[WLAN] Router met AP, bereik 50m.

Pagina: 1
Acties:

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 18:35
Hallo iedereen,

Ik heb al vanalles geprobeerd (google, reviews gezocht) maar nergens vindt ik iets naar mijn zin die aan de volgende aspecten voldoet!!

* Router (4 poorten, mag meer zijn)
* Access Point (100 mWatt)

Heb al alles zitten afzoeken maar nergens vindt ik echt een router die 100 mWatt heeft! De reden hiervan is dat ik me een laptop ga kopen met 802.11g en dan wil ik wel in de tuin kunnen surfen zonder dat ik een draad achter me liggen heb.

De prijs speelt me geen rol, ik wil gewoon draadloos kunnen surfen met een bereik van 50 meter maar hou hiermee wel rekening dat de AP toch een paar muren moet kunnen doorkruisen eer hij tot in de tuin straalt want ik ga de Access Point op mijn kamer zetten als vervanging waar mijn router nu staat!!!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Verwijderd

Bij een draadloos netwerk is het echt belangrijk waar het Access Point hangt.
Sommige mensen douwen die dingen zelfs in de meterkast en vragen zich dan af waarom ze geen verbinding hebben.
Een vrije plaats in het midden van het huis heeft meestal de voorkeur bij dit soort thuisnetwerkjes.
Die van mij staat in de huiskamer bij mijn (kabel)modem en heeft vrije straling naar de centrale gang zodat ie maar max. 2 muren heeft.
I heb hierdoor overal goed bereik en altijd 36/54Mbit met een Medion AP/router.

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik voorzie eerlijk gezegd geen probleem met welk access point dan ook. Je zegt dat je wilt surfen. Ook al zakt de snelheid in naar 1mbit dit is altijd nog meer dan voldoende om mee te surfen. Hoevaak heb je achter in de tuin de volledige 54mbit nodig?

Ik zelf heb overigens een Dell 1184 access point (momenteel niet meer verkrijgbaar in NL?) in de meterkast (ja ik dus wel) hangen en heb door het hele huis en achter in de tuin optimaal ontvangst. M.a.w. 11mbit in het hele gebied. Mijn tuin is overigens geen 50meter diep maar bij de achterburen werkt het i.i.g. ook nog. De weg naar de tuin vanuit het accesspoint is: deur meterkast, binnenmuur, buitenmuur....

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb met een router nog niet eens een bereik gehad van 10 meter en toen kapte die er al mee. Als ik bovenaan de trap stond was 10 meter en ik had geen bereik en midden aan de trap vol bereik. Ik ga echt kappen met draadloos configureren want zoals dit werkt gewoon niet.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• bluf98
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 12:07
nvidia schreef op 01 maart 2004 @ 19:33:
* Router (4 poorten, mag meer zijn)
* Access Point (100 mWatt)
Zie mijn reply aan Damoke: [rml][ Routers]Reputatie SMC[/rml]

Effe geduld dus nog ze komen eraan!
Suc6, R-P

Sysje

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
"Don't ask me why" maar ik heb al eens een probleem gehad met een linksys accesspoint en een linksys bridge (beide 54mbps). Die konden niet connecten, nog niet eens op de laagste snelheid.
De twee van plek omgewisseld; (AP naar zolder en bridge op een schapje boven de deur van de meterkast) en alles werkt perfect!

Ligt ook heel erg aan stoorbronnen, constructie van het huis, positie van antennes, etc, etc...

Als ik maar een beetje kan computeren

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zoals ik al eerder reageerde, draadloos is leuk maar als het niet werkt wil het soms echt niet werken en dan af en toe kom je een dag later en dan werkt alles weer. Ik heb al een aantal merken geinstalleerd maar mijn voorkeur zijn Asus, Buffalo en Linksys. 3Com heb ik nog niet geprobeerd maar die schijnt ook top te zijn. Ik ga het liefst voor Asus vanwege de printerserver en MAC controllist. Ik heb ook een Planet router gehad met een externe antenne voor 1 km te overbruggen en dat ging ook top. Over een afstand van 400 meter had ik een ping van 4 ms en dat was op zich netjes en ook nog 54 MB verbindingssnelheid.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 18:35
ja is waar schijnen allemaal goede merken te zijn, maar mijn voorkeur gaat echt uit naar 3Com maar kost wel hopen geld!

@ Bluf98: Zou ik je even mogen contacteren op msn, zoja voeg me dan ff toe kevin5423@hotmail.com!!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Pagina: 1