Hallo,
De situatie is alsvolgt:
Ik heb een standalone dvd-speler met alleen een digitale (ac3) uitgang.
Ik heb meerdere analoge versterkers.
Helaas heeft de dvd-speler geen 6 analoge uitgangen, want die zou ik juist dus op die meerdere versterkers met meerdere speakers willen aansluiten.
Dus heb ik een Dolby Digital Decoder nodig met hetvolgende:
- Coaxial digital in
- 6 RCA analog out
(- Volumeknop kan op zich handig zijn, anders moet ik elke keer 3 versterkers tegelijk harder en zachter zetten)
Nu ben ik al wel het een en ander tegengekomen zoals:
- Yamaha AP-U70
- Qware Dolby 5.1 Decoder, Dolby Digital & Dolby Pro Logic QW DD-100
De Yamaha lijkt me denk ik (kweenie zeker) niet geschikt, aangezien er geen 6 analoge uitgangen op zitten (ik snap dus sowieso niet wat het nut van het bestaan van dit apparaat dan is...
)
De QWare lijkt me al weer wat meer in de richting komen, maar dat lijkt me een beetje speelgoed en daar zit geen afstandsbediening bij, wat eigenlijk ook wel verrekte handig is.
Dus...
Wat is wijsheid? Zijn deze producten iets, voor in de trend wat ik zoek, of heeft er iemand een heel goed advies of alternatief?
De situatie is alsvolgt:
Ik heb een standalone dvd-speler met alleen een digitale (ac3) uitgang.
Ik heb meerdere analoge versterkers.
Helaas heeft de dvd-speler geen 6 analoge uitgangen, want die zou ik juist dus op die meerdere versterkers met meerdere speakers willen aansluiten.
Dus heb ik een Dolby Digital Decoder nodig met hetvolgende:
- Coaxial digital in
- 6 RCA analog out
(- Volumeknop kan op zich handig zijn, anders moet ik elke keer 3 versterkers tegelijk harder en zachter zetten)
Nu ben ik al wel het een en ander tegengekomen zoals:
- Yamaha AP-U70
- Qware Dolby 5.1 Decoder, Dolby Digital & Dolby Pro Logic QW DD-100
De Yamaha lijkt me denk ik (kweenie zeker) niet geschikt, aangezien er geen 6 analoge uitgangen op zitten (ik snap dus sowieso niet wat het nut van het bestaan van dit apparaat dan is...
De QWare lijkt me al weer wat meer in de richting komen, maar dat lijkt me een beetje speelgoed en daar zit geen afstandsbediening bij, wat eigenlijk ook wel verrekte handig is.
Dus...
Wat is wijsheid? Zijn deze producten iets, voor in de trend wat ik zoek, of heeft er iemand een heel goed advies of alternatief?
Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...