Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lichtkrant troubles.

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Topicstarter
Hallo allamaal :)

Ik zit met een raar probleem. Ik heb een lichtkrant gekregen van mijn oude school . Deze zou kapot zijn. Het programmeerkastje was kapot volgens degene van wie ik hem kreeg. Dus thuisgekomen opende ik het kastje en zag idd een gebroken draad. Die heb ik weer vastgesoldeerd :)
Vol goede moed zette ik hem aan maar helaas, op willekeruige plaatsen gingen ledjes branden en als je op een knop drukte vanhet programmeerkastje ging er op een andere plaats iets branden. Geen touw aan vast te knopen.
Na het geheel eens wat beter te hebben bekeken vond ik een batterij. Ik mijnmultimeter er over gezet en die batterij was geheel leeg. Dus heb ik de batterij vervangen. Nu leek het erop alsof de lichtkrant het deed. Hij begon aan een soort selfttest met letters en blokjes die rondscrollden. Maar als ik nu probeer dat ding te proggen dan gaat dat niet. Dan geeft ie weer ergens iets raars en gaat vrolijk met de zelftest verder :P
Ook heb ik heb geprobeerd aan de compoort te hangen. Dan krijg ik hetzelfde te zien.

Heeft iemand nog een idee om deze mooei lichtkrant te redden?

Technische gegevens:
• 17x 5x7 LED Matrix
• +/- 10 jaar oud. Gekocht bij Multilight BV.
• De aansluting lijkt me RS232

Ik kan geen typenummer vinden. :(

Alvast bedankt :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Doe eens wat foto's van de diverse prints... Misschien kunnen we je dan beter helpen.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Topicstarter
Foto's: http://crew.tweakers.net/Pollewob/temp/lichtkrant.rar

Mede mogelijk gemaakt door Pollewob/ Polleweb _o_

[ Voor 8% gewijzigd door Atlas op 01-03-2004 22:53 ]

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:25
Wat staat er allemaal op die IC's?

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Topicstarter
bredend schreef op 01 maart 2004 @ 23:03:
Wat staat er allemaal op die IC's?
Powerprintje:
Toshiba TC5517APL
M2764Z OKI 743019
NEC 8620X7 D8049HC-5MO 293
SN74LS373N XX 8723 WWKVX

Op de lichtkrant:
uln 2003a 8725
SN74LS273B xx 8708 WHRZX
7E41 HD74LS138P
p8724 DM74LS259N

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:04
Hoe probeer je de lichtkrant te programmeren?
Meestal gaat dit via een meegeleverde applicatie in het geval van seriele aansturing.

Verwijderd

Is het programmeer kastje met zoeen flatcable 20 polig

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Topicstarter
Kokkers schreef op 01 maart 2004 @ 23:12:
Hoe probeer je de lichtkrant te programmeren?
Meestal gaat dit via een meegeleverde applicatie in het geval van seriele aansturing.
Zowel met een het officiele kastje als met een Seriele poort met wat software die ik her en der heb gevonden :)
Raziël5 schreef op 01 maart 2004 @ 23:17:
Is het programmeer kastje met zoeen flatcable 20 polig
Het programmeer kastje zit met een RS232 aansluiting op de lichtkrant geprikt :) :)

[ Voor 68% gewijzigd door Atlas op 01-03-2004 23:34 ]

Verwijderd

Heb je al op verschillende Bit/s geprobeer te programmeren daar zijn deze nogal erg gevoelig voor de oude modeleln waren volgens mij 300 bit/s

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Doe mij eens wat scherpe foto's van het programmeerkastje? Ik heb namelijk een zelfde lichtkrant liggen die ik niet kan aansturen. Beide kanten van de print graag...

Overigens is dat RAR filetje corrupt. De eerste foto werkt niet.

Verwijderd

ach, wij hebben een soortgelijk lichtkrant, maar geen software meer. Tenminste programma Moving-Sign levert geen resultaat. Hebben jullie een ijzersterke tip voor mij om mijn dag te maken? :)

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 12:09

Ravefiend

Carpe diem!

offtopic
Klein shopje om je dag good te maken ? :+ d:)b _O-
/offtopic

• Liquid-Man
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-10 11:57
Of je schopt gewoon een topic omhoog die 2,5 jaar oud is, dat kan ook O-)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Ik wil net deze topic een verplaatsing geven, omdat lichtkranten echt wel bij [EL] horen, maar deze is waarschijnlijk nog van de tijd dat elektronica en casemodding nog zonder onderscheid samen in de zandbak speelden, het lijkt eeuwen geleden maar blijkbaar was het 2 jaar geleden nog niet zo...

Blijkbaar werkt deze lichtkrant met een µC die je kan programmeren met je eigen testen, om de manier van programmeren te achterhalen heb je een dosis kennis, geluk en geduld nodig, tenzij je het originele programma kan terugvinden. Eventueel kan je wel zelf een µC programmeren om op de oude zijn plaats te zetten, beetje reverse engineering doen, maar daar heb je ook wat kennis voor nodig.

Om aan dat originele programma te geraken zal je het meeste kans maken door eens contact op te nemen met Atlas of door zelf eens goed te zoeken, met het topic schoppen geraak je niet veel verder, aldus sluit ik dit topic.

Wil je de lichtkrant aanpassen (door een eigen µC erin te zetten ofzo) kan je daar natuurlijk een nieuw topic over openen in [EL], dat is geen probleem.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.