[EnGarde] DNS installeren, maar waar te vinden?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Topicstarter
Ik heb zojuist een EnGarde installatie voltooid op een VMWare machine. Werkt allemaal mooi, ook heb ik alle mogelijke dingen aangezet. Op één na: de DNS-server. Omdat ik hem tijdens de web-based installatie niet aan heb gezet, gaat hij ook gewoon niet aan. Ik heb hem wel geïnstalleerd (geloof ik). De vraag is dus: hoe kan ik hem aanzetten? (en als ik hem niet heb geïnstalleerd: hoe installeer ik hem/welk paket moet ik hebben en waar op de cd is deze te vinden?)

Ik ben echt een totale leek op linux gebied, ik weet net hoe ik directories browsen, een klein beetje hoe vi werkt, hoe ik .pl scripts uitvoer, maar daar houd het ook op. So, be nice en bedelf me niet metteen helemaal onder allerlei moeilijke termen.

p.s. Ja, ik heb de search gebruikt en nee, ik heb niets gevonden (ook met google niet)

[ Voor 3% gewijzigd door the_shadow op 01-03-2004 17:39 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

In dit screenshot kun je zien waar in de webmanager je moet zijn om dns te configureren. In neem aan dat je in de dns opties vast wel het vinkje bij dnsserver aan/uit kunt zetten. Zie ook de documentatie die bij je distributie kwam :)

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hallo The_Shadow. Hier in Nos vragen we van je dat je zelf een beetje moeite doet om een oplossing te zoeken. Als ik zo op dat screenshotje van r3boot kijk, dan vind ik inderdaad die optie wel terug. Dit geeft me nou niet echt het idee dat je erg goed gezocht hebt. Dicht dus.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.