[XP] error venster : zonealarm getrashed?

Pagina: 1
Acties:

• martinx76
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-02-2024
Heeft iemand dit eerder meegemaakt. Ik draai WinXP home ed. en kreeg ineens deze mededeling, terwijl ik zelf al een tijdje niet aan het werk was.
Zonealarm lijkt goed te functioneren, geen errors te bespeuren, en antivirus software (up-to-date) detecteert ook niets.
Nou vond ik wel een paar mp3-tjes die de extensie *mp3.scr hadden.
Vond ik vreemd, want in mijn herinnering hadden ze die .scr eerder niet.
Stoute schoenen aan, ff openen: mededeling: "invalid archive" daarna een error venster met de tekst:

No worries everything is still ok, but I could simply trash your firewall.
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm

Daarna van 1 file extensie .scr verwijderd en als mp3 gespeeld, ging wel maar klonk behoorlijk beroerd, alsof er ingeknipt was. Andere files idem dito.

Iemand dit eerder meegemaakt? Lijkt me onschuldig, maar ik ben toch wel benieuwd naar een helder inzicht over de oorzaak.

Tuurlijk: waar een wil is, is een weg. Maar op de mijne zijn altijd wegwerkzaamheden.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• martinx76
Ehmmm, niemand een idee? :'(

Tuurlijk: waar een wil is, is een weg. Maar op de mijne zijn altijd wegwerkzaamheden.

Verwijderd

martinx76 schreef op 01 maart 2004 @ 23:30:
Nou vond ik wel een paar mp3-tjes die de extensie *mp3.scr hadden.
Vond ik vreemd, want in mijn herinnering hadden ze die .scr eerder niet.
Stoute schoenen aan, ff openen: mededeling: "invalid archive" daarna een error venster met de tekst:

No worries everything is still ok, but I could simply trash your firewall.
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm

Daarna van 1 file extensie .scr verwijderd en als mp3 gespeeld, ging wel maar klonk behoorlijk beroerd, alsof er ingeknipt was. Andere files idem dito.

Iemand dit eerder meegemaakt? Lijkt me onschuldig, maar ik ben toch wel benieuwd naar een helder inzicht over de oorzaak.
Je krijgt zo'n waarschuwing en dat lijkt je onschuldig??
Lijkt mij dus niet. Welke AV gebruik je?

Heb je nog zo'n scr file? Zou er wel eens naar willen kijken namelijk.
Als de file groter is dan 1 MB aub file in passwordprotected archive mikken en naar mail in profile sturen ipv. mail in sig. :)

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12 13:35

MAZZA

Barbie is er weer!

@Schouw: I-Worm.Kindal heet ie bij KAV.

Verwijderd

MAZZA schreef op 06 maart 2004 @ 14:55:
@Schouw: I-Worm.Kindal heet ie bij KAV.
Hmm, nice find, maar...
Z'n AV is up to date, terwijl Kindal al oud is.

Dus sample ter verificatie is wel aan te raden imo.

• martinx76
Zal een gezipte sample opsturen. Heb er 1 van 980 kb. Alle files zijn *.mp3.scr en het vreemde is dat ik nu bij het opstarten wederom dezelfde melding te zien krijg.
BTW ik gebruik AVP.

[ Voor 3% gewijzigd door martinx76 op 06-03-2004 15:27 ]

Verwijderd

martinx76 schreef op 06 maart 2004 @ 15:24:
Zal een gezipte sample opsturen. Heb er 1 van 980 kb. Alle files zijn *.mp3.scr en het vreemde is dat ik nu bij het opstarten wederom dezelfde melding te zien krijg.
BTW ik gebruik AVP.
Idd I-Worm.Kindal.
Bedoel je met AVP Kaspersky of AntiVir?
KAV detecteert deze al lang nml.
Sample.zip Archive ZIP
Sample.zip/15 Ome Henk - Diverse Jingles.mp3.scr Packed UPX
Sample.zip/15 Ome Henk - Diverse Jingles.mp3.scr Infected I-Worm.Kindal

• martinx76
Bedankt voor de hulp, maar wel heeel erg vreemd. Ik gebruik kaspersky, maar waarom die dan niet gewaarschuwd heeft :? . Mogelijk heeft die toch een keer uitgestaan, er liep op een gegeven moment iets vast en toen heb ik geboot zonder een ander programma te starten. Daarna heb ik hem weer netjes aangezet.
Nou ja goed, dan maar es even mijn compu cleanen. Vreemd alleen, ik kan nergens op de naam "kindal" een beschrijving vinden. Is er een alias waaronder dit ding bekend is.

/edit Ja nu vind AVP hem ook. Directory waar ik wat bestandjes van Kazaa in had staan. Potver, toch beter uitkijken de volgende keer.

[ Voor 18% gewijzigd door martinx76 op 08-03-2004 14:37 ]

Verwijderd

Symantec search vindt toch wel wat op kindal.
Zelfde geldt voor McAfee.
Kijk daar eens. :)

Zeker dat KAV up to date is?
Dat het ding verder nog werkt?
Neem aan dat je een on-demand scan hebt gedaan.
Eerder ook wel eens Kindal moeten verwijderen en dat ging gewoon goed met KAV dus dat zou het niet moeten zijn eigenlijk.

edit:
Hmm ok :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 14:38 ]

Pagina: 1