[win98] na reinstall krijg ik een foutmelding

Pagina: 1
Acties:

• niwreG
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10-2024

niwreG

^heeft dat geschreven->

Topicstarter
Na dat mijn zusje op mijn Pc mocht stond mijn Pc vol spyware. Na verschilende programa's te hebben gebruikt was het nog steeds niet weg dus ik ging mijn hardeschijf formateren en opnieuw instaleren na de instalatie van windows 98 krijg ik bij het opstarten deze melding.
Beschermingsfout van windows. U dient de computer opnieuw op te starten.
als ik opnieuw opstart krijg ik de zelfde melding . ik heb al geprobeert op te starten met een geheugen reep minder (ik heb er 2 om ste beurt getest) maar de melding blijft. Windows NT 4.0 instaleren werkt wel zonder rare meldingen alleen dan kan ik me niet inloggen in het netwerk. wat moet ik doen om me Pc op win98 te laten draaien?

spec:
Moederbord: intel mu 440 ex
Processor: intel 300MHZ
Geheugen 96 SD-ram ( 1 keer 32mb 1 keer 64mb)
Videokaart: onboard
harde schijf1: quatum fireball (2 gB officieel 3 maar dat herkent men bios niet)
hardeschijf2: 600mb
hardeschijf3: 2GB
Os wat er op moet: win98 SE
/edit nu ik de hardeschijf van 600 mb loskoppel boot hij wel volgens mij

[ Voor 5% gewijzigd door niwreG op 01-03-2004 17:38 ]

^^eventueele typfouten zijn als vermaak bedoeld

• niwreG

niwreG

^heeft dat geschreven->

Topicstarter
oke kleine update vanmiddag deed hij het heel even nadat ik alle harde schijven los had gekoppeld behalve de schijf waar windows op moet. hij kon toen alleen niet alles goed instaleren dus ik dacht mooi opnieuwe formeteren en het werkt weer. dat deed het dus niet. ik kreeg weer de zlefde melding. ik heb nu echt geen idee meer wat ik moet doen.

• niwreG

niwreG

^heeft dat geschreven->

Topicstarter
update: verschillende dingen geprobeer. ook nieuwe schijf werkt ook niet. ook andere windows cd geprobeerd (orginele). windows Nt doet het wel wel normaal. alleen dan kan ik niet goed in het netwerk.

Verwijderd

Je zou eens met de doscommando c:\scanreg /fix kunnen doen. ( systeemherstel voor je register) Start ie dan nog niet op doe dan c:\scanreg /restore en neem dan een cabfile die wel goed opstartte. Wil dit allemaal nog niet werken dan zou je toch een nieuwe installatie moeten doen

Succes

• niwreG

niwreG

^heeft dat geschreven->

Topicstarter
euhm ook na een 5 keer format of staat dat op de instalatie diskete? ik ben der achter dat het niet aan de hardeware ligt maar puur aan windows 98.

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
heb je ook deze fout zonder netwerk?

start windows in veilige modus?? (F8 drukken)
zoja , start windows stap voor stap op, dan weet je welk stuurprogramma de fout veroorzaakt

zet bios instellingen eens op default , of optimaal

test geheugen (memtest)

als dat allemaal niet helpt
trek alle isa en pci kaarten eruit en installeer met enkel videokaart
indien dit werkt , kaart voor kaart terugzetten
indien niet , moederbord of processor slecht??

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat heb je allemaal voor randapparatuur? Ik heb deze melding namelijk veel meegemaakt icm externe zipdrives. Zorg er eens voor dat (zoals ajouin ook al zegt) alle onnodige hardware niet aangesloten is?

• niwreG

niwreG

^heeft dat geschreven->

Topicstarter
mm het ligt niet aan de hardeware. hij start ook niet op met alleen de hardeschijf met windows erop veilige modes doet het wel. ik zal stap voor stap nog wel is proberen.

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
Windows NT ondersteunt geen USB. verbaast me niets dat een USB apparaat problemen geeft. Dus het kan volgens mij nog steeds aan de hardware liggen. Of aan slechte/onjuiste drivers.
Gewoon alles uitsluiten. Dus zo veel mogelijk loskoppelen wat niet nodig is voor de installatie.

Als ik maar een beetje kan computeren

• niwreG

niwreG

^heeft dat geschreven->

Topicstarter
oke windows blijft niet werken ik heb alles geprobeert maar hij blijft het niet doen. bijna alle andere versies doen het wel :S ik denk dat ik windows 2000 ga proberen te instaleren maar in iedergeval bedankt voor alle repleys

Pagina: 1