neppe hot pixels op me beeld

Pagina: 1
Acties:

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Ik heb al een paar keer een opmerkelijk probleem gehad;
Soms als ik op een pagina surf (heb t tot nu toe alleen nog in IE gehad) dan lijkt het opeens of ik een hot pixel heb, als ik scroll dan scrollt de pixel ook mee. Maar zodra de foto uit t scherm verdwijnt , en vervolgens weer tevoorschijn tover is ie weer weg, echt raar.
Ze vallen gewoon best wel op, want dan is het bijvoorbeeld een stuk hout in de foto, en zie ik opeens een licht oranje pixel. Ik heb me video kaart OC'ed, maar zonder OC heb ik er ook last van. Is dat gewoon toeval dat ik dit meemaak, en komt het wel eens vaker voor of hebben meer mensen dit wel eens gemerkt?
Ik ondervind er verder geen last van ofzo, dus ga me videokaart echt niet terugsturen ofzo (als het daaraan licht) maar vond t wel een vreemd iets.

me specs:
leadtek gf4 ti4200 128MB 300/570mhz videokaart
iiyama vision master pro1413 17" beeldkanon
windows XP pro NL
de rest staat in me sig.

Verwijderd

Heb ooit hetzelfde voorgehad met een overklokte Aopen Aeolus GF4Ti4200. Door de kaart terug origineel te klokken was het probleem opgelost. Was een artifact dat zijn oorsprong vond in het geheugen, niet in de gpu.
Bij jou helpt terugklokken niet, misschien heeft je kaart al schade opgelopen of is er een koelingprobleem.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ok tnks :) ik zal em nog eens terug clocken, kijken of het dan weg eens, al komt het niet veel voor, dus zal t wel ff duren voordt ik daarachter kom :P

Verwijderd

Bij mij stelde het probleem zich vooral tijdens het scrollen op webpagina's met een zwarte achtergrond. Er doken dan rode pixels op.
En ook in 3DMark2001(SE) bij de test met het ronddraaiend paardje (point sprites). Als je in de zwarte achtergrond soms ineens een pixel ziet oplichten is dat een typische overclock-artifact.