Beste tweakers,
dit topic gaat over een probleem dat ik heb met mijn zelfgemaakte CMS.
Ik ben nu met een functie bezig die scripts modulens in de de map "modulens" kan includen, en de links kan modden zodat ze compatible zijn met mijn mn CMS-links: "index.php?name=$module&file=$defile". Mijn doel is dat elk willekeurig script door mijn CMS geinclude kan worden, en meteen werkt als het in de map "modulens" word gezet, niet zoals bij andere CMS'en waar het eerst "geport" moet te worden.
Het probleem is dat ik geen flauw idee heb hoe ik de cookies kan laten lezen met de code die ik nu gebruik (als u een alternatief weet, hoor ik het ook graag!)
Ik denk dat het toch wel anders moet dan file_get_contents, want dit is natuurlijk server-side, waardoor het logisch is dat de cookies niet meegaan. Welk alternatief is er? (include en require zijn natuurlijk geen optie
)
Het is allemaal een beetje vaag, daarom zal ik de code geven die ik nu gebruik.
Hiermee include ik dus een Forum, dit forum kan geen cookies lezen, omdat het eerst met file_get_contents wordt ingelezen.
bedankt alvast!!
dit topic gaat over een probleem dat ik heb met mijn zelfgemaakte CMS.
Ik ben nu met een functie bezig die scripts modulens in de de map "modulens" kan includen, en de links kan modden zodat ze compatible zijn met mijn mn CMS-links: "index.php?name=$module&file=$defile". Mijn doel is dat elk willekeurig script door mijn CMS geinclude kan worden, en meteen werkt als het in de map "modulens" word gezet, niet zoals bij andere CMS'en waar het eerst "geport" moet te worden.
Het probleem is dat ik geen flauw idee heb hoe ik de cookies kan laten lezen met de code die ik nu gebruik (als u een alternatief weet, hoor ik het ook graag!)
Ik denk dat het toch wel anders moet dan file_get_contents, want dit is natuurlijk server-side, waardoor het logisch is dat de cookies niet meegaan. Welk alternatief is er? (include en require zijn natuurlijk geen optie
Het is allemaal een beetje vaag, daarom zal ik de code geven die ik nu gebruik.
Hiermee include ik dus een Forum, dit forum kan geen cookies lezen, omdat het eerst met file_get_contents wordt ingelezen.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| //voorbeeld van url: index.php?name=Forums&file=viewtopic ob_start(); echo file_get_contents ("http://www.mijnsite.com/modules/$name/" . $_GET['file'] . ".php"); $out = ob_get_clean(); // links veranderen $urlin = array( "'templates/'si", "'<a href\=\"(.+?)\.php\?(.[^\"]+)'", "'action\=\"(.+?)\.php\?(.[^\"]+)'" ); $urlout = array( "modules/Forums/templates/", "<a href=\"?name=Forums&file=\\1&\\2", "action\=\"?name=Forums&file=\\1&\\2" ); $out= preg_replace($urlin, $urlout, $out); gen_standard_page($out); // content wordt in template systeempje gevoegd (niet relevant voor vraag) |
bedankt alvast!!