Ik heb nu wat kleine programmeerprojecten achter de rug. Al deze projecten waren redelijk straight-forward en eenvoudig. Ze waren dan ook binnen de week afgerond. Nu wil ik beginnen aan een wat groter project, waar waarschijnlijk ook door meerdere mensen aan gewerkt gaat worden.
Een programmeerproject bestaat voor zover ik weet uit de volgende delen:
Stap 1, 2 en 3 doe ik waarschijnlijk alleen. Het grootste probleem zie ik komen bij stap 4. Ik wil graag dat de code overzichtelijk blijft, dat als ik over een jaar de code bekijk, ik binnen enkele minuten het stukje kan vinden dat ik zoek. Kortom: ik wil het project netjes laten verlopen.
Vrijwel alle tutorials en de gehele FAQ hier op Tweakers gaan over syntax en debugging. Ik ben nu juist op zoek naar info over project beheer, versie beheer en dergelijke.
Kan je vertellen hoe jij zulk soort projecten aanpakt of waar ik meer info over zulke projecten kan vinden?
Een programmeerproject bestaat voor zover ik weet uit de volgende delen:
- Het opstellen van de eisen aan het systeem
- Het opstellen van het functioneel ontwerp
- Het opstellen van het technisch ontwerp
- Het daadwerkelijke coden
Stap 1, 2 en 3 doe ik waarschijnlijk alleen. Het grootste probleem zie ik komen bij stap 4. Ik wil graag dat de code overzichtelijk blijft, dat als ik over een jaar de code bekijk, ik binnen enkele minuten het stukje kan vinden dat ik zoek. Kortom: ik wil het project netjes laten verlopen.
Vrijwel alle tutorials en de gehele FAQ hier op Tweakers gaan over syntax en debugging. Ik ben nu juist op zoek naar info over project beheer, versie beheer en dergelijke.
Kan je vertellen hoe jij zulk soort projecten aanpakt of waar ik meer info over zulke projecten kan vinden?