Toon posts:

3 ram modules

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD athlon 900 mhz op een MSI K7T turbo moederbord. Daar zitten drie sloten op voor ram. 2 heb ik er gevuld met 128 mb en nu wil ik er eentje van 128 mb bijzetten. De bios herkend hem, maar dan gaat het mis in windows xp. Die start niet goed meer op en stopt er naar een paar seconden mee en dan start de pc weer opnieuw op.
Wie weet waar dit aan kan liggen???
Het ram is allemaal pc133

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 09:51

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Kun je eens kijken of het ram geheugen met memtest fouten opleverd (eerst de laatste eruithalen en dan memtest van het inet plukken) en dat een uurtje runnen zodat je cker weet dat je ram geheugen niet brak is.. en als je geheugen goed is zou je een clean install kunnen proberen met windows

alternativ

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het ram brak wat je erbij hebt gezet?
of misschien is de bank waarin je het zet wel niet goed meer.

test het eens met memtest86

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit kan aan van alles liggen. Maar ik kan helaas niet uit je topicstart opmaken of je überhaupt ook maar iets hebt uitgezocht cq uitgeprobeerd om het probleem te verhelpen. Een zeer logische zet zou bijvoorbeeld zijn: de 2 oude 128MB reepjes eruit en de nieuwe 128MB erin en dan toekijken hoe Windows zich houdt 8)7

Anyway, dit topic laat toch duidelijk blijken dat je geeneens de FAQ en het Beleid van dit subforum hebt geraadpleegd. Daarin had je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kunnen vinden en in het beleid staat ook nog heel duidelijk uiteengezet hoe je zo'n "Help, mijn PC doet het niet!" topic moet openen B)

Voor de rest raad ik je aan om de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte eens te herlezen om jezelf een beter beeld te verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten. Zodoende kun je in de toekomst misstappen als dit topic voorkomen ;)

Dit topic is gesloten.