Connect3D 9800SE=>9800PRO mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-06 18:51
Uch :)

Ik zal maar meteen tezake komen om heel wat zever te vermijden ;)

IK wil mij namelijk een fatsoenlijke 3D-kaart aanschaffen om de games van tegenwoordig(CoD, HL2, UT2K4, ...) te kunnen draaien.
Jah, de meeste zullen dan wel denken, he neem je een 9800XT of FX5950U, die ownen gewoon >:). I know, maar ik moet ook een beetje aan men centjes denken.
Dus ik heel wat reviews zitten lezen, got zitten doorneusen en ben ik door aanleiding van dit topic tot deze oplossing gekomen:

Ik wil mij een Connect3D 9800SE gaan aanschaffen en die door middel van een BIOS-hack omvormen tot een 9800PRO.

Dat klinkt allemaal gemakkelijk, maar ik heb in dat topic gevonden dat de SE versies met Hynix 2.8ns geheugen werkt en de PRO versie met Samsung 2.5 geheugen werkt.

Dat is dus al de eerst hindernis dat ik tegenkwam. Na heel wat rondpluizen kwam ik toevallig op deze site waar ik een bios kan vinden van een Connect3D 9800PRO met Samsung 2.8ns geheugen :)

Ik al een non-tweaker zou het logisch vinden dat deze mod probleemloos zou moeten lukken omdat beide BIOS'es werken met 2.8ns geheugen.
Maar waar ik nu bang voor en eigenlijk mijn uiteindelijke vraag is:

Maakt het merk van geheugen nog iets uit als de timings hetzelfde zijn?

En wat zou volgende jullie de slaagkansen zijn van deze mod(in %)?

ALs ik nog iets ben vergeten te vertellen, kunnen jullie het altijd vragen(alsjeblieft :/ )

edit:

Ik heb natuurlijk ook nog naar andere dingen gekeken zoals de clocks van een PRO en SE kaart. Op de site van Club3D hebben ze SE en PRO zelfs dezelfde clocks, maar hoogst waarschijnlijk 4pipes minder :)

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-07 15:29
Je hebt een redelijke kans dat het lukt want bij de 9800(pro)--->Xt flash zijn er ook mensen met een 9800(pro) met Hynix geheugen en die hebben dr kaart met een samsung bios geflased, no problems :)

Dus, maakt weinig uit denk ik >:)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Wouter06
ole! :+

Nog 1 vraagje ivm de temps (heb ik niet in dat topic gevonden):

Bij hogere clocks worden natuurlijk de temps hoger, hoeveel word de temp mij deze mod dan ongeveel omhooggeschroeft?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

[rml][ OC][ MOD]Radeon 9800SE Mod Topic Deel 4[/rml]
Misschien dat daar het antwoord al staat over je temps? :?

Als je nog wil aanschaffen: denk dat je de 9800SE moeilijk kan krijgen...
Kan je denk ik dus beter voor een 9800PRO gaan... Die is niet zo duur meer... En die dan modden naar een XT...
Ik wil mij namelijk een fatsoenlijke 3D-kaart aanschaffen om de games van tegenwoordig(CoD, HL2, UT2K4, ...) te kunnen draaien.
HL2 is nog niet eens uit... En UT2K4 is praktisch gelijk aan zijn oudere broertje... :) Denk zelfs dat een 9600 dat zou moeten trekken... :) Die dingen die jij wil...

Heb je trouwens al is gekeken naar de FX5900XT? Die schijnt ook te modden te zijn... Naar een pro of ultra whatever... En die is ook niet duur ;)

[ Voor 74% gewijzigd door CH4OS op 01-03-2004 17:31 ]

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
ik zou als je gaat modden eerst kijken met de softmod of ie het goed doet en niet meteen met biossen gaan klooien. je hebt ca 70% kans dus als je van een gokje houd... :)
verder staat alles idd in [rml][ OC][ MOD]Radeon 9800SE Mod Topic Deel 4[/rml]
succes!

[ Voor 9% gewijzigd door Puppetmaster op 01-03-2004 17:35 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Wouter06
Thx,

Maar zoals GJ-tje al zei, dat ik ook eens naar de nV's es moet kijken heeft ook weer wat opgeleverd:

[rml][ ERVARINGEN] RESULTATEN 5900 FLASHEN NAAR 5950U[/rml]

Dat is ook meteen de grafische kaart die ik me dan kan gaan halen, de Prolink 5900LE

volgens die gast van dat orum is het em zelfs gelukt em te modden naar een 5950U :9~

gonna get that bitch then :P

Danke allemaal _/-\o_

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 22:10
nadeel wat van 9800se naar 9800XT heeft
is dat de SE maar 4 pipes heeft.
dus zoals al vermeld door iemand anders is de kans om de restelijke 4 pipes te enablen niet 100 procent.
maar als het lukt heb je een super kaart voor weinig geld.

bij de 5900 naar 5950 lukt het ook niet altijd daar zijn er weer andere factoren.

• Wouter06
dan zit ik eigenlijk vast :s
NU weet ik niet of het klopt, maar als ik logisch nadenk:

Een mod van een 9800SE naar 9800XT is veel zwaarder dan een mod van een 5900LE naar een 5950U?

Ten eerste omdat bij de 5900LE al 8 pipes zijn enabled, en bij een 9800SE niet, wat al een eerst factor kan spelen.

Ten tweede, een die 9800SE heeft een andere core dan de 9800XT. En de nvidia niet

Ten derde, de modellen van nvida hebben ook hetzelfde geheugen en ATI weer niet?

Nadeel is wel dat de 5950U net niet zo goed is als de 9800XT, maar ik mag dan wel een beetje zekerder zijn van een geslaagde mod bij een nvidia MITS ik de juiste BIOS gebruik!

Kloppen mijn veronderstellingen?

• Deadsy
de core van de 9800se en van de 9800xt is dacht ik gelijk.

en het geheugen van de 5900LE of XT en een 5950ultra is niet gelijk.
een 5950 heeft 2.0ns een LE of XT niet.
de mod lukt vaak toch omdat het gehugen zich vaak verder laat clocken dan eigenlijk zou kunnen volgens de cijfertjes.

bij geen van beiden is het 100 procent.
maar beiden zijn leuke kaartjes.
enige voordeel van LE en XT is dat ook al lukt de bios flash naar een 5950 niet helemaal kun je hem meestal toch behoorlijk ver clocken tot een 5900ultra of verder.

als bij een 9800se de mod niet lukt blijven het maar 4 pipes.

• Wouter06
ik kan het niet echt halen uit je info, maar je weet toch dat de LE een krachtigere versie is dan de XT ?

• Deadsy
ja op default speeds heeft hij een iets hogere core clock dna de meeste XTs (er zijn ook firmas die XTs verkopen met 400mhz core dacht ik)

maar ik dacht dat de Prolink 5900Le net als 5900XT 2.8ns RAM heeft.
net als ook de leadtek 5900LX.

en dat bepaaldde theoretische max clock van de RAM.
alhoewel ik al geneog mensen een XT heb zien clocken op speeds die een flink stuk boven de max van 2.8ns lagen.

maar ik zeg dit alleen zodat je nie denkt dat de LE verder komt dan een XT.
wie van de 2 verder te clocken is is te moeilijk om te zeggen.
Pagina: 1