Momenteel beste TV/Capture kaart?

Pagina: 1
Acties:

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe tvkaart die ook goeie capture kwaliteit heeft.
In de search staan niet echt recente topics, dus vandaar.
Inmiddels heb ik de Leadtek Winfast 2000xp en de Pinnacle PCtv Rave uitgeprobeerd, maar die (capture)kwaliteit is niet echt geweldig.
Ik neig nu een beetje naar de Hauppauge WinTV PVR 350 omdat die hardwarematige mpeg2 encoding heeft, maar zal de capture kwaliteit beter zijn dan de 2 eerder genoemde kaarten?
En zijn er nog andere alternatieven?

Verwijderd

Wil je het best van de beste ?

Stap dan over naar DVB (Digitaal video broadcosting).
DVB is mogelijk via kabel / Digitene / satelliet, bij satelliet heb je het mooiste beeld terwijl digitene vcd beeld kwaliteit heeft.

Hoer werkt een DVB kaart, die haalt een direckte Digitaal singaal binne in dat door je provider wordt uitgezonden in mpg2. De meeste providers gebruiken profisionele mepg encoders die stukke beter zijn dan dat cojnsumente spul.

Het opneme is gewoon niks anders dan dat die het ontvangen singaal direct op je hardeschijf weg schrijft zonder kwaliteit verlies.

De Skystar 1 en 2 zijn de beste dvb kaarten die je hier voor kan aanschaffen. Skystar 1 is duurder en heeft een hardware matige mpeg 2 decoder met tv aansluting en afstandbediening. Terwijl de skystar 2 de buget versie er van is zonder hardware mpg 2 decoder maar vor het opneme maakt dat niks uit.

Kwaliteit is echt _/-\o_, geen ellende met de kabel bedrijf met brakke verdeel stations en alle andere ellende.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
[geinmode[Heeft zo'n kaart ook een spellchecker? misschien wel handig voor JC Ken[/geinmode] ;)
Nu weer On-topic, verhaal van JC Ken klopt wel, heb zelf ook een Skystar2 in mn pc zitten en dat is kwalitatief stukken beter dan welke analoge tv-kaart dan ook.
Hiervoor een R8500 Pro AIW gehad..

[ Voor 20% gewijzigd door Occy74 op 01-03-2004 17:11 ]

Systeem Specs

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Linkje iemand ? Welke stevige prijs hangt hier tegenover ???

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:49
DVB is wel geinig, maar wellicht heeft de topicstarter hier NIETS aan....

Ik heb zelf ook de Leadtek WinFast en baal wel een beetje van de waardeloze kwaliteit, maar een antenne versterker en een zware software filtering (HQ DeNoise3D) kunnen toch kleine wonderen verrichten...

Ik heb hier geen DVB. Schotels mag ik niet plaatsen (appartement), dus DVB-S valt af en Digitenne is hier niet beschikbaar (DVB-T), dus hoe kom ik dan aan mijn DVB-signaal ???

Zo valt de digitale oplossing vanzelf af...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Ik neem aan dat je voor DVB weer een abonnement moet afsluiten?

Verwijderd

Jep, en het alle mooiste is dat het set top pakket maar 15 euro per jaar kost ^_^.

Nadeel is dat je eerst een kaartje van 70 euro moet aanschaffen, en als je het kaartje wil gaan gebruiken da moet je een DVB kaart voor in je computer met een ci aanschaffen en nog een cam aanschaffen.

Het is stukke makelijker en goedkoper om een software decoder te gebruiken maar iis eigelijk wel illigaal, als je gewoon een abooment afsluit en het kaartje koopt, dan ben je niet echt illigaal bezig wanner je zo soft decoder gebruikt.

En anders kan je ook een speciaale plugin gebruiken en een phoenix infra kopen waar mee je dan het kaartje op je computer aansluit.

@GarBaGe,
Je hebt nog elkaatd DVB-C, DVB gewoon via de kabel.
En je hebt speciala schotels die er gewoon uit zien als een tuin lamp, of wel DVB is dus bij jou ook mogelijk. En heb je ook wel naar gekeing hoe steng dat schotel verbod is, je zou het met een goeie babbel het elktijd kunne proberen om toesteming te krijgen. Het probleem is meer die leleijk roest schotels met los hangende kabels, als jij het mooi uit het zicht instaleer dan is het meestal niet zo probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 18:57 ]

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hardstikke leuk natuurlijk dat BVD verhaal maar niemand die ook even zegt dat er nog veel meer bij komt kijken dan alleen een BVD kaartje :/

Bladeer eens dit topic door: [rml][ TV Kaart(en)]De Kwaliteit ervan[/rml]

En hoe zit het met de coax bekabeling in jou woning? cheap-ass bekabeling, plastic stekkers en splitter-op-splitter constructies zijn heel vaak de boosdoener van slechte kwaliteit. Ook goeie software is van belang. FLY2000TV raad ik aan voor cappen met analoge kaarten.

Verwijderd

:o, maar je bedoelt die simpele dingen. Kabeltje aanleggen en even de schotel uitrichten ;-).

Het stelt allemaal niet zo veel voor zolang je weet wat je doet, ik zie echt het probleem niet. Helemaal waneer je een skystar 1 hebt daarmee zit je helemaal goed ^_^.
Pagina: 1