Ik zit de laatste tijd een beetje te klieren met dvd's branden met ondertiteling (vanaf divx enzo). Nu moet je daar best veel handelingen verichten tussendoor om het op dvd te kunnen zetten. In een deel van het proces (die ik gebruik) moet je srt bestanden omzetten naar sup bestanden. Daar is een leuk tooltje voor (srt2sup), maar die wil ik om bepaalde redenen niet gebruiken (door eventueel automatische handelingen te laten uitvoeren).
Nu dacht ik, kom ik maak zelf wel een progje waarmee je dat kan omzetten. Maar nu kon ik geen SDK of een structuur beschrijving vinden voor het .sup bestand.
Nu is de vraag:
Hoe kan ik uit een bestaand bestand (binair) de structuur van de records uitlezen. Dus de lengte van de records en de opbouw. Dit hoeft niet perse alleen voor het sup bestand te zijn, maar dat is de reden waarom ik het wil weten.
Voorbeel:
text: string[30];
nr: integer;
uur: integer;
minuten: integer;
seconden: integer;
Ik wou dit trouwens in delphi gaan bouwen.
Nu dacht ik, kom ik maak zelf wel een progje waarmee je dat kan omzetten. Maar nu kon ik geen SDK of een structuur beschrijving vinden voor het .sup bestand.
Nu is de vraag:
Hoe kan ik uit een bestaand bestand (binair) de structuur van de records uitlezen. Dus de lengte van de records en de opbouw. Dit hoeft niet perse alleen voor het sup bestand te zijn, maar dat is de reden waarom ik het wil weten.
Voorbeel:
text: string[30];
nr: integer;
uur: integer;
minuten: integer;
seconden: integer;
Ik wou dit trouwens in delphi gaan bouwen.
[ Voor 3% gewijzigd door eghie op 01-03-2004 23:36 ]