Online beginnerscursus

Pagina: 1
Acties:

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2025

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
Ik zoek een website waar ik gewoon vanaf het begin kan beginnen met digitale fotografie. Ik was al een tijdje van plan mij erin te gaan verdiepen, en nu komt het er eindelijk van. Ik kan wel alle topics hier doorbladeren, maar ik meen dat ik ooit een aantal websites had gezien waar alles voor de echte n00bs uitgelegd werd. Diafragma, gebruik van licht, flitsen, focus, enzovoort. Wie kan mij helpen aan een goede site?

... he's gone.

Verwijderd

Misschien is dit iets voor je ? :

http://home.hetnet.nl/~heuker2000/basis1/basis.htm

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ben zelf net begonnen ermee en ik moet zeggen, leuke fototjes hoor. Kijk eens op mijn webpagina zou ik zeggen ... daar staan wat kan en klare foto's!

Beginners cursussen zijn leuk maar uiteindelijk met je alles zelf doen!

Ik raadt aan een camera te zoeken met een goede optische zoom, goede opslag mogelijkheden...en een goede lens.. :-) de camera die ik heb gekocht is simpel... maar in de meeste situaties zal hij voldoen..zeker omdat hij zo'n snelle sluitertijd heeft!

[ Voor 32% gewijzigd door swampy op 01-03-2004 22:34 ]

There is no place like ::1

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Wat ik je aanraad, is het boek van Dick Boer kopen. Het is wel een boek uit 1977 over gewone fotografie, maar het wordt er zo goed uitgelegd, dat het echt een supergoede basis is voor fotografie. Het is en blijft het belichten van een lichtgevoelig materiaal. Een goede foto staat trouwens door een goede compositie. Leer je ook in dat boek, maar er zijn ook wel andere boeken die er aandacht aan besteden.

En het allerbelangrijkste: PROBEREN!

Onthoud wat je doet, bedenk bij elke foto wat je ermee wil zeggen en wat belangrijk is.
Experimenteer door bijvoorbeeld een serie foto's van bomen te maken, bekijk welke foto's je het mooist vind (5 van de 50 ofzo) en bekijk waarom deze mooier dan de rest is.

ps: een boek is toch prettiger om lekker door te lezen en te bladeren dan een internet site??

Gadgets FTW!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ursamajor schreef op 01 maart 2004 @ 22:54:
Wat ik je aanraad, is het boek van Dick Boer kopen. Het is wel een boek uit 1977 over gewone fotografie, maar het wordt er zo goed uitgelegd, dat het echt een supergoede basis is voor fotografie. Het is en blijft het belichten van een lichtgevoelig materiaal. Een goede foto staat trouwens door een goede compositie. Leer je ook in dat boek, maar er zijn ook wel andere boeken die er aandacht aan besteden.

En het allerbelangrijkste: PROBEREN!

Onthoud wat je doet, bedenk bij elke foto wat je ermee wil zeggen en wat belangrijk is.
Experimenteer door bijvoorbeeld een serie foto's van bomen te maken, bekijk welke foto's je het mooist vind (5 van de 50 ofzo) en bekijk waarom deze mooier dan de rest is.

ps: een boek is toch prettiger om lekker door te lezen en te bladeren dan een internet site??
Daar ben ik het mee eens, ik maar per onderwerp wel 5-6 foto's en hou alleen de mooiste ervan.. waarom 5-6..dan heb je altijd keus in welke je wilt houden.

Ik maak vooral foto's van..noem het op..mooi vallend licht... allerdaagse objecten maar dan net iets anders ( zie op mijn website de vuilnisbakken ) of die van het trein station... , heb nog veel meer foto's die ik moet uitzoeken...

Koop een statiefje, al is het maar plastic..... werkt wonderen! Kijk ook eens of het zwart/wit maken van foto's niet dat "extra" kan geven....

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-01 01:28

Hazuki

On my Suzuki

Gewoon veel experimenteren. Ik heb zelf sinds iets meer dan een maand een Canon Powershot A70, en naarmate ik het toestel beter leer kennen maak ik ook steeds betere foto's. Cursussen zijn handig voor trucjes, maar er zijn natuurlijk geen regels waar je je persé aan moet houden. Het gaat er uiteindelijk om dat JIJ de foto geslaagd vindt.

offtopic:
Swampy, niet om lullig te doen ofzo, maar ik schiet met een wegwerp camera van Kruidvat nog mooiere foto's. Enne...vuilnis??

Koekie?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Hazuki schreef op 01 maart 2004 @ 23:06:
Gewoon veel experimenteren. Ik heb zelf sinds iets meer dan een maand een Canon Powershot A70, en naarmate ik het toestel beter leer kennen maak ik ook steeds betere foto's. Cursussen zijn handig voor trucjes, maar er zijn natuurlijk geen regels waar je je persé aan moet houden. Het gaat er uiteindelijk om dat JIJ de foto geslaagd vindt.

offtopic:
Swampy, niet om lullig te doen ofzo, maar ik schiet met een wegwerp camera van Kruidvat nog mooiere foto's. Enne...vuilnis??
Mooi hangt af van wat je zoekt of wil.... de foto van de vuilnisbakken is voor een miniproject van me om een hallmark kaartje te maken... ja ja. Een "Wish you we're here" kaartje. Ik zoek nog meer leuke plaatsen voor een hallmark foto, grof vuil ofzo. <-- Zieke humor kent geen tijd... niet waar ik ze plaats

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 21:36

Type-R

One Minute Shakin

Er is maar 1 die de beste kan zijn, en dan is voor mij dan die van www.natuurfotografie.be

Het gaat over fotografie in het algemeen, dus niet aleen maar digitaal maar dat maakt niets uit. Je zult in die 128 (!) pagina tellende "boek" alles vinden wat je maar nodig hebt.

direct linkje naar de pdf: http://home2.pi.be/rv0471...uurfotografie%201dot2.pdf

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Als je welleens vakantie dia's van anderen hebt bekeken en je ziet het zoveelste stukje steen of groen... Dan weet je hoe het niet moet. Het is ook welleens handig om van tevoren te bedenken wat je met foto's wil zeggen, de tijd van de dag in de gaten te houden, hoe valt het licht en waar komt het vandaan... Een zijlboot op het water ziet er met een laagstaande zon veel mooier uit (wittere zijlen). Ook contrasten en contourwn in het landschap zijn mooier met bepaald licht.

Er zijn wel bepaalde regels met fotografie, zoals je bij een foto van iemand niet alleen het hoofd in het midden neemt, maar de persoon er als een buste of helemaal, zonder afgesneden voeten op de foto neemt. Ook moet iemand niet de foto uitkijken, maar er in. Maar er zijn natuurlijk altijd weer uitzonderingen hierop. Verdeel een foto in 9 vlakken (zoals bij boter kaas en eieren) en creeer er diepte in, een mooi lijnen spel. Koop een "Fotografie", dat is een tijdschrift waar ook foto's van inzenders worden becommentariseerd door vakkundige fotografen. En als iets niet aan alle "regels" voldoet, noem je het gewoon kunst!

Gadgets FTW!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:30

-Stef-

Slainthe!

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Ik heb de national Geographic Fotogids

is echt heel erg goed. is niet online maar legt het heel goed uit.

ISBN: 90-76963-11-8
Pagina: 1