[Access2000] Hoe veld van subform naar hoofdform?

Pagina: 1
Acties:

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
Ik hoop dat Access hier ook gezien wordt als een programmeertaal, anders wordt ik wel weggeschopt O-).

Ik heb een Formulier "klantgegevens" hierin zit een subformulier "factuurgeschiedenis". In die "factuurgeschiedenis" zit een record "extra gegevens" als memo die de gebruiker zelf kan invullen.

In dat subformulier heb ik te weinig ruimte om die extra gegevens goed te kunnen zien, daarom wil ik deze op het hoofdformulier hebben.

Als ik dat bij de eigenschappen van het vak, bij "bronobject" ingeef, komt hij terug met #?Naam!. En dit is NIET te wijzigen.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Verwijderd

We praten hier over VBA denk ik?
Ik snap ook de vraag nu niet echt.. ligt denk ik aan me koffie-tekort :?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Als ik het goed begrijp heb je dus een veld in een detail-tabel welke je wil weergeven op het form van je master-tabel? Waarom???

Je hebt dus voor elke record in je detailform (mogelijk) gegevens in dit veld zitten, en toch wil je ze weergeven bij het master-form. Dit is punt 1 een erg kromme redenering en punt twee is je argument hiervoor helemaal niet steekhoudend. Ruimte mag mijns inziens nooit de bepalende factor zijn voor waar je gegevens wil neerzetten!

Pas dus of je datamodel aan zodat het veld extra info bij klanten hoort, en niet bij de factuurgeschiedenis, of schuif net zo lang met velden in de weergave van je factuurgeschiedenis tot je daar ergens je extra info veld bij kwijt kunt.

My personal website

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Wat je wilt hebben zal je hoogst waarschijnlijk niet gaan lukken op een makkelijke manier omdat de een op veel relatie tussen het hoofd- en het subformulier er voor zorgt dat je meerdere " extra" velden hebt t.o.v. een enkel hooftformulier

[ Voor 9% gewijzigd door Pyrowired op 01-03-2004 23:47 ]

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
OZ-Gump schreef op 01 maart 2004 @ 23:21:
Als ik het goed begrijp heb je dus een veld in een detail-tabel welke je wil weergeven op het form van je master-tabel? Waarom???
Klopt.

Reden is dat in het subtabel alleen vaststaande gegevens staan, zoals datum / bedrag / product e.d. Alleen staat er ook een memo veld in, waar men extra aantekeningen kan maken. Als je ze alleen maar als kolom te zien krijgt, is het erg onoverzichtelijk. Als ik op het hoofdformulier (waar voldoende ruimte is) alleen dat gedeelte kan zetten, wordt het een stuk overzichtelijker.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:16

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als er op het hoofdformulier genoeg ruimte is, dan pas je de layout toch zo aan dat je subform die lege ruimte in beslag neemt? En met die extra ruimte in je subform kan je dan je memo-veld groter maken.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1