Speakers voor aan computer.

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:41
Ik zit nu nog met een 'clumsy' versterker op mijn bureau, twee reusachtige speakers ernaast en dat vind ik allemaal maar niets...

Ik wil daarom speakers gaan kopen, ik dacht zelf aan een prijsje van Fl. 200,00
Is dat een beetje fatsoenlijk en wat moet ik dan kopen? Ik zag pas een setje van Yamaha, de MS25 ofzo met extra bass-box-ding (sorry, geen idee hoe 't heet ;) erbij en daar kwamen echt hele brute bassen uit!!! Ook al zet je 'm hard en de bassen hoog, fantastisch geluid.

Ideeën, tips en/of ervaringen?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Verwijderd

Waarom zou je dat eigenlijk willen?
Kun je niet beter kleine speakers voor aan je versterker kopen?
Weinig mensen zullen hun "echte"" boxen vervangen voor speakertjes.

• Dennis van der Stelt
Waarom niet? Die dingen zijn onnodig groot, die versterker staat in de weg en die kleine boxjes zijn heel relaxt en ze doen hetzelfde.
Ik ben ook niet iemand die de 200 watt ooit zal gebruiken die die dingen aankunnen ofzo.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ja prezies, versterker/speakerboxen-combinatie geeft nog steeds de beste geluidskwaliteit!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Jup.. ze zijn er weer.. idd een versterker plus gewone boxen klinkt beter.. maar is een beetje moeilijk als je een 200 gulden in je hoofd hebt..

dvdstelt.. probeer eens ergens naar de setjes die je op het oog hebt te luisteren.. wat jij lekker vindt klinken, daar gaat het om...

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

De Labtec LCS 2632 gamersserie geeft mooi geluid. Leuke optie van de subwoofer is de 3D spatializer. Errug wreed.De bass is ok. Setje ziet er nog mooi uit ook.(als dat een vereiste is) Kost +/- fl 220.

• Jag
  • Laatst online: 30-08 00:08

Jag

Jup..ze zijn er weer. Mensen die jaarlijks 5000,- uitgeven aan een computer, maar die geen 1000,- overhebben voor een stel speakers die jarenlang meegaan. En 200 Watt, laat me niet lachen. Dat is zeker het vermogen dat de versterker in de speakers maximaal bij piekvermogen (THD 40%) opneemt uit het lichtnet, gemeten op de piek van de sinus. Computer speakers zijn gewoon SLECHT!

En waarom zouden ze in de weg staan? Mijn speakers zijn een meter hoog en staan ook niet in de weg, je zet ze toch gewoon ergens anders inde kamer zodat je ook nog relaxed muziek kan luisteren zonder dat je achter de pc moet gaan zitten.
Maar als dat echt een probleem is kan je beter gewoon een stel kleine speakers kopen, en die ophangen aan de muur of zo, en dan ben je echt niet meer dan 500,- kwijt voor een stel goede speakers, die tien keer beter zijn dan welke computerspeaker dan ook.
Jag
PS: zo'n ding heet een subwoofer, en die is niet bedoeld om de bass over te nemen, maar om nog lager te gaan dan de normale speakers (met woofer erin). Het is dus geen vervanging maar een aanvulling

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:52
JAG stel je niet zo aan als hij ze toch in de weg vind staan kan dat toch godsamme en als hij pc speakertjes wil is dat zijn keuze dan ga je hem niet van alles naar zijn hoofd slingeren dat ie gek is enzo nee als dat zijn keuze is het zij zo en btw pc speakertjes zijn tegenwoordig ook redelijk tot goed
maar als voor brute power gaat ok dan niet echt meer nee
maar hij geeft zelf aan dat ie dat niet wil niet gaat gebruiken en niet nodig vind
dat vind ik zijn keuze en daar moet je hem zelf bij laten
verder zijn die midiland dingen van de review van vandaag nix voor je ?

ikzelf kan er helaas nioet over oordelen want ik kies zelf toch voor versterker speaelr combo

BTW wat voor speakers heb je nu en wat kosten ze dan als je ze toch weg doet :)
voor achter zijn ze altijd welkom :)
surround is nl mooier met betere speakers :)

.

Verwijderd

Zer0-> hij zegt dat hij de versterker en boxen al heeft!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

weet ik.. mn reactie was meer gericht op TB.. alleen maar neergooien dat speakers beter zijn.. das nou niet echt een bijdrage..

Jag.. idd geef ik veel geld uit aan mn pc en ben te beroerd om 1000,- aan een versterker uit te geven.. omdat ik geen hifi geluid hoef.. "you have new mail" hoeft van mij niet in dolby quadrofonisch hifi door mn kamer te galmen, mp3Žs hoeven voor mij geen studio helderheid te hebben.. games moeten gewoon lekker klinken... tis net waar je prioriteiten liggen..

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Jag
  • Laatst online: 30-08 00:08

Jag

Tja, misschien ben ik wel een overdreven audiofreak hoor, maar ik vind het zo zonde als mensen bezuinigen op (in mijn ogen) iets heel belangrijks, terwijl ze wel veel geld uitgeven aan een computer, wat sneller afschrijft dan een BMW.
Maar dvdstelt, als ik jouw was zou ik een paar zuiltjes kopen (vanaf 500,- per set), die ergens in je kamer zetten (gewoon op de grond) en de versterker in een of andere kast zetten of zo, heb je beter geluid en ben je van het probleem van in de weg staan af. Bovendien kan je dan ook nog eens "gewoon" een cd-tje of radio luisteren.
Jag

• TB

TB

pompiedom

JAG haalt me de woorden uit de mond

• Dennis van der Stelt
harley & zero, jullie heersen, thanx! :)

ik woon op mezelf en heb een stereo in de woonkamer staan, daar kan ik naar hartelust cd's en weet ik wat nog meer mee luisteren e.d. Dáár koop ik fatsoenlijke spullen voor, niet voor mijn computer.

Zoals Zero zei, dat mp3'tje wat ik af en toe afspeel vind ik genoeg als ik lekker kan tikken tijdens het programmeren. That's all.

Ik heb tot nu toe maar één tip voor een merk/type speakers gehad. van harley. en dat was mijn bedoeling. iemand anders nog ideeën? ;)

• TB

TB

pompiedom

't is net wat JAG zegt, 't maar wat voor prioriteiten je hebt :)

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:52
yam'ha
posted 02-02-2000 22:04 by yam'ha

--------------------------------------------------------------------------------
De Labtec LCS 2632 gamersserie geeft mooi geluid. Leuke optie van de subwoofer is de 3D spatializer. Errug wreed.De bass is ok. Setje ziet er nog mooi uit ook.(als dat een vereiste is) Kost +/- fl 220.

dvdstelt ik was niet de enigste :)

.

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
Als je al een goede versterker hebt, waarom zou je dan pc speakers kopen?...niets is beter dan een versterker met redelijke zuilen!
Als je toch een tip wil hebben voor speakers. dan kun je het beste denk ik een Creative 4 Point Surround set kopen en een SB Live...Er zit dan ook een woover bij die 4 surround speakertjes zijn even groot als een adaptor...ideaal als je geen ruimte hebt!
De prijs varieert tussen de 175 en 599 !
Suc6 met je keuze
Pagina: 1