[mySQL]ik krijg geen toegang tot server

Pagina: 1
Acties:

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:52
Ik wil mijn YaBB forum weer terug op mijn server kwakken na een HD Crash. Maar nu krijg ik de boel niet aan de praat. Mijn mySQL server configureer in via Webmin. Nu heb ik een nieuwe tabel aangemaakt voor Yabb (YaBBse genaamd), en nu geef ik in de installatie van YaBB de volgende gegevens in:
MySQL server name: localhost

MySQL username: forum

MySQL password: ******

MySQL Database name: yabb

MySQL Database prefix: yabb_

Maar bij de volgende stap krijg ik steeds

Warning: Access denied for user: 'forum@localhost' (Using password: YES) in /var/www/html/install/install.php on line 351

De user forum heb ik aangemaakt, maar hij krijgt dus geen toegang met het password (password is sowieso goed) Wat moet ik nu doen om de boel wel aan de praat te krijgen?

oja, verder gebruik ik Clarkconnect, een server pakket. Maar het is gebaseerd op linux Red hat 9.0 en heb ik MySQL server versie 3.23.58 geinstalleerd

[ Voor 10% gewijzigd door burlapp op 01-03-2004 16:55 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Misschien een flush privileges nog doen?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 17:34

DataGhost

iPL dev

server moet altijd opnieuw gestart!! doe dus ff apply changes ofzo (of gebruik gewoon phpMyAdmin ipv webmin 8)7 )

• burlapp
Maar moet ik ook een user onder Linux aangemaakt hebben, om te kunnen schrijven in MySQL??? Of moet ik juist een user in MySQL aanmaken.

En dat restarten had ik dus al gedaan,......

[ Voor 15% gewijzigd door burlapp op 01-03-2004 17:18 ]

Verwijderd

Je moet een user in mysql aanmaken..

• burlapp
nu kom ik wel weer een stapje verder. had een typfout ofzo. Maar nu zegt ie weer dat apache weer geen rechten heeft voor Mysql

moet apache ook rechten krijgen om in mysql te mogen schrijven?

Dit is trouwens de foutmelding:

Notice: Undefined variable: db_server in /var/www/html/install/install.php on line 659

Notice: Undefined variable: db_user in /var/www/html/install/install.php on line 659

Warning: Access denied for user: 'apache@localhost' (Using password: YES) in /var/www/html/install/install.php on line 659

Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: 'apache@localhost' (Using password: YES) in /var/www/html/install/install.php on line 659
Unable to connect to the MySQL server. Check your password and try again.

[ Voor 60% gewijzigd door burlapp op 01-03-2004 17:39 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Lees wat er staat, je gebruitk 2 variablen die helemaal niet bestaan. Verder zijn dubbelposts echt not-done.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:46
Dit heeft niets met P&W te maken.

Configuratie-problemen horen hier niet thuis, deze kan je in SA stellen.

P&W - > SA

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1