[XP] Windows geeft problemen na minstens dag uptime

Pagina: 1
Acties:

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Topicstarter
Nadat Windows XP langer dan een dag draait, hing het elk proces wat de harde schijf probeerde te benaderen. Na wat expirimenteren met een open command prompt kwam ik er achter dat de harde schijf toegang in orde was. Als ik via die prompt een programma probeerde te starten, liep die prompt vast.
Hierdoor kwam ik tot de conclusie dat Windows na een dag uptime (soms langer) elk proces dat een nieuw proces probeert te starten ophangt. Aangezien het mobo wat ik toen gebruikte lekkende elco's had, dacht ik dat het aan het mobo lag. (Epox 8RDA+)
Inmiddels is dat mobo overleden, en heb ik nu een Asus A7N8X Deluxe. Het probleem is echter niet weg! |:(
Op een andere computer met vergelijkbare, maar iets mindere specs is dit probleem sinds kort ook :(

Specs:
CPU: Athlon XP 2000+ (Thoroughbred A, 8.5x202, 50 graden stressed, standaard 12.5x133, problemen komen niet door overklokken)
RAM: 3x Dane-Elec PC2700 256MB (Geen fouten bij memtest86)
Video: Connect3D Radeon 9600 128MB (Niet overgeklokt)
HD: WD 80GB 7200rpm 8MB
Voeding: Antec 350Watt (Voltages: +12V op 12.4, +5V op 4.84, +3.3V op 3.28V)
Overig: Philips DVD/CDRW, Floppy ;)
Mijn virusscanner is volledig bijgewerkt, en er is ook geen spyware aanwezig. Natuurlijk zijn alle Windows updates geinstalleerd.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel ons nog even welke virusscanner en welke spyware scanner je gebruikt heb :)

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Topicstarter
Ik gebruik Avast en Ad-Aware.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Topicstarter
Zojuist was Windows weer op dezelfde manier vastgelopen. Wat kan ik het beste proberen en/of bekijken zodra er weer processen gaan hangen? (Ik kan dan geen programma's starten, dus het moet iets zijn wat actief kan blijven.)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer (voor de zekerheid ;) ) eens met een alternatieve scanner (bv. housecall), en met HijackThis even kijken.

Verder - als dat mogelijk is - probeer je PC eens een dag stil te laten booten in safe mode - heb je het probleem dan ook? Als je PC zo hangt als je beschrijft - kan je dan nog wel uitloggen?

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-03 22:58
Loopt ie als server??

En welke prog heb je 24/7 aan behalve de standaard processen van windows?

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Topicstarter
elevator schreef op 02 maart 2004 @ 19:26:
Probeer (voor de zekerheid ;) ) eens met een alternatieve scanner (bv. housecall), en met HijackThis even kijken.

Verder - als dat mogelijk is - probeer je PC eens een dag stil te laten booten in safe mode - heb je het probleem dan ook? Als je PC zo hangt als je beschrijft - kan je dan nog wel uitloggen?
HijackThis had ik al gedraaid, ikzelf zag niets verdachts. HijackThis log
Uitloggen, herstarten, niets is mogelijk als het eenmaal begonnen is, behalve dingen in draaiende programma's die geen externe dingen nodig hebben (anders hangt dat programma :()
Safe mode probeer ik vanavond, morgenmiddag of avond kijk ik of hij hangt. Housecall heeft geen virussen gevonden.
Spivvi schreef op 02 maart 2004 @ 19:30:
Loopt ie als server??

En welke prog heb je 24/7 aan behalve de standaard processen van windows?
Naast Shareaza (P2P prog zonder spyware) draai ik geen servers. Shareaza staat overigens niet 24/7 aan, en het probleem doet zich ook voor zonder dat Shareaza gestart is.
Programma's die 24/7 draaien: (die geinstalleerd waren voordat de problemen begonnen ;))
• CursorXP (van Stardock)
• Distributed.net
Pagina: 1