n tijd geleden heeft hier een topic gestaan over biljetten. wanneer je een biljet inscant en probeert uit te scannen blijkt dat sommige printers dit wijgeren. en dit heb ik dus ook als ik een briefje van 50 inscan en uitprint. krijg je een half biljet met een url eronder en ik vraag me nog steeds af hoe dit kan. iemand iedeën?
De scannersoftware herkent bepaalde dingen van het biljet en blokkert dat je het inscant, als ik het artikel wat ik toevallig in een C!T zag mag geloven
Maar zou dit in de twain driver zitten, of gewoon de software die bij de scanner wordt geleverd?
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
ik heb het ook opgeslagen op mijn schijf als ik dit open krijg ik op mijn scherm het biljet gewoon te zien maar als ik het dan uit print lukt dit niet
Lijkt me trouwens wel geinig als je via een handigheidje dezelfde beveiliging in je eigen Photoshoppertjes kunt plakken, bv als je lootjes moet maken voor de plaatselijke rommelmarkt (of zoiets) 
Edit: ik heb het gevoel dat ik hier een denkfoutje maak waardoor 't opzetje niet gaat lukken
Edit: ik heb het gevoel dat ik hier een denkfoutje maak waardoor 't opzetje niet gaat lukken

[ Voor 21% gewijzigd door benoni op 01-03-2004 18:52 ]
Voor zover ik weet zit die beveiliging ook in printers - je zou jouw gephotoshopped plaatje dus nooit uitgeprint krijgen

Anoniem: 91634
Maar met een ouder printer dan zal het wel weer gaan ? Het zou ook in de drivers kunne zitten van de printer en dan zou je het wel makelijker kunne omzeilen.
Anoniem: 104928
heb een hpc 2175 en als ik het direkt kopier lukt het wel maar als ik het briefje eerst opsla en dan wil afdrukken krijg ik ook maar een half briefje
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 104928 op 01-03-2004 19:20 ]
JC Ken -> Inderdaad!
Als je goeie vintage spulletjes hebt, goed bewaren dus! Dat kan nog eens een hele hoop Euro's opbrengen!
Als je goeie vintage spulletjes hebt, goed bewaren dus! Dat kan nog eens een hele hoop Euro's opbrengen!
[ Voor 8% gewijzigd door benoni op 01-03-2004 19:20 ]
De truuk zit hem in de kleine rondjes die schijnbaar willekeurig op het biljet staan.
een tien euro biljet heeft oranje-achtige rondjes in het midden, een briefje van 20 heeft gele rondjes, wat minder goed te zien, maar ook op de middenstrook van het biljet. De achterkanten van beide biljetten hebben ook de gele rondjes, ze staan over en rond de kaart van europa.
Als je goed oplet zie je altijd een patroon van vijf rondjes bij elkaar, ongeveer in de vorm van het sterrebeeld orion.
een tien euro biljet heeft oranje-achtige rondjes in het midden, een briefje van 20 heeft gele rondjes, wat minder goed te zien, maar ook op de middenstrook van het biljet. De achterkanten van beide biljetten hebben ook de gele rondjes, ze staan over en rond de kaart van europa.
Als je goed oplet zie je altijd een patroon van vijf rondjes bij elkaar, ongeveer in de vorm van het sterrebeeld orion.
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
probeer net het bestandje van het biljet wat ik gescant te openen in photoshop dan krijg ik een scherm met de tekst "this application does not support the unauthorized processing of banknote images". (is trouwens wel photoshop cs (
).
Weird.
Weird.
en wirf ik heb met ms photo editor alleen het stukje met de rondjes proberen te printen maar, dit lukt niet.krijg ik weer maar het halve plaatje en weer die url (http://www.rulesforuse.org)
Anoniem: 18749
Heb je dan nog niet die counterfeit expansion pack voor Adobe CS?Anoniem: 107601 schreef op 01 maart 2004 @ 21:33:
probeer net het bestandje van het biljet wat ik gescant te openen in photoshop dan krijg ik een scherm met de tekst "this application does not support the unauthorized processing of banknote images". (is trouwens wel photoshop cs ().
Weird.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 18749 op 01-03-2004 21:43 ]
uuh... als ik het me nog goed herinner, kun je het bankbiljet wel inscannen in een ander scan-programma en vervolgens met copy&paste in adobe photoshop krijgen.
