. mm
Performance Rating 2700+
Working frequency 2167 MHz
Package Type OPGA
Operating Voltage 1.65 V
Max Die Temperature 85° C
L1 Cache Size 128 KB
L2 Cache Size 256 KB
Multiplier 13x
FSB Frequency 333 MHz
Stepping Code AIUHB
Manufacture Year 2002
Manufacture Week 46
Production Batch G
Batch Production Number 0013
Bedankt voor jullie reacties,
Update: ik heb sinds 2 weken een 3200+ XP en als draait goed geen problemen met multiplier gehad!