Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22
Zoek ff goed verder, ik heb een avr 3550 voor 435 gekocht 3 maanden geledenStyno schreef op 01 maart 2004 @ 20:37:
Ik krijg een aanbieding voor een Harman Kardon AVR 2550 receiver voor EUR 579,-- Dit is een 5.1 versterker.
Nu heb ik een paar Infinity Reference 31 Mk II zuil speakers en die wil ik graag blijven gebruiken bij deze nieuwe versterker. Voor muziek zijn deze stereo speakers goed genoeg, maar als ik een DVD wil kijken zou ik graag gebruik maken van de 5.1 mogelijkheden van deze versterker.
Is het mogelijk om er een center en twee rear surround speakers bij te kopen en deze samen te gebruiken met de Infinity speakers? De verkoper vertelde mij namelijk dat de grote Infinity speakers in combinatie met de lichte surround speakers de versterker kapot zouden kunnen maken. Hij raadde mij een Yamaha versterker aan met a/b speaker keuze schakelaars.
Heeft iemand goede raad voor mij?
Ik heb hem hier vandaan www.pick2pay.nl
maar er zijn wel meer sites waar je ze goedkoper kunt krijgen. Kijk een op www.kieskeurig.nl kun je alle laagste prijzen voor die dingen vinden kan echt veel schelen
http://www.kieskeurig.nl/...12D04C1256B85005897EE.htm
[ Voor 6% gewijzigd door @r!k op 01-03-2004 20:47 . Reden: Directe link toegevoegd ]
Een hele rij microsoft certificeringen.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Damn, wat een domme tikfout van mij: de aanbieding is EUR 279,-- dat lijkt me wel ok toch? Al zou het wel eens een demo model kunnen zijn....
Maar het gaat me niet om de prijs, ik wil graag weten of ik zonder problemen een paar Infinity boxen kan aanvullen met (voldoende krachtige) surroundboxen op de Harman Kardon 2550 receiver.
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
Verwijderd
alleen sommige mensen vinden dat je speakers goed moet machen voor een mooi geluidsbeeld.
technisch moet het gewoon kunnen
Ik ga de Infinity's uitbreiden met een JBL SCS-178 surround set.
De opstelling wordt dan:
Front: 2x Infinity Reference 31 Mk II + 1x JBL SCS-178 center
Rear : 2x JBL SCS-178 sattelite
Sub : 1x JBL SCS-178 subwoofer
Blijven er wel 2 sattelites over
Ik blijf de Infinity's (denk ik) gebruiken omdat hier en daar wordt aanbevolen om de front speakers iets zwaarder (qua bas vooral) uit te voeren dan de sattelites achter.
Ik heb ook gekeken om de bestaande Infinity's uit te breiden met speakers uit dezelfde serie (2x Reference 200 rear sattelites, 1x Reference 1 subwoofer en 1x Reference 100 center), maar om die zijn niet eenvoudig meer te krijgen en het wordt dan een hele toer om ze bij elkaar te sprokkelen. De prijs zou best wel eens mee kunnen vallen: Bij Correct zijn Infinity Reference 200 sattelite speakers voor EUR 49,-- in de koopjeskelder te vinden.
edit:
Toch nog een vraag: De Infinity Reference 31 Mk II hebben een nominale impedantie van 6 Ohm en de JBL SCS-178 sattelites hebben een nominale impedantie van 4 Ohm. Gaat dit een probleem vormen voor de versterker?
[ Voor 12% gewijzigd door styno op 04-03-2004 11:05 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd