Toon posts:

Messenger probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej,
Ik heb een probleem. Ik wil met mensen praten met een microfoon enzo met MSN Messenger maar dan staat er heletijd "maakt verbinding" maar er gebeurt niks. Toen prbeerde ik t op windows messenger en toen werkte t wel. En op een andere computer op t netwerk met MSN Messenger werkte het ook. Ik heb messenger plus er al af gehaald en msn helemaal verwijdert (incl. reg etc bij documents and settings). Ik hoop dat iemand een oplossing weet hoe ik dit kan oplossen.
Alvast bedankt,
Michiel

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 10:54
Gebruik je toevallig een router of ICS? If so, dan zul je waarschijnlijk porten moeten mappen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik gebruik een router. Maar het vreemde daaraan is dat dit wel op een andere computer werkt die ook via die router verbinding maakt.

Verwijderd

Aan plus zal het niet liggen. Maar wat heb je gedaan? gewoon de normale procedure?
Het zou denk ik ook aan de snelheid van je netwerkkaart kunnen liggen..

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-09 13:34

Kvn

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 17:24:
Ja ik gebruik een router. Maar het vreemde daaraan is dat dit wel op een andere computer werkt die ook via die router verbinding maakt.
Wellicht heb je voor de ene pc de benodigde poorten wel gemapt en voor de andere niet? Of zeg ik nu hele rare dingen

Verwijderd

Topicstarter
Nee bij die andere heb ik niks anders gemapt...

Verwijderd

de snelheid van je netwerkkaart maakt niet uit. Kan zijn dat diegene waar je mee wilt praten een trage internet verbinding heeft.

• HyperActivE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 14:41

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

Als je windows XP heb controleren of de firewall van XP uitstaat, die wil dat vaak blokkeren.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

kan zijn dat je je poorten maar naar 1 pc hebt geforward. Heb ik op mijn Sitecom DC202 ook last van; die kan maar forwarden naar 1 pc omdat je een IP voor je server in moet voeren. Of je moet natuurlijk 2 "servers" aanmaken, oftewel 2x forwarden...maar weet niet of de router dat zo leuk gaat vinden, denk dat ie dan een beetje vaag gaat worden. 8)7 Overigens zelf geen last van fenomeen aangezien ik maar 1 pc met msn heb

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
XP firewall staat uit. K snap er niks meer van. T vreemde is dat t met windows messenger wel goed en snel werkt :'(
Dit vond ik erges anders
1838 : TCP MSN Messenger (Gamevoice)
1863 : TCP/UDP MSN Messenger primary (incoming)
5004 : UDP MSN Messenger, ports 5004-65535. Used for AUDIO
and VIDEO. Caution: securty risc! Do not open ALL these
ports!
5004 : UDP MSN messenger (dynamically uses a port in this
range 5004 – 65535 - requires uPNP in your NAT router
and/or firewall). Used for AUDIO and VIDEO. See Microsoft
website for details.
5190 : UDP MSN Messenger (incoming)
6891 : TCP MSN Messenger Filetransfer (incoming) - ports
6891 - 6900, one port per file transfer
6901 : TCP/UDP MSN Messenger Voice Telephony (incoming)

k heb 1863 en 5004 openstaan nu...
Pagina: 1