Casema Internet + Sitecom Dc202 (v1) Router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zoals hierboven gemeld nu ook Kaashema (oftewel casema).
Dit werkt op zich vergeleken met @home waar ik vandaan kom redelijk.

Nu heb ik een router liggen (werkt overigens zoals bijna alle routers op Lan goed).

Maar hoe eigenwijs Kaashema ook is, zij moeten weer apart doen en een L2tp verbinding hebben.
Vond het de eerste dag zo ie zo stom dat ik nu een inbelverbinding heb.

Oke, na even mijn commentaar gegeven te hebben ;).
Nu even over tot mijn vraag.

Ik heb dus een Sitecom DC-202 (v1) router, met een motorola Modem.

Nu heb ik alles geinstalleerd en werkt dus eigenlijk ook wel, maar helaas voor 1 dag.
Als ik de volgende dag de pc aanzet, kan Kaashema geen verbinding meer krijgen.
Ik heb ook een Sitecom draadloos access point voor mijn laptop, anders wordt het zo'n draden bende.

Hebben jullie enig idee hoe het komt dat mijn verbinding maar voor 1 dag werkt ?
De licentie voor mijn verbinding is langer geldig dan 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:27
Ik vind het merkwaardig, maar misschien dat dit topic je helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jouw probleem lijkt verdacht veel op mijn probleem met de router (en dat van vele anderen)... :) Op het forum van Sitecom stellen mensen geregeld vragen hierover..maar echt een antwoord komt er niet uit. Bij sommige mensen hielp het om de firmware te upgraden naar v1633 maar bij anderen hielp dit niks. Voorlopig is het dus even afwachten en de ontwikkelingen volgen op het forum van Sitecom. Ik verwacht dat het technisch team van Sitecom nog wel zou reageren op de topics die daar zijn wat betreft dit probleem. Bij het vorige probleem (geen firmware voor LT2P verbindingen met Casema) was er ook geregeld feedback van het technisch team via dat forum. Ik zou vooral dit en dit topic in de gaten houden op de site van Sitecom. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik mag wel blij zijn dat ik zo goed als geen problemen met m'n sitecom + casema verbinding heb. (wel sitecom DC202 V3 !).

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 17:45:
Jouw probleem lijkt verdacht veel op mijn probleem met de router (en dat van vele anderen)... :) Op het forum van Sitecom stellen mensen geregeld vragen hierover..maar echt een antwoord komt er niet uit. Bij sommige mensen hielp het om de firmware te upgraden naar v1633 maar bij anderen hielp dit niks. Voorlopig is het dus even afwachten en de ontwikkelingen volgen op het forum van Sitecom. Ik verwacht dat het technisch team van Sitecom nog wel zou reageren op de topics die daar zijn wat betreft dit probleem. Bij het vorige probleem (geen firmware voor LT2P verbindingen met Casema) was er ook geregeld feedback van het technisch team via dat forum. Ik zou vooral dit en dit topic in de gaten houden op de site van Sitecom. Succes
Ik heb ook een mail gestuurd naar Sitecom, ik wacht het antwoord af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
Hmm ik denk niet dat sitecom daar veel moeite in gaat steken aangezien casema afstapt van l2tp (en er daarmee geen provider iig in europa is die het gebruikt) en gewoon dhcp gaat gebruiken over een niet geauthenticeerde tunnel.
Bel met de casema helpdesk om te checken of ze je (nog) over willen/kunnen zetten. Er waren wat aanloopprobleempjes.

[ Voor 38% gewijzigd door Bas! op 03-03-2004 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:27

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 19:43:
Maar hoe eigenwijs Kaashema ook is, zij moeten weer apart doen en een L2tp verbinding hebben.
Vond het de eerste dag zo ie zo stom dat ik nu een inbelverbinding heb.
Eeehm, eigenlijk snap ik niet dat je Casema hebt gekozen, met wat vooronderzoek had je geweten dat dit niet de provider is die je zoekt.

Als je Casema via de kabel hebt, kan je ze bellen en vragen of ze de verbinding willen omzetten naar DHCP; dan ben je van L2tp af.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als er geen andere keuze is als Casema dan kan het niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je je router nog wel benaderen, of is hij vastgelopen? Ik had daar een tijdje last van met dezelfde router & Casema, maar nu ik heb geupgrade naar 1633, is de verbinding nooit meer down. Bekijk je status eens van je verbinding als je router gewoon nog benaderbaar is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

collega van mij die ook probs had met router is vorige week overgezet naar dhcp en sindsdien werkt het perfect

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrsar schreef op 03 maart 2004 @ 09:27:
collega van mij die ook probs had met router is vorige week overgezet naar dhcp en sindsdien werkt het perfect
Bij mij wordt de verbinding niet omgezet, omdat het signaal goed blijkt te zijn van de casema kant uit :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 10:38:
[...]

Bij mij wordt de verbinding niet omgezet, omdat het signaal goed blijkt te zijn van de casema kant uit :r
raar,tot zover ik weet willen ze er helemaal naar overgaan.
opzich was alles ook goed bij me collega maar de vpn werkte niet lekker,dus heb em laten opbellen naar casema met de vraag het om te zetten en dat deden ze :) en nu werkt alles goed :)
volgens mij moet je gewoon doorzeuren ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrsar schreef op 03 maart 2004 @ 10:46:
[...]

raar,tot zover ik weet willen ze er helemaal naar overgaan.
opzich was alles ook goed bij me collega maar de vpn werkte niet lekker,dus heb em laten opbellen naar casema met de vraag het om te zetten en dat deden ze :) en nu werkt alles goed :)
volgens mij moet je gewoon doorzeuren ;)
Ik heb ook een zeur mail gestuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 09:17:
Kan je je router nog wel benaderen, of is hij vastgelopen? Ik had daar een tijdje last van met dezelfde router & Casema, maar nu ik heb geupgrade naar 1633, is de verbinding nooit meer down. Bekijk je status eens van je verbinding als je router gewoon nog benaderbaar is.
Mijn router blijft gewoon benaderbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn router nu als DHCP geconfigureerd.
Nu blijft de verbinding gewoon bestaan (kan dus de volgende dag weer internetten, en hoef geen setup uit te voeren).

Tevens werkt mijn draadloze verbinding nu ook met de laptop.

Het enige wat we voorlopig nog even zullen hebben is dat de verbinding wat langzaam gaat, en dat je niet op 2 plekken tegelijk kan internetten.

Casema is gelukkig nu bezig met het verhogen van de snelheid en het netwerk om te zetten naar DHCP.

Daarna zal het allemaal beter verlopen met de router ;)
Pagina: 1