Toon posts:

dvd files bewerken voor een nieuwe dvd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben opzoek naar een programma die dvd files kan bewerken zoals knippen en plakken (video_rm / video_ts).
ik heb een serie opgenomen met mijn dvd brander (standalone) en die reclame moet er uit.
Verder wilde ik dus niets kleiner maken want 4 series passen op 1 dvd
ik heb een video bewerkings kaart in mijn pc maar die ziet alleen avi bestanden(pinnacle studio 8 )

Kan iemand mij misschien er iets meer van vertellen.

Verwijderd

DVD-Lab
DVD 2 One

Zijn lekkere, snelle en handige pakketjes...

Even geen URL bij de hand; zit in de auto.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
wanneer je ze alleen maar wilt knippen, zou ik de mpeg-files rippen en met TmpgEnc DVD author het knippen doen. (opnieuw renderen naar DVD-formaat gaat dan met de max. snelheid van je harde schijven)

Wanneer je meerdere opnamen wilt samenvoegen heb je niet zoveel aan DVD2 one lijkt me, daar die volgens mij de compilatie hetzelfde laat maar verder alleen de boel maar verkleint.
In zo'n geval kun je de DVD mischien beter rippen naar een avi en die dan in studio aan elkaar plakken, menutje eromheen en weer branden. Nadeel is dat dit eigenlijk onnodig veel tijd kost.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt mensen ik rip nu met TmpgEnc DVD
daarna knip en plak ik het wel in studio 8 die vaak vast loopt, snap het ook niet meer.

alle updates zijn geinstalleerd

iemand daar een oplossing voor?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
STudio loopt vaak vast op mpeg-files. (Een .avi die met divx gecomprimeerd is is ook een mpeg-file.)
Dit komt namelijk omdat een Mpegfile niet per frame gecomprimeert is, maar een aantal frames tegelijk.
Hierdoor is de buffer die studio gebruikt vaak te klein.

Voor editing kun je het beste de video in een .avi formaat opslaan die per frame comprimeert, zoals MJPEG of DV. Voor die laatste is er een gratis codec te downloaden van panasonic (gebruik google)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-09 16:55
Voor knippen en plakken in mpg files kun je ook TMPGEnc gebruiken (niet TMPGEnc DVDAuthor!)
Dat gaat dan niet precies op frame maar kan een paar frames verschuiven maar dat maakt niet veel uit voor reclame
Pagina: 1