Toon posts:

Complete CD maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan je een cd maken waar alle software opstaat die nodig is voor de clients.
Bv 1 schijfje met daarop >> w2k, office 97 (enkel excel en word), mcafee AV, en exchange?
Bestaat er een mogelijkheid om zoiets te doen???

Verwijderd

Windows XP kent iig de mogelijkheid om een installatie automatisch te verlopen. Ook kunnen na de installatie scripts gedraait worden om andere software te installeren (office bijvoorbeeld). Als het niet op een cd past kun je altijd nog een netwerk-schijf maken waar een image op staat met alle bestanden.

Ik neem aan dat W2K ook deze mogelijkheid kent. Microsoft.com biedt hier een uitkomst denk ik.

• fikkie_84
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 10:34
Als het om pc's gaat met dezelfde configuratie kan je toch gewoon bij een pc alles installeren, hiervan een image maken en dan die image bij de andere pc's gaan installeren.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Misschien moet de TS iets duidelijker aangeven wat ie wil.. Misschien wil ie wel de installatiebestanden gewoon bij elkaar hebben.. je weet maar nooit.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Northon Ghost?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
fikkie_84 schreef op 01 maart 2004 @ 16:11:
Als het om pc's gaat met dezelfde configuratie kan je toch gewoon bij een pc alles installeren, hiervan een image maken en dan die image bij de andere pc's gaan installeren.
Het probleem is dat we in totaal 10 verschillende soorten pc's hebben.
Van PII 333 tot P4 2,6 en zowel in het Nederlands als Franstalig.
Dit zijn nog veel images. Ikzelf dacht aan een hard-disk via USB.
Het is de bedoeling dat de (her-) installatie heel snel kan gebeuren in gevan van een crash.

Verwijderd

of je fikt een dvd met alle je programmo erop en je maakt ff een batch file en 2 uurtjes wachten en je bent klaar.

edit: moetje wel voor elke pc een maken, mmmmm dat kost zeker teveel tijd...:?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 09:27 ]

Pagina: 1