MaKK0 schreef op 02 maart 2004 @ 18:31:
[...]
Nope, 19 jaartjes jong, geboren en getogen dus.
Ik probeer het je nog eventjes uit te leggen: met de G3 serie is het NIET mogelijk om de lenzen zelf te vervangen. het is alleen mogelijk om er filters VOOR te plaatsen. Hiervoor heb je een adapterring nodig (idd de LADC58B). Bij mij was de originele Canon adapter niet beschikbaar, daarom ben ik voor een andere gegaan. Deze is itt Canon's adapter 52mm en niet 58mm.
Op deze adapterring kan je allerlei ongein plaatsen, zoals allerlei filters en opzet lenzen (groothoek/macro/tele).
Ik hoop dat je het nu een beetje begrijpt

Ahhh, lief dat je het nog even snel wilde uitleggen, dit verklaart al een hele hoop vraagtekens bij mij

. Met G3 serie bedoel je dus de hele Gx serie, inclusief de G5 dat het niet mogelijk is?
Want de reden waarom ik dus zat te twijfelen, is dat je de huidige lens op de G5, door een knopje ingedrukt te houden, eraf kunt halen. Daarom dacht ik dus eerst, dat die lensadapter eerst op de camera zou moeten en daarna pas de lens zelf / filters.
Dat bleek dus niet zo te zijn. Maar dan blijft nog wel de vraag, waar dat stomme knopje voor dient, als je toch geen andere lens er meteen op kunt zetten. Raar toch?
In elk geval zit het dus volgens jou zo:
Gx -> Canon lens -> Canon LA-DC58N -> UV/polarisatie filter -> nog wat meer

.
edit:
Negeer deze reply maar, 'k zit net te denken... adapter is natuurlijk om van een kleine diameter kwa lens (wat op de Gx zit natuurlijk) naar een "standaard" formaat diameter te gaan, zodat mogelijke filters en lenzen daar weer op kunnen. Of te wel, jouw uitleg klopt als een bus en zou niet anders kunnen

.
[
Voor 11% gewijzigd door
InsjaHH op 02-03-2004 19:13
]