Toon posts:

Pagina hosten onder andere host dan standaard domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een echt duidelijke titel kan ik niet verzinnen. Ook weet ik echt niet waat ik op zou moeten zoeken. Ik bedrijf het probleem even:

Ik heb een host.. naam xxx.com, ook heb ik een host met me achternaam. yyy.com
Ik wil graag ook pagina's hosten op de host van yyy.com (me achternaam, dies veel sneller), maar wil ik niet dat daar mijn achternaam (yyy) staat, de pagina zelf is nogal lomp. xxx.com is mijn eigen adres..

Kortom, ik wil dat als je een pagina op de server van yyy.com opvraagt en je eigenschappen>adres(url) doet (of in de adresbalk kijkt) er een IP ades staat, lokale hostname of het liefst een subdomein van xxx.com. Is dit mogelijk? Misschien door middel van een shortcut.php file te hosten op xxx.com?

Als jullie mij verder kunnen helpen, alvast bedankt!

-Patch- (niet patch maar patch-!)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 12:23
Bedanken en namen onder je post zijn not done ;)
Ik zit een beetje te denk aan fopen en fpassthrough maar je zit dan nog in de problemen met je GET en POST data.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ehm... iets met loadbalancing, onder Apache met mod_rewrite?
Ik heb er zelf geen ervaring mee hoor, nou ja tenminste niet met het transparant doorsturen naar 'n andere server.

Maar wie weet kan iemand 't nu aanvullen (of afkraken)..

Verwijderd

Topicstarter
het gaat hier overigens om een uitsluitende FTP acces...

zelf zat ik net nog even te denken.. kan je geen PHP pagina maken op xxx.com die de gegevens van yyy.com plukt? of blijf je dan een frame / yyy.com adres houden.. :S

• benoni
  • Niet online
Als je bij je domeinnaambeheerder de MX DNS records wat uitgebreider mag laten invullen kun je een subdomein van xxx laten wijzen naar server yyy.

Addit: als je 'door PHP heen' dingen van de andere server moet halen gaat 't denk ik nog 'n stukje trager 8)7 maar je kan natuurlijk altijd voor de ftp naar bestanden linken op de andere server, eventueel met een IP-nummer in de link i.p.v. domeinnaam. Je kunt op deze manier niet helemaal verbergen maar wel redelijk ongemerkt laten gaan.

[ Voor 61% gewijzigd door benoni op 01-03-2004 17:53 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Is het niet makkelijk om xxx.com te verhuizen naar de hoster van yyy.com? Ik zie niet zo goed in waarom je dat niet doet?

(misschien volg ik de situatie gewoon niet zo goed hoor ;)).

Verwijderd

Topicstarter
yyy.com is 100 euro per jaar. xxx.com 20 euro per jaar (wel USA)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ja ok, host y is duur, maar je kunt xxx.com toch gewoon bij bijv joker.com voor 12 euro reggen/verhuizen en die laten verwijzen naar yyy.com/iets.
Dan betaal je 100 euro per jaar voor een snelle host en 2 x 12 euro voor 2 domeinen die je naar 100eurohost laat verwijzen?

(of denk ik nou heel krom :P)?

• benoni
  • Niet online
Kun je toch nog de grote wisseltruuk proberen met de domeinnamen... :*)

Edit: jammer hierboven is de truuk al verklapt.

[ Voor 27% gewijzigd door benoni op 01-03-2004 18:23 ]

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 10:22
Pseudo code:
[code=php]
file.php3?page=index
<?
include('http://www.xxxx.nl/$_GET['page'].htm');
?>
[/code]
Zoiets?

|:( Zie reactie benoni

[ Voor 48% gewijzigd door lost95 op 01-03-2004 18:38 ]

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• benoni
  • Niet online
lost95 schreef op 01 maart 2004 @ 18:26:
Pseudo code:
PHP:
1
2
3
4
file.php3?page=index
<?
include('http://www.xxxx.nl/$_GET['page'].htm');
?>

Zoiets?
Volgens mij gaat in dit geval de langzame server bestanden van de snelle server ophalen en doorsturen.... if (wrong) correct me;
Pagina: 1