ervaring met Canton subwoofers

Pagina: 1
Acties:
  • 456 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107600

Topicstarter
Ik heb via internet de Canton as40 gekocht monster van een ding!
Afbeeldingslocatie: http://www.lefflershifi.com/Library/Products/Canton/Graphics/Canton_AS25_f_m.jpg

met de volgende specificatie`s

Canton AS 40 SC

Ontwerp
Basreflexsysteem
Nominaal / muziekvermogen
140/200 Watt
Frequentiebereik
20...150 Hz
Crossoverfrequentie
50...150 Hz (regelbaar)
Lagetonenchassis
310 mm, Cellulose/Graphit
Afmetingen (BxHxD)
36 x 51 x 44 cm
Gewicht
25,5 kg

Bijzonderheden
Regelbare kantelfrequentie,
Regelbaar basniveau,
Schakelbare faseaanpassing,

leuk en aardig en ja je voelt het tot diep in je maag

maar van 1 ding schrok ik, namelijk de afmetingen en vooral in mijn nogal niet al te grote huisje.

Nou heb ik contact gehad en mag ik een kleinere uitkiezen maar nu komt mijn probleem welke!

ik kan kiezen tussen de AS 25 en de AS 22

Canton AS 22 SC
Ontwerp
Basreflexsysteem
70/120 Watt
Frequentiebereik
25...150 Hz
Crossoverfrequentie
50...150 Hz (regelbaar)
Lagetonenchassis
220 mm, cellulose/graphiet
Afmetingen (BxHxD)
25.5 x 39.5 x 38 cm
Gewicht
11,1 kg

Bijzonderheden
Magnetisch afgeschermd
Regelbaar basniveau,
-----------------------------

en de 22
Canton AS 25 SC
Ontwerp
Basreflexsysteem
80/150 Watt
Frequentiebereik
22...150 Hz
Crossoverfrequentie
50...150 Hz (regelbaar)
Lagetonenchassis
260 mm, cellulose/grafiet
Afmetingen (BxHxD)
29.5 x 47 x 44 cm
Gewicht
17 kg

Bijzonderheden
Magnetisch afgeschermd
Regelbaar basniveau,
SCtechniek

Nou was mijn vraag wie heeft er de 22 gehoord en wie de 25 en wat is nu de mooiste tussenschakel.

de rest in mijn huis is een Sony STRD780 met 4x Eltax symphonie 5.7 zuilen sony standaard centerspeaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 18:19

JT

VETAK y0

Uit de FAQ:
Wat moet ik kopen?
Uiteraard wil je graag weten wat anderen van jou keuze vinden, maar tweakers zijn een onzeker volkje Dit blijkt wel uit het grote aantal "wat moet ik kopen" vragen die dagelijks voorbij flitsen in AV. Om het een beetje leuk te houden voor andere bezoekers dient je openingspost wat uitgebreider te zijn dan: "ik heb 300 euro en ik wil een DVD speler, welke raden jullie me aan". Ook het beperken van de keuze tot 2 of 3 modellen is niet voldoende. Je zal in je openingspost duidelijk moeten aangeven hoeveel je te besteden hebt, wat je zoekt, wat je eigen voorkeuren zijn, wat je ondertussen zelf al hebt ondernomen, welke typen je zelf al hebt gevonden en aangeven wat je zelf vind dat de sterke/zwakke punten van die bepaalde typen zijn en waarom je nog twijfelt over die types.
Een regel is: ga eerst naar de winkel en ga daar informatie inwinnen. Je hebt daar de apparatuur op een rijtje staan en wanneer je in een goeie winkel bent, lopen er ook mensen rond die over de nodige kennis beschikken. In AV zijn we je graag te hulp bij het verkrijgen van informatie om je beslissing te kunnen nemen. Uiteindelijk moet je zelf beslissen, wij doen dat niet voor je. Daarom is het ook belangrijk dat je zelf al op zoek bent geweest, in AV kan je terecht voor net dat laatste beetje informatie. Av is dus de laatste stap in je zoektocht, niet de eerste.
Door zelf zoveel mogelijk te doen is het echt je eigen beslissing, waardoor je je zekerder voelt als je de knoop doorhakt. En het is voor je medegotters leuker, omdat het wat uitdagender is dan het zoveelste rijtje "goeie voor weinig geld" dvd spelers opdreunen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 13:50

Sick Nick

Drop the top!

Maak een stapel kartonnen dozen van die afmetingen en kijk wat je het beste lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107600

Topicstarter
ben bekend met de faq maar ik heb in de buurt gezocht naar canton maar alleen de mediamarkt had er 1 en niet die ik zocht,

het te besteden geld maakt niet uit en nergens anders op internet staat een goede review van de canton as 22 25 40

en het gaat mij alleen om dit type

maar ok i`ll get the point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Wat JT wilt zeggen met die quote, is dat we dit soort topics liever niet hebben omdat het nogal smaakafhankelijk is.

Niemand kan je dus vertellen of jij die ene Canton beter gaat vinden klinken dan de andere. Je kunt dus het beste proberen de exemplaren ergens te beluisteren. :)

Dit topic is gesloten.