[XP] Windows herkent diskette niet

Pagina: 1
Acties:

• Boondock_Saint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11-2023
Ik heb de search gebruikt maar die gaf alleen een topic uit 2001 en die persoon z'n oplossing was dat het oude diskettes waren :)

Het probleem is dat ik geen toegang krijg tot het diskette station. De kabels enzo zijn goed aangesloten. Windows herkent ook wel een station in Mijn Computer en de Device Manager. Als ik een diskette erin stop hoor ik ook wel een klik, maar als ik dan vervolgens naar A:\ ga dan krijg ik de volgende foutmelding:

"Please insert disk into drive A:\"

Terwijl ik die er net in heb gedaan. Ik heb het ook al met verscheidene diskettes geprobeerd. Het gaat om het volgende systeem:

Athlon XP 2400+
Asus A7V8X-MX (LAN/VGA/SOUND onboard)
Maxtor 40GB
LG DVD/CD-RW combo
Windows XP met SP1

Nou heeft dit systeem nog een probleem en persoonlijk denk ik dat het niet relevant is maar ik zet het er voor de zekerheid er toch maar even bij:
Als de computer uitstaat dan blijft de optische Logitech muis en de num-lock van het toetsenbord aanstaan.

Ik hoop dat iemand dit probleem herkent, want het is vooral frustrerend dat XP zegt dat er geen conflicten of iets dergelijks zijn.

/edit

Ik zag ergens anders op het forum een tip van: "Zet A20 van fast naar enabled" Die optie kan ik niet vinden in het bios, heb ook geen idee wat het betekend.

/edit2
Bovenstaand systeem is 2 keer gebouwd en beide hebben dezelfde problemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Boondock_Saint op 07-03-2004 02:18 ]

Blasphemy is a victimless crime

• FireWire
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

hoor je m wel ratelen als je pc start, en blijft het lampje niet continu branden?

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Je zget kabels goed aangesloten, maar de IDEFDC kabel naar je floppydrive kan heel gemakkelijk verkeerd om zitten zonder dat het er verkeerd uitziet. Zelfde symptonen had ik namelijk toen ik m'n kabels in een minder helder moment verkeerd om aansloot.

Smartasses, de floppykabel, het was laat :P

[ Voor 12% gewijzigd door sdomburg op 02-03-2004 10:17 ]

Verwijderd

Klinkt als een defecte floppydrive of een verkeerd aangesloten FDC-kabel...

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:43
O deze ken ik. Je floppy drive is kapot

• _Thanatos_
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

maar de IDE kabel naar je floppydrive
Das iig een voorbeeld van hoe het niet moet :)

Maareh, om de TS een beetje te helpen, zoek een ouwe opstartflop, (eh opstart-CD :)) met DOS erop en kijk of je floppydrive het dan wel doet...

日本!🎌

Verwijderd

aansluiting checken.
Als je floppy kabel 2 diskettestations kan aansluiten, de uiterste pakken.

en als ie't nog niet doet, floppy drive versleten :)

/edit: en voor je 2de probleem, geen idee :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 06:14 ]

Verwijderd

Boondock_Saint schreef op 01 maart 2004 @ 17:40:
Nou heeft dit systeem nog een probleem en persoonlijk denk ik dat het niet relevant is maar ik zet het er voor de zekerheid er toch maar even bij:
Als de computer uitstaat dan blijft de optische Logitech muis en de num-lock van het toetsenbord aanstaan.
PS/2 of USB?

Als ik mijn optische muis aansluit op PS/2, blijft ie ook aan staan. Heb ik hem op USB, dan heb ik nergens last van.

Wat betreft je toetsenbord, daar heb ik ook last van. Die heb ik op PS/2 aangesloten. Waarschijnlijk heeft dat als oorzaak dat je je computer kunt opstarten door middel van het indrukken van een bepaalde toets op je toetsenbord. Deze optie kun je uitschakelen in het BIOS. Dus even zoeken... 8)

• Boondock_Saint
  • Laatst online: 18-11-2023
Waarom ik er toch eigenlijk van uit ging dat het wel goed zat is omdat ik het systeem namelijk 2 keer gebouwd heb en bij alle twee werken de floppy's niet. Daarom had ik zoiets van: "Ik zal het toch niet bij alle twee verkeerd hebben gedaan?".

Dat ik hetzelfde systeem twee keer gebouwd heb, had ik beter even in de openingspost kunnen zetten. Dat was ik vergeten, sorry. Dat van die kabels zal ik toch nog even checken.

Blasphemy is a victimless crime

Pagina: 1