menuetOS en textmode op een nvidia kaart

Pagina: 1
Acties:

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik was laatst voor de grap eens aan het spelen met kleine os-en.
Na menuetOS in vesa 2 op 1024x768 met mtrr acceleratie aangezet te hebben heb ik het volgende:
grub laat het menu.lst niet meer zien. Hij leest hem wel want hij boot gewoon de eerste entry. Druk ik op c dan zie ik alleen een plat cursor streepje knipperen.
Tik ik dan een verkeerd commando in krijg ik ineens wel echo's in mijn terminal.
Naarmate er meer getypt wordt des te meer de tekstconsole gescrewd wordt. Op een gegeven moment is het niet meer leesbaar (na een help of cat sowieso niet meer)
Als ik in linux een textmode (dus geen fb of xfree) console heb heb ik hetzelfde. Doe ik met mplayer als output vesa, gaat het weer even goed, tot ik te veel tik of heen en weer switch van xfree. In mijn boot scherm van mijn moederbord bios heb ik geen problemen. Ook niet in dos. Ik had een vermoeden dat menuet op de een of andere manier het bios van de videokaart gecorrumpeert had. Dus heb ik er een nieuw bios in geflashed, maar dat helpt niks. En achteraf vind ik het dus ook raar dat ie de hele textbuffer pas lelijk maakt als ie voller raakt. Wat ik ook raar vind, is dat hij alleen op plekken van tekens, het teken steeds meer vertikale strepen door het hokje van het teken heen maakt. (een hokje is dus zeg maar 1/80 bij 1/24 van het scherm :))
Iemand enig idee?

Ps. Ik ben mij bewust dat dit eigenlijk meer een videokanonnen topic is, maar ik heb niet veel vertrouwen in antwoorden die ik daar ga krijgen. Mijn verontschuldigingen als ik hiermee iemand tegen de haren in strijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Bas! op 01-03-2004 18:09 ]