Keyboard werkt niet tijdens POST

Pagina: 1
Acties:

• Trippey
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-07 09:30
Hallo all,

Ik ben sinds afgelopen vrijdag de trotse bezitter van een Athlon64 3200+ icm een ASUS K8V Deluxe. Lekker wezen knutselen en mijn nieuw systeempje draait prima.

Alleen is er 1 ding wat me erg stoort. Ik ben namelijk ook in het bezit van een Logitech Cordless Desktop MX toetsenboard. Deze heb ik aangesloten via USB en werkt voor de rest ook prima. Behalve tijdens de POST dan, want dan reageert hij niet.
Op zich niet erg, zij het dat ik nu regelmatig in de bios moet zijn om de settings te tweaken. Als het toetsenboard dus via de USB poort is aangesloten dan kan ik wel op DEL drukken om te proberen in de bios te geraken, maar er gebeurd dan niets.
Ik moet het toetsenboard mbv een USB->PS/2 converter op de PS/2 poort aansluiten wil ik in de bios komen.
Ik kan hem niet aan de PS/2 poort laten hangen om dat de receiver tevens een lader is voor mijn muis en die lader tapt het stroom van de USB poort af.

Nu moet ik dus elke keer wisselen als ik in de bios moet zijn en dat vind ik gewoon irritant. |:(

In de bios staat USB legacy support on enabled en verder zijn er geen instellingen voor USB keyboard support. Ik heb de CMOS ook al een keer gecleared maar ook dat helpt niet.

Verder kan ik me herinneren dat toen het systeem voor de eerste keer aan ging ik gewoon in de bios zat en het toetsenboard gewoon werkte terwijl deze op de USB poort was aangesloten.

Dus het moet wel werken, maar HOE?

Heeft iemand ook dit probleem (gehad) en weet iemand misschien een oplossing?

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
Laat maar, had je al geprobeerd sorry.......

[ Voor 87% gewijzigd door Schiksie op 01-03-2004 19:21 ]

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Kun je niet gewoon een adapter aansluiten op die ontvanger voor het opladen van de muis?
Zowiezo is de muis laden met USB spanning een beetje kansloos, aangezien je de muis over het algemeen oplaadt als de PC uit is... (en er dus geen spanning op de USB bus aanwezig is)

(Ik heb zelf een MX700 muis, en daarbij wordt er een adapter aangesloten (op de USB plug))

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:25

StarWing

Huh ?!?

Staat daar nergens een optie a la
USB keyboard support by [OS - BIOS] ??

Page intentionally left blank.

• Trippey
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-07 09:30
Stom stom.. Ik was niet aan het nadenken :Z

Tuurlijk gebruikt de lader niet de USB poort voor stroom. Er is inderdaad een aparte voeding voor de muis.

En ik heb nog maar eens gekeken in de bios, maar kan geen optie vinden die USB Keyboard support oid heet...

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
heb ik ook gehad met mijn USB keyboard, toen ergens die optie in de BIOS gevonden en dat werkt nu. Het zou iig erin moeten staan

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

USB dos keyboard support op aan zetten.

Verwijderd

Het kan best zijn dat dit niet USB Keyboard heet, maar "Legacy USB Support" , zodat ook USB keyboards in het BIOS werken.
Pagina: 1