Dolby Digital Decoder gezocht...

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Hallo,

De situatie is alsvolgt:
Ik heb een standalone dvd-speler met alleen een digitale (ac3) uitgang.
Ik heb meerdere analoge versterkers.
Helaas heeft de dvd-speler geen 6 analoge uitgangen, want die zou ik juist dus op die meerdere versterkers met meerdere speakers willen aansluiten.

Dus heb ik een Dolby Digital Decoder nodig met hetvolgende:
- Coaxial digital in
- 6 RCA analog out
(- Volumeknop kan op zich handig zijn, anders moet ik elke keer 3 versterkers tegelijk harder en zachter zetten)

Nu ben ik al wel het een en ander tegengekomen zoals:
- Yamaha AP-U70
- Qware Dolby 5.1 Decoder, Dolby Digital & Dolby Pro Logic QW DD-100

De Yamaha lijkt me denk ik (kweenie zeker) niet geschikt, aangezien er geen 6 analoge uitgangen op zitten (ik snap dus sowieso niet wat het nut van het bestaan van dit apparaat dan is... :? )

De QWare lijkt me al weer wat meer in de richting komen, maar dat lijkt me een beetje speelgoed en daar zit geen afstandsbediening bij, wat eigenlijk ook wel verrekte handig is.

Dus...
Wat is wijsheid? Zijn deze producten iets, voor in de trend wat ik zoek, of heeft er iemand een heel goed advies of alternatief?

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Koop een nieuwe DVD speler met interne decoder, dat is goedkoper! BTW, check de search, dit is al vaker voorgekomen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Creative heeft er ook eentje, maar inderdaad een speler met ingebouwde decoder is echt goedkoper..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MNECMotU
Zo'n dvd-speler is idd vaak erg goedkoop, maar het nadeel is dat er tussen de goedkopere dvd-spelers ook erg veel bagger te koop is.
Waarvan bv. de beeldqualiteit niet geweldig is, of ze lezen weer niet alle dvdr's en dvdrw's enzo.

Uiteraard had ik de search al wel gebruikt, maar kwam toch meer andere vragen en problemen tegen en niet precies dit voorval.

Ik zat zelf te denken, als zo'n dvd-speler zo goedkoop is, dan is de decoder die daar in zit toch ook erg goedkoop en zouden die los toch niet meer dan een paar tientjes mogen kosten...

Ook leek mij die Yamaha wel heel interessant, omdat daar toch een versterkertje zit ingebouwd, alleen heeft ie geen 6 analoge uitgangen.

Die creative... is dat wat, welke is dat, issie duur?
Zijn er evt. nog andere merken (in het wat serieuzere audio-circuit) die deze apparaatjes maken (mag evt. ook met versterker erin zijn)?

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• JWO
  • Laatst online: 10:17

JWO

in het serieuzere audio gebied zeker ;)

kijk bv. eens bij NAD

• voodooless
  • Laatst online: 05-08 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

MNECMotU schreef op 01 maart 2004 @ 23:28:
[...]

Ik zat zelf te denken, als zo'n dvd-speler zo goedkoop is, dan is de decoder die daar in zit toch ook erg goedkoop en zouden die los toch niet meer dan een paar tientjes mogen kosten...
[...]
Daar heb je het mis. Misschien zijn de externe decoders dan wel van iets betere kwaliteit, maar het verschil rechtvaardigt het prijsverschil niet. Die dingen zijn simpelweg te duur!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:21

GaMeOvEr

Is een hork.

Het punt is dat er verdomd weinig vraag is in het "goedkope" segment naar losse decoders, omdat je voor 250€ al een merk-receiver koopt met ingebouwde DD en Dts. (En met merk bedoel ik niet Yoko of andere lidl/aldi meuk. ;) )

Sowieso zijn in het goedkope segment de "All in one 2000 Watt PMPO met 5.1 speakerset dvd-receiver-combi's" voor 200€ bijzonder in trek.

Aannames zijn fataal.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04-2025
kijk ook eens naar een harman en kardon adp 303 decoder, zit volumeknop en de rest wat je zoekt ook op.

• MNECMotU
De creative is opzich wel een leuk dingetje, alleen veel te duur voor wat 'ie doet.
En hij heeft alleen tulp-uitgangen en daar zit ik niet echt op te wachten.

Die harman kardon adp 303 klinkt wel heel interessant, maar ik kan er bijna niks van vinden op internet, alleen in Duitsland wel wat, maar issie ook wel ergens in NL te koop en wat moet ie kosten?

Verwijderd

Ik heb zelf de Yamaha DDP-2, een oudje maar voldoet nog prima... Als je 'm kunt vinden (er is er laatst nog eentje op marktplaats verkocht voor EUR 75 geloof ik). Geen volumeregeling maar verder wel vertraging in te stellen voor de speakers per ms, hij kan een phantom centre creeeren en heeft 3 verschillende niveaus voor de dynamiek. Daarnaast ook nog 2 DSP-settings, DD enhanced en DD Movie Theatre, die gebruik ik niet, maar staat wel leuk op de display :Y)

Oh ja, dit is 'm

Afbeeldingslocatie: http://pooh.selwerd.nl:81/projects/img/yamaha-ddp2.jpg

Verwijderd

Davitos schreef op 01 maart 2004 @ 23:40:
kijk ook eens naar een harman en kardon adp 303 decoder, zit volumeknop en de rest wat je zoekt ook op.
zie: http://www.cinenow.com/pdf/harman-kardon_adp303_man16_us.pdf

Die heeft 6 ch out.. zie pdfje: IMPORTANT NOTE! These input jacks are for AC-3 digital signals only. Do not connect to standard audio outputs enz enz

(voor de 6 ch output geld hetzelfde, die kan je dus niet aansluiten op je analoge versterker)

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04-2025
Dat hoort wel te kunnen bij die Harman en Kardon ADP303 want als je een voorversterker gebruikt moet je hem via die ingangen aansluiten, dat staat er wel als je verder in het boekje kijkt. Hij is nieuw denk ik niet meer snel te vinden.
Op marktplaats staan er nog 2 zag ik, ik van 175 en 1 van 125 euro.

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:11
Klipsch heeft ook zo'n apparaat nl. PROMEDIA DD-5.1 , maar ook vrij prijzig, dacht rond de 200 - 300 euro
http://www.klipsch.com/in...dia/promedia.asp?frame=y&

[ Voor 9% gewijzigd door The_wave op 02-03-2004 12:53 ]

Pagina: 1