Toon posts:

Nec ND-2500A Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een Nec ND-2500A DVD-Brander in m'n bezit, maar krijg dat ding met geen mogelijkheid aant draaien. Ik heb een clean install, aangezien ik ook een nieuwe s-ata schijf heb gekocht.

Hij ziet de brander in de BIOS en in Win2k, maar de naam klopt niet, er zijn letters weggevallen en tekens bijgekomen, maar je kunt er nog wel iets van maken.

Hetzelfde geld voor de cd-rom waarmee de dvd-brander het ide kanaal deeld. De master/slave is goed ingesteld, en als ik de cd-rom uittrek, blijft het probleem.

Ik kan geen cd-roms lezen vanaf de brander, en al helemaal niet branden.

Soms begint windows over hardware die ik ontkoppeld zou hebben, (dvd-brander en cd-rom) terwijl dat helemaal niet zo is. Een nieuwe windows install wou niet helpen.

K heb trouwens een Abit NF7-S Mobo, mocht dat verder nog van belang zijn.

Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Verwijderd

misschien heb je een kapotte ide kabel op je cd-spelers zitten of zit ie er niet goed in, probeer eens een andere

Verwijderd

ja haal ff een ide 40 of nog beter 80 aderige kabel voor 4 euri bij de lokale pc boer, kan je geen buil aan vangen, en 9 van de 10x kans dat je brandertje het wel doet

Verwijderd

Topicstarter
Iz gefixt, heb een 80 aderige kabel drin geduwd en volges mij (maar weet ik niet helemaal cker) zat de jumper niet goed erin, hij zat te hoog, dus maar over 1 pinnetje 8)7

Verwijderd

mooi, standaard handeling ;)