Maar ik gebruik geen Photoshop geen geld voor dus ik kan ook ontzettend uit mn nek aan het lullen zijn.
Maar ik gebruik geen Photoshop geen geld voor dus ik kan ook ontzettend uit mn nek aan het lullen zijn.
nope dat kan niet; zelfs als ik het biljet half buiten beeld zette, een printscreen maakte en die probeerde te pasten, liet photoshop het absoluut _niet_ toe. Erg annoying als je voor je vereniging nepgeld probeert te maken voor een spel.
Probeer eens het gele uit de rondjes te halen, of haal de rondjes helemaal weg. Of, als je dr echt niet uitkomt, gebruik dan een ander programma, ik gebruik altijd The GimpHunterPro schreef op 01 maart 2004 @ 22:44:
nope dat kan niet; zelfs als ik het biljet half buiten beeld zette, een printscreen maakte en die probeerde te pasten, liet photoshop het absoluut _niet_ toe. Erg annoying als je voor je vereniging nepgeld probeert te maken voor een spel.
Als het voor je vereniging is is het misschien wel leuk om de andere helft op te vullen met iets van de eigenschappen van de vereniging (logo oid ?). Wij hebben toevallig een paar dozen TESTbiljetten van NCR, waren teminste goedkoper als vanalles uit te gaan printen.HunterPro schreef op 01 maart 2004 @ 22:44:
Maar als het in elke software ingebakken zit moet het er ook uit te krijgen zijn natuurlijk...
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
Met de HP2105 kan ik iig geen bankbiljetten uitprinten. Hij print 2cm van het plaatje, en daarna print ie de url www.rulesforuse.org. Zal wel ingebakken zitten in de software.
Scannen lukt trouwens prima.
Scannen lukt trouwens prima.
For the record.. in PSP kreeg ik het ook al niet voor elkaar; ik heb nog wel ergens een .jpg liggen die ik dus niet kan openen
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Ik heb bij Océ gewerkt, en hun printers kregen geen goedkeuring in de VS als er bankbiljetten mee konden worden geprint.
Dus het zit zeker in sommige printers.
Dus het zit zeker in sommige printers.
Signatures zijn voor boomers.
Kan iemand eens iets online gooien? Ik ben wel benieuwd hoe dat er uitziet dan.
Cracks, warez? Niet hier op GoT in ieder gevalAnoniem: 29645 schreef op 02 maart 2004 @ 02:25:
Er zijn cracks uit voor Photoshop CS waardoor je wel euro's kunt scannen/printen.
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
benoni schreef op 01 maart 2004 @ 18:45:
Lijkt me trouwens wel geinig als je via een handigheidje dezelfde beveiliging in je eigen Photoshoppertjes kunt plakken, bv als je lootjes moet maken voor de plaatselijke rommelmarkt (of zoiets)
iemand leest "crack" en denkt direct aan illegale software

Ik denk namelijk dat deze "crack" ervoor zorgt dat je wel dergelijke afbeeldingen kan bewerken, niet om de software "vrij" te gaan gebruiken zonder te betalen. (mits je geen zelf uitgeprint geld hebt gebruikt om de licentie te kopen

Natuurlijk is dit verhaal offtopic maar ik neem het risico maar even. Een crack is een verandering van de software zonder dat de maker daarvoor toestemming heeft gegeven. Dat is dus illegaal en het maakt niet uit of deze crack bedoeld is om een beveiliging te omzeilen of voor een ander doel gemaakt is.Erkens schreef op 02 maart 2004 @ 09:56:
[...]
