Juist er zit dus koelpasta op de L-bruggen (dat zijn toch die soort weerstandjes naast de core) van mijn 2400+. Kan dit kwaad? Als in, kan dit mijn proc slopen? Hij heeft er mee gedraaid. Zag niet zo heel veel temperatuur verschil, maar vertrouw het toch niet helemaal.
Ik had op mijn l bruggen een beetje koelpasta zitten met als result een cpu hang in windows hij bootte heel netjes maar kwam niet verder dan de login schermen en hierna resulteerde het in de dood van mijn geliefde athlon 
Succes Ermee
Succes Ermee
[ Voor 5% gewijzigd door Alternativ op 01-03-2004 21:01 ]
alternativ
Verwijderd
Ja dat kan wel schadelijk zijn want koelpasta geleidstroom en als de L bruggen met elkaar verbind dan heb je kans op een kapote CPU. maar ik zou liever het schoonmaken voor dat ie stuk gaat.
Daarom reinig het met alcohol (wasbenzine), probeer geen bijtend materiaal te gebruiken aangezien dit vaak resulteerd in de dood van je cpu aangezien je bruggen niet het meest sterke materiaal op je processor zijn
alternativ
Weerstandjes heten geen L1/L2 bruggen... maar al zou er dus wel op die bruggetjes of weerstandjes koelpasta komen dan kan het geen kwaad. Tenzij het Arctic Silver of iets in die trand is ( met zilveren deeltjes dus ), dan moet je het er met wasbenzine oid er af proberen te halen. Zorgen dus dat het geen contact kan maken
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
Ik had dus Artic Silver-> dat gebruik ik nooit weer, l bruggen hadden inderdaad contact gemaakt en hij startte niet meer op laten testen conlusie overleden, had 3 jaar garantie dus wordt nu vervangen.
alternativ
Verwijderd
Artic silver is Juist 1 van het beste geleidende koelpasta maar je moet weten hoe je het moet aanbrengen. Je hebt eigenlijk een heel klein drup je nodig en zo goed mogelijk uitsmeren over je core heen nogmaals Het CORE dat betekend niet het hele cpu want dat doen het meeste mensen en dat is fout. Het core is het middelste gedeelte daarop moet koelpasta opkomen en zo dun mogelijk en strax. Trouwens over het garantie als de gebruiker zelf een fout maakt doormiddel van niet goed aanbrengen van het koelpasta dan heb je geen garantie voor een nieuwe dus dat wordt een complete nieuwe CPU.
Nou ik had het geluk dat ik alles al netjes had schoongemaakt maar nadat ie terugkwam van de pc-store en nu werk ik zelf ook @ pc manufacturer, en ik weet zelf ook hoeveel ik moet aanbrengen maar op de een of andere manier was het al verkeerd aangebracht toen ik de pc net kocht.. Had vaak last van blue screens en dergelijke en jah ik had er maar een klein drupje op gedaan
alternativ
Verwijderd
Heb je toen die pasta uitgesmeerd of heb je gelijk het koeler erop gezet zodat door de druk de pasta wel verdeeld zou worden ?.
Eerst dunnetjes uitgesmeerd
alternativ
Verwijderd
welke versie heb je gebruikt ? artic silver 3 of de lagere versie's dat maakt nogal verschil uit
Keine ahnung sorry.. cheapass stuff iig maar wel zelfde samenstelling als artic
, mjah ws krijg ik nieuwe processor helemaal schoongemaakt zodat geen pasta meer te zien was en hij ligt nu ter vervanging maar was eventueel toch al aan een upgrade toe @ 69 euro ga ik naar een 2600 + die weer goed te overklokken is en ik kan em waarschijnlijk ook nog tegen inkoopsprijs krijgen
alternativ
Verwijderd
hehe dat is mooi
Nu nog hopen op een goeie core code dan is het helemaal compleet lijkt mij
Nou volgens mij wordt die Palomino niet meer geleverd.. dus als ik ff geluk heb krijg ik wel een fatsoenlijk overclockbare thoroughbred (tot aan 2600+ kan mijn moederbord
)
alternativ
Verwijderd
Palomino wordt niet meer verkocht je kan nu alleen T-bred ( B ) versie vinden
. Ik heb zelf een 1800+@2530mhz het is een T-Bred ( B ) core dus qua OC zit ik tenminste goed. Maar OC is nooit gegarandeerd het is maar dat je weet
@ Vegito I know... maar een thoroughbred (wat een k#twoord) wil wel iets harder dan een Palomino
..
alternativ
Verwijderd
Is ook logisch dat ie harder gaat omdat ie op lagere Voltage werkt
. Palomino werkt op 1.75V en de T-bred 1.55 V ( ligt ook aan de core code voor de voltage bij de T-bred).
Correctie, Thoroughbred draait op 1,65 V dacht ik.
Back On Topic @stevy99 ist gelukt met het schoonmaken van de cpu en heb je verder nog geen errors ondervonden
alternativ
Ik heb het gewoon uitgesmeerd met een papiertje, te lui om wasbenzine te fixen 
En dan geleidt het echt niet meer genoeg om kortsluiting te veroorzaken hoor! Werkt gewoon perfect nog die proc. Was trouwens ASII bij mij.
En dan geleidt het echt niet meer genoeg om kortsluiting te veroorzaken hoor! Werkt gewoon perfect nog die proc. Was trouwens ASII bij mij.
Ideaal
, volgende x mag je ook bij mij langskomen, ku#processor
, maargoed deze week waarschijnlijk nieuwe
tenminste dat zei die gozer die ik al een week aan het spammen ben voor me processor.. I miss it
alternativ
Verwijderd
Ja ik zei ook erbij dat het verschillend kan zijn door de core codeRanzy schreef op 04 maart 2004 @ 12:29:
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 18:00 ]
Ok Ik ben blij heb nu een thoroughbred B core @ Athlon xp 2200+ teruggekregen direct ff core speeds opgetrokken naar 140 ipv 133 (Wou me ouwe palomino nie op lopen zelfs met hoogste vcore) maar me nieuwe doet het easy.. Ik ga strax wel weer verder clocken maar wou eerst weer ff van me pc genieten
alternativ
Van 1700+ tot 2000+ is er kans op een met 1.5v, hangt af of je een DLT = 1.5v of DUT =1.6v hebt, vanaf 2100+ is het 1.60v met een T-bred B, een Thoroughbred A heeft 1.65v. De 2400+ en hoger (T-bred B en bartons) hebben allemaal 1.65v.Ranzy schreef op 04 maart 2004 @ 12:29:
Mijn thoroughbred B 2200 + draaid standaard op 1.6v gloov ik
, en me moederbord laat een vcore van 2.0 toe met een volt mod evt wel wat meer maar door het ontbreken van dividers op kt3 ultra aru kan ik ws niet al te hard overclocken maarjah we zullen zien, ben iig wel blij met me nieuwe processortje en het goede nieuws geen koelpasta nodig, zat een pleister op
alternativ
Verwijderd
ik zou toch oppassen met die pleister want dat kan namelijk nogal kleven aan je cpu.Maar goed ben blij dat het goed gekomen is
Pagina: 1