Problemen met Hewlett Packard Imedia Xp 2200

Pagina: 1
Acties:

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03-2025
Mijn buurmeisje heeft dus een Hewlet Packard Imedia met een XP 2200,512MB DD RAM en ze zit met ene probleem

Haar computer slaagt geregeld af. Nu ging ik daarstraks zien en de Computer staat in zo'n computermeubel,zeg maar een bak waar ze aan de zijkant(waar een intake zit,geen fan wel plaats) misschine 2 cm ruimte is tussen de bak en de computermeubel zogezegd

Nu vermoed ik dat de PC zoveel afslaat omdat de heatsink van de CPU EN van de northbridge echt HEET stonden. de computer heeft zo'n 2 maanden goed gefunctioneerd maar aangezien dat de temperatuur hier redelijk hard gedaalt is zijn de verwarmingen harder gezet enzo maar bon..

Is dit enigsinds te maken met koelingsproblemen? en hoe los ik dit het beste op?(Ik ben de PC-freak van het dorp :+ Ik mag overal gaan repareren )

Dank bij voorbaat

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Is er wel een opening aan de achterkant en aan de voorkant van die bak, want daar zitten toch meestal de casefan's. Of zitten er helemaal geen casefan's in, want dat kan ook nog eens de reden zijn.

Verder kan je natuurlijk even kijken of de koelpasta tussen de proc en de koeler er wel goed tussen zit.

Je kan natuurlijk ook nog even met een programmaatje de temperatuur loggen, en dan een zwaar spel gaan spelen of de renderer met dat huis telkens laten draaien. Als je dan ziet dat de temperatuur te hoog wordt, weet je zeker dat het de temperatuur is, want die AMD's worden best rap heet.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Entity_Razer
het probleem is,Ik heb hem laten afkoelen,... en dan werkt hij voor 10 minuten voor weer uitte vallen(er steken GEEN case fans in maar ind e voeding steekt een 120mm op 7 volt denk ik een heeeeeeeeeelleee lage toerental ding
en het probleem is ook, de CPU fan draait op 1700 toeren per minuut
dus dat is echt TE laag denk ik?

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Normaal gesproken is de koeling in zo'n systeem wel voldoende, lees de temperaturen eens uit met bijv. Speedfan?

En je moet hem natuurlijk niet tegen de kachel aan zetten met alle luchtgaten dicht ;)
Probeer hem anders eens gewoon bovenop de tafel ofzo.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Entity_Razer
in Sisoft Sandra 2003 werd hij 58 graden IDLE!!!!!
dus dit is een idle temperatuur VLAK na een boot. dus ik heb hem late afkoelen met de kast open,dan dichtgevezen,opgezet en direct Sisoftsandra late doen en hij duide 58 graden aan en als ik in BIOS zit zegt hij 33 grdane Mobo temperatuur en 58 graden CPU

dit lijkt mij redelijk veel(33 mobo? mijn A7n8X-X is op't moment naa 3 uur aan te staan en dus te internetten en een benchmark(Cinebench,..... 14° celcius en men Processor is 33 graden :) )
toch goed voor een AMD 2500 non overclocked. dus ik vind 58 grade, echt VEEL
40 graden idle ok maar 58° C??
das veel denk ik.
Misschien hem in opene lucht zetten? of een fan ergens bijsteken?
maarja dan ga ik wel ff met een schakelaartje 7V<->12v werken
want ze speelt wel graag games ook(met een S3 :) )

Verwijderd

Entity_Razer schreef op 01 maart 2004 @ 21:05:
in Sisoft Sandra 2003 werd hij 58 graden IDLE!!!!!
dus dit is een idle temperatuur VLAK na een boot. dus ik heb hem late afkoelen met de kast open,dan dichtgevezen,opgezet en direct Sisoftsandra late doen en hij duide 58 graden aan en als ik in BIOS zit zegt hij 33 grdane Mobo temperatuur en 58 graden CPU

dit lijkt mij redelijk veel(33 mobo? mijn A7n8X-X is op't moment naa 3 uur aan te staan en dus te internetten en een benchmark(Cinebench,..... 14° celcius en men Processor is 33 graden :) )
toch goed voor een AMD 2500 non overclocked. dus ik vind 58 grade, echt VEEL
40 graden idle ok maar 58° C??
das veel denk ik.
Misschien hem in opene lucht zetten? of een fan ergens bijsteken?
maarja dan ga ik wel ff met een schakelaartje 7V<->12v werken
want ze speelt wel graag games ook(met een S3 :) )
58 Graden is teveel voor een machine op stockspeed. Met een slecht werkende cooling kan de temp stressed makkelijk over de 70 graden gaan. Ofwel schakelt de bios het systeem uit door een beveiliging, danwel wordt ie instabiel waardoor hij uitschakelt/reset.
Ik denk dat de koeler z'n werk niet goed doet. Idle zou ie max 45 graden mogen zijn. Hier draait m'n server met een XP2200+ TBredB en die haalt idle de 38 graden niet eens met een Zalman 6000Cu op stilste stand.
Pagina: 1