iemand leest "crack" en denkt direct aan illegale software(en dan nog doe je dat via een TR of SM ipv in een post
)
Ik denk namelijk dat deze "crack" ervoor zorgt dat je wel dergelijke afbeeldingen kan bewerken, niet om de software "vrij" te gaan gebruiken zonder te betalen. (mits je geen zelf uitgeprint geld hebt gebruikt om de licentie te kopen)
Zullen we on topic blijven - als je iets wil melden mag je dat doen via een topic report 
Iets wil melden over een post die niet kan natuurlijk
Iets wil melden over een post die niet kan natuurlijk
[ Voor 25% gewijzigd door elevator op 02-03-2004 12:06 ]
2 wat oudere topics over dit onderwerp (waaronder 1 van mij)
Dit is echt vaag, ik wilde een bankbiljet printen
[rml][ Printer] Bankbiljetten (vervolg)[/rml]
Dit is echt vaag, ik wilde een bankbiljet printen
[rml][ Printer] Bankbiljetten (vervolg)[/rml]
Ik heb wel een scan van een bankbiljet liggen; maar dan wil ik eerst de verzekering dat dit zonder problemen kan op GoT. Mensen kunnen vervolgens zelf te openen om deze afbeelding te openen in hun favoriete grafische programma
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Anoniem: 63431
Ik heb iets in de bak liggen hier, maar ik meen aan dat plaatjes van geld ( eurries ) ook niet helemaal op prijs gesteld wordt,
Edit: Zoals je waarschijnlijk wel weet, worden dergelijke posts niet gewaardeerd. Zeker niet als je van tevoren aangeeft te verwachten dat de plaatjes hier niet op prijs worden gesteld.
Laat mailrequests/offers in het vervolg aub achterwege.
Lees eventueel Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) nog eens door.
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 55140 op 02-03-2004 13:07 ]
Anoniem: 55140
Ik heb even overlegd en daaruit kwam dat we het liever niet hebben.Spider.007 schreef op 02 maart 2004 @ 12:38:
Ik heb wel een scan van een bankbiljet liggen; maar dan wil ik eerst de verzekering dat dit zonder problemen kan op GoT. Mensen kunnen vervolgens zelf te openen om deze afbeelding te openen in hun favoriete grafische programma
Dus doe maar niet aub.
Daar ging ik al vanuitAnoniem: 55140 schreef op 02 maart 2004 @ 12:49:
[...]
Ik heb even overlegd en daaruit kwam dat we het liever niet hebben.
Dus doe maar niet aub.
offtopic:
Heuristics records:
Heuristics records:
---
Anoniem: 55140
Spider.007 schreef op 02 maart 2004 @ 13:08:
[...]
Daar ging ik al vanuitofftopic:
Heuristics records:
offtopic:
Mja, dat dacht ik eerst ook, maar recods blijkt toch te kloppen.
Mja, dat dacht ik eerst ook, maar recods blijkt toch te kloppen.
Ik mag aannemen dat er geen bezwaar is tegen een link naar de Europese Centrale Bank?Anoniem: 55140 schreef op 02 maart 2004 @ 12:49:
[...]
Ik heb even overlegd en daaruit kwam dat we het liever niet hebben.
Dus doe maar niet aub.

majime-it.nl
Bedankt, dat is waar ik nieuwschierig naar was. Maar uit bovenstaande discussie maak ik op dat dit niet gewenst is hier.
Dit kleine stukje lijkt me geen probleem. Dit is immers ook wat de printer je nog uit laat printen.Jazzy schreef op 02 maart 2004 @ 18:40:
Bedankt, dat is waar ik nieuwschierig naar was. Maar uit bovenstaande discussie maak ik op dat dit niet gewenst is hier.
Grappig, het 100 Euro biljet accepteerd 'ie niet, het 5 Euro biljet weer wel.Gophlin schreef op 02 maart 2004 @ 13:25:
[...]
Ik mag aannemen dat er geen bezwaar is tegen een link naar de Europese Centrale Bank?Hier is een bestand te downloaden met afbeeldingen van bankbiljetten met overal SPECIMEN erin. Toch kan Photoshop CS ze niet openen.
Ook grappig dat http://www.rulesforuse.org het niet doet
[ Voor 12% gewijzigd door sdomburg op 02-03-2004 18:48 ]
Anoniem: 18749
Ja, een 5 euro biljet loont zich ook niet na te maken. 
Hmm alleen de voor en achterkant van de 10 euro willen.
reutel
Hmm alleen de voor en achterkant van de 10 euro willen.
reutel
[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 18749 op 02-03-2004 19:12 ]
Anoniem: 40255
die url: page cannot be displayed??? of zou het aan de proxy liggen hier...
edit/
^
^
met stom
edit/
^
^
met stom
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 40255 op 03-03-2004 15:59 ]
Even voor de duildeijkheid:Jazzy schreef op 02 maart 2004 @ 18:40:
Dit mag dus wel zoals er nu 1 gepost is. Dat is nml verre van ene compleet biljet.
Zodra een biljet comleet gescanned is moet het aan veel voorwaarden voldoen voordat het op internet mag worden gepubliceerd. De volledige biljetten zien we dus liever niet
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Ah, vandaar de verwarring. Dit was dus juist waar ik benieuwd naar was.momania schreef op 03 maart 2004 @ 16:06:
[...]
Even voor de duildeijkheid:
Dit mag dus wel zoals er nu 1 gepost is. Dat is nml verre van ene compleet biljet.
Ik wel.De volledige biljetten zien we dus liever niet
Anoniem: 2198
Nou jongens, hier dan
http://users.bromstraat.net/fkooman/temp/10_euro.jpg
http://users.bromstraat.net/fkooman/temp/10_euro.jpg
- scannen met xsane-0.91-1 (Microtek Scanmaker X6 USB)
- printen met cups-1.1.19-13 (HP DJ920C)
- en weer scannen en saven als zwart / wit
Anoniem: 45450
Openen in Photoshop bleek verassend simpel te gaan 
De scan die ik niet in Photoshop CS kon openen, kon ik namelijk wel in ImageReady CS openen! Vervolgens druk je Shift+Ctrl+M in, en je hebt het bankbiljet in Photoshop

seriously easy
De scan die ik niet in Photoshop CS kon openen, kon ik namelijk wel in ImageReady CS openen! Vervolgens druk je Shift+Ctrl+M in, en je hebt het bankbiljet in Photoshop
seriously easy
Je *MAG* bankbiljetten ook niet uitprinten!
Haha dat is wel weer erg slecht van ze danAnoniem: 45450 schreef op 04 maart 2004 @ 23:43:
De scan die ik niet in Photoshop CS kon openen, kon ik namelijk wel in ImageReady CS openen! Vervolgens druk je Shift+Ctrl+M in, en je hebt het bankbiljet in Photoshop![]()
seriously easy
Ik heb het geverifieerd; het klopt.Anoniem: 45450 schreef op 04 maart 2004 @ 23:43:
De scan die ik niet in Photoshop CS kon openen, kon ik namelijk wel in ImageReady CS openen! Vervolgens druk je Shift+Ctrl+M in, en je hebt het bankbiljet in Photoshop![]()
seriously easy
quote: http://maxima.oranje.nlBeetje dom.
Anoniem: 34169
Hmmm, als die rondjes het probleem zijn, lijkt het probleem me simpel op te lossen: Shuffle deze rondjes wat, zodat de patronen niet meer kloppen: Het biljet is nauwelijks van echt te onderscheiden en de printer ziet er niks meer in...
Photoshop 7.0 opent de specimen trouwens zonder probleem, allemaal
Ga nu es ff uitprinten 
edit:
Specimen van 500 euro zonder problemen geprint op de standaard grootte, op 150% (rondjes duidelijk zichtbaar) ook zonder problemen geprint.
Printer: Canon i550x
Photoshop 7.0 opent de specimen trouwens zonder probleem, allemaal
edit:
Specimen van 500 euro zonder problemen geprint op de standaard grootte, op 150% (rondjes duidelijk zichtbaar) ook zonder problemen geprint.
Printer: Canon i550x
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 12-03-2004 20:32 ]
Anoniem: 45450
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de printer of scanner zelf problemen levert. Ik denk dat de drivers ervoor zorgen dat het niet lukt. Een oplossing zou dus ook kunnen zijn: oude drivers gebruiken
Zeker mag dat wel.RemcoDelft schreef op 07 maart 2004 @ 12:40:
Je *MAG* bankbiljetten ook niet uitprinten!
Als het maar voldoet aan de regeld dat het 75% (of minder) van de originele grootte moet zijn of 150% (of mer) van het origineel.
Maargoed. Nu kun je je originele bankbiljetten ook niet tot 75% verkleinen in photoshop
hm als ik het plaatje uit de pdf haal en dit open in photoshop 7 dan kan ik em gewoon uitprinten hoor
die van mij ken het wel
die van hen is mooi....
Duh, Photoshop 7 heeft die beveiliging ook nog nietMathijs1 schreef op 15 maart 2004 @ 00:27:
hm als ik het plaatje uit de pdf haal en dit open in photoshop 7 dan kan ik em gewoon uitprinten hoor
wat ook blijkt te werken is meerde biljetten tegelijk scannen. en dan printen.
Ik zou het doen!
Pagina: 1