Logon tussen Win 2000 en ME

Pagina: 1
Acties:

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06-2025
Mensen,
Ik heb een klein probleempje en ik kom er niet uit, misschien kunnen jullie mij helpen.

Ik heb een laptop (van het werk) waar ik windows 2000 op heb staan. Verder draait die op een draadloosnetwerk met alleen automatisch een IP adres verkrijgen (krijgt die van de router ((draadloosstation)).

Tevens heb ik een gewone computer met windows ME met ook alleen automatisch een IP adres verkrijgen (verder dus geen andere instellingen).

De computer zien elkaar wel (pingen akkoord), alleen kom ik niet op de hardschijven van de ME computer (anders om is niet nodig) en ik kan de printer niet gebruiken. (ik zie de printer en de schijven dus wel)!

De laptop geeft de volgende melding bij het dubbel klikken op 1 van de gedeelde harde schijven op de ME computer:
There are currently no logon servers available to service the logon request

Iemand de oplossing?

Al vast bedankt!

Ps. De shares om ME staan allemaal goed (met andere computers kom ik er wel in)
Ps2. Ik hoef niet van ME naar 2000

• marchanekamp
Heeft iemand een idee??

Zo niet.....weet iemand een forum waar mensen het wel weten??

BVD

Verwijderd

Heb je NETBIOS soms geblokt op je router/switch of in je firewall ? Zonder dat protocol kun je geen schijven delen. ze kunnen elkaar dan wel zien maar kunnen niets van elkaar delen.
Je kunt netbios toestaan voor alleen het lokale (trusted) network. Dat voorkomt dat anderen ook vrolijk jouw schijven en printer kunnen gaan misbruiken.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:16
misschien offtopic, maar waarom Windows ME draaien op een desktop machine? Is het niet veel makkelijker (lees: stabieler :+) om daar Win2k/XP op te draaien?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:10
Sys_Error,

hier gaat het toch niet om?
Hij wil weten hoe dat gaat met dat OS.

Als netbios aanstaat, dan zou het moeten werken.
Laat even weten als het gelukt is of als het niet gelukt is.
dan kunnen we je verder helpen.
Heb je op die 2000 machine al geprobeerd de computer te vinden door op de naam van de computer te zoeken?
Soms wil hij dan wel ineens daar verschijnen.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:16
NielsOveres: staat toch ook voor, misschien offtopic... Maar idd probeer netbios aan te zetten/opnieuw te installeren.
Heeft die Win2k laptop misschien een server nodig van t werk om "toestemming" te vragen ofzo "There are currently no logon servers available to service the logon request".. Klinkt als een workstation die even de server op het werk wil raadplegen?

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Je laptop zit in een domein heel simpel :9
Domein weghalen in 2000 dus dan gewoon weer in de werkgroep gaan waar jou Me pc inzit en klaar :)

Verwijderd

Wat je kan proberen is, zoals ik vroeger me netwerk had om op beide bakken het protocol netbeui te installeren. Dat doe je bij de eigenschappen van je netwerkkaart. Zorg er wel even voor dat de netwerkkaart waarin netbeui verbonden is niet direct aan het internet hangt.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:10
hehe, sorry. Had ik even niet gezien.

Staan de pc's wel op dezelfde werkgroep?
Ook moet het subnetmask hetzelfde zijn.
Probeer dat eens te vinden.

Verwijderd

Je kunt werkgroep en domein door elkaar gebruiken. Als je domein en je werkgroep dezelfde naam hebben zullen ze elkaar kunnen zien en elkaars resources kunnen gebruiken.
Dus de w2k heeft als domein xxxx en het werkstation als werkgroep xxxx.
xxxx natuurlijk even vervangen door de naam van het domein.

• marchanekamp
woh.....het heeft even geduurd voordat ik het allemaal volgde......maar volgens mij snap ik het......heb alleen nog geen oplossing.

Situatie is als volgt.....

Laptop is van het werk, domain is nl.xxxx.xx.net , zoals jullie al zullen snappen....dit mag niet veranderd worden.....anders doet de laptop op het werk weer raar.

ME machine (ga ik nog een keer veranderen in XP ((als ik tijd heb...)) heeft een ander domain..........maar dit kan ik toch niet veranderen in nl.xxxx.xx.net??? Gaan er dan geen rare dingen gebeuren => zoals verbinding zoeken met mijn werk??

Enne even wat anders......ik heb nog een andere laptop (win98) ook met een andere werkgroep en die krijgt wel verbinding met de ME computer.....raar maar waar...

Graag jullie oplossing!!

ps. subnetmasks zijn allemaal gelijk.

• marchanekamp
Kan iemand mij helpen?

• marchanekamp
Iemand ?? Ik heb alles geprobeerd, maar het lukt mij niet!!

Hoop dat iemand mij kan helpen!!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ja. Gebruik de wizard voor home networking op 2000 en voer de diskette uit op ME.(of elk ander lager OS).

Verder kan je op "There are currently no logon servers available to service the logon request" in google nog tons aan draadjes vinden.

-succes
Pagina: 1