Toon posts:

PDA geheugen (geen sd vrij)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eepz,

hoe kan je geheugen bijstoppen in een PDA als het enige uitbreidingsslot (een SD-slot) al gebruikt is?
De situatie is de volgende:
Dell Axim X3i (heeft enkel SD) met SDIO-bluetooth-kaart. geen vrije poort meer over dus. maar als je de PDA als GPS gebruikt (met wireless bluetooth GPS receiver) dan kan je geen geheugen meer bijstoppen voor de maps (ingebouwde geheugen 30MB is net een beetje te nipt)...
Tips zijn welkom!

greetz
Cyberdog

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Enige oplossing die ik kan bedenken is een losse GPS muis aansluiten en een SD kaartje plaatsen. Volgens mij zijn er geen SD 'splitters'.

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 12:18
Handigst is idd om een GPS muis met draad te gebruiken en je SD-slot te gebruiken voor het geheugen. Als je je Bluetooth-GPS muis 2ehands verkoopt en je koopt een nieuwe GPS muis met draad, dan ben je denk ik nog goedkoper uit ;)

Andere optie zou misschien een andere PDA zijn (en de X3i verkopen).

Ipaq 2210 heeft ingebouwde bluetooth en 2 geheugensloten. 1 voor CF en 1 voor SD. Dan zou je bijv. het CF-slot voor Wi-Fi kunnen gebruiken (ik neem aan dat je daarom de X3i hebt genomen) en het SD-slot voor het geheugen.

Ipaq 4150 heeft zowel Bluetooth als Wi-Fi ingebouwd, zodat je dan nog een SD-geheugen slot over houdt.

En zo zullen er nog genoeg andere opties zijn m.b.t. een andere pda kopen.

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:50
Og gewoon je huidig X3i verkopen en een nieuwe X3i aanschaafen. Nu zit er namelijk wel BT op. Dit gebeurde ongeveer een week nadat ik die van mij binnen had :(

Als je nog even wacht wordt er misschien een oplossing gevonden voor je huidige X3i. Op de "knobbel" voor WLAN zit namelijk ook het BT-teken. Volgens sommigen op www.aximusers.com komt Dell waarschijnlijk met een software-update, waardoor de BT ook in de "oudere" modellen beschikbaar is. Dit is uiteraard niet zeker. De vraag is natuurlijk of de hardware wel daadwerkelijk aanwezig